Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

Det var usjing rundt tanken om å se på et dyr bli drept og tappet for blod, ja, etter AneMs beskrivelse av det. Ikke fordi jeg er motstander av slakting eller dyrehushold, men fordi jeg helst vil slippe å overvære det selv.

Jeg skal prøve å bare usje meg over edderkopper heretter...;-) Eventuelt bare le godt av folk med makuleringsproblemer! ;-)

Jeg fikk dagens dose med latter av makuleringstråden. Ikke ofte jeg sitter aleine forran pc'n og ler høyt :-)))

Skal se om jeg ikke kan finne noen å makulere i makuleringsmaskinen på jobben i morgen, ikke så ofte jeg bruker den.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

Vi kjøper lammeskrott år om annet, og samme med reinskrott. Ungene har veldig godt av å se at kjøtt ikke lages i kjøtt- eller frysedisken ;)

Vi har etterhvert tradisjoner på hva vi bruker kjøttet til, og det er sjelden vi kjøper inn ferdigkjøtt for å lage tradisjonsmiddagene. Utenom pinnekjøttet, da. Har vi ikke laga det sjøl, så kjøper vi - ellers blir det jo ikke jul.

Så flinke dere er!

Jeg måtte nok ha gått i lære hos min mor først - aner ikke hvordan man parterer dyr.

Unttat kylling, kanskje;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dagens dose med latter av makuleringstråden. Ikke ofte jeg sitter aleine forran pc'n og ler høyt :-)))

Skal se om jeg ikke kan finne noen å makulere i makuleringsmaskinen på jobben i morgen, ikke så ofte jeg bruker den.

:-)

Måvære litt morsomt med makuleringsmaskiner også:-)

Men pass på fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne historien er sann, er det mange som bør ta seg sammen.

Det går ikke an å servere middag med én potet til hver, såpass bør voksne folk vite. De fleste "bestemødre" (enten det gjelder egne eller særkullsbarnebarn) lager for mye mat, inkludert et eller annet til kaffen, så det er en merkelig problemstilling. Enten man er på slanking eller ikke, ville de fleste strukket seg et stykke for at barna fikk i seg et eller annet.

Du og samboeren din har et usunt forhold når det gjelder økonomi, ansvar for barna (har man barn i husstanden synes jeg man har et minimumsansvar for deres ve og vel, selv om det ikke er egne biologiske barn) og kommunikasjon. Du (og barna) kan ikke finne deg i hva som helst fordi han skal holde ut med forhistorien din. Antakelig ville dere hatt det bedre alene, dersom dere hadde noe å leve av. Om det er mulig, må du nesten finne ut av selv, men dere har fortjent atskillig bedre.

Ikke kryp, du mister den lille selvrespekten du har igjen. Betrakt svigermor som litt forstyrret og gjør det beste utav ting. Ikke la henne (eller samboerens mest sære sider) få så mye makt at de ødelegger f.eks. juleforberedelsene.

Jeg tror dere ville tjent på at du var mindre lei deg og mer sint og handlekraftig.

Veldig veldig enig! Og til det siste: HENG OPP JULESTJERNA SJØL! Det er da ikke noe problem.. da poden og jeg bodde aleine så gjorde jeg alt sjøl jeg enten det var å måke snø, henge opp gardinstenger, skru sammen møbler, kjøre på dynga osv osv. Nå som jeg har samboer så tar han for det meste av sånne ting, men orker han ikke eller ikke er hjemme gjør jeg det sjøl. Det går på vilje.

Jeg kunne aldri godtatt å la barna mine sitte uten mat. Hadde kjørt til et spisested med dem, for denne svigermora hørtes ikke helt riktig vel bevart ut... Hadde jeg ikke vært kjent, så hadde jeg ringt opplysninga og bedt om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig veldig enig! Og til det siste: HENG OPP JULESTJERNA SJØL! Det er da ikke noe problem.. da poden og jeg bodde aleine så gjorde jeg alt sjøl jeg enten det var å måke snø, henge opp gardinstenger, skru sammen møbler, kjøre på dynga osv osv. Nå som jeg har samboer så tar han for det meste av sånne ting, men orker han ikke eller ikke er hjemme gjør jeg det sjøl. Det går på vilje.

Jeg kunne aldri godtatt å la barna mine sitte uten mat. Hadde kjørt til et spisested med dem, for denne svigermora hørtes ikke helt riktig vel bevart ut... Hadde jeg ikke vært kjent, så hadde jeg ringt opplysninga og bedt om hjelp.

''Og til det siste: HENG OPP JULESTJERNA SJØL! Det er da ikke noe problem.. da poden og jeg bodde aleine så gjorde jeg alt sjøl jeg enten det var å måke snø, henge opp gardinstenger, skru sammen møbler, kjøre på dynga osv osv. ''

Helt enig i at man kan gjøre slike ting selv - jeg gjør mye av dette selv om jeg har en mann :-)

Det med snømåkingen har jeg noen ganger lurt på, for det har skjedd mange ganger at vinterens største snøfall har kommet mens han har vært i utllandet på jobbreise... Har noen ganger lurt på om det er lurt å være medlem av "gruppa" til han der oppe likevel;-)

Nå er mannen imidlertid på sin andre utenlandstur på 5 uker uten at det har kommet et snøfnugg, så kanskje han der oppe synes at jeg har fått dosen min før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og til det siste: HENG OPP JULESTJERNA SJØL! Det er da ikke noe problem.. da poden og jeg bodde aleine så gjorde jeg alt sjøl jeg enten det var å måke snø, henge opp gardinstenger, skru sammen møbler, kjøre på dynga osv osv. ''

Helt enig i at man kan gjøre slike ting selv - jeg gjør mye av dette selv om jeg har en mann :-)

Det med snømåkingen har jeg noen ganger lurt på, for det har skjedd mange ganger at vinterens største snøfall har kommet mens han har vært i utllandet på jobbreise... Har noen ganger lurt på om det er lurt å være medlem av "gruppa" til han der oppe likevel;-)

Nå er mannen imidlertid på sin andre utenlandstur på 5 uker uten at det har kommet et snøfnugg, så kanskje han der oppe synes at jeg har fått dosen min før?

Tidenes største snøfall kom vinteren for ca 11 år siden da jeg var gravid og mannen min brakk armen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidenes største snøfall kom vinteren for ca 11 år siden da jeg var gravid og mannen min brakk armen....

Huff, skjønner at dette har etset seg inn i minnet! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og til det siste: HENG OPP JULESTJERNA SJØL! Det er da ikke noe problem.. da poden og jeg bodde aleine så gjorde jeg alt sjøl jeg enten det var å måke snø, henge opp gardinstenger, skru sammen møbler, kjøre på dynga osv osv. ''

Helt enig i at man kan gjøre slike ting selv - jeg gjør mye av dette selv om jeg har en mann :-)

Det med snømåkingen har jeg noen ganger lurt på, for det har skjedd mange ganger at vinterens største snøfall har kommet mens han har vært i utllandet på jobbreise... Har noen ganger lurt på om det er lurt å være medlem av "gruppa" til han der oppe likevel;-)

Nå er mannen imidlertid på sin andre utenlandstur på 5 uker uten at det har kommet et snøfnugg, så kanskje han der oppe synes at jeg har fått dosen min før?

Nå må dere huske at trådstarter er ufør da, ikke sikkert hun er i stand til å klatre og henge opp julestjerner i vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere huske at trådstarter er ufør da, ikke sikkert hun er i stand til å klatre og henge opp julestjerner i vinduet.

Ja, det er sant, viktig påminnelse.

Men samtidig kan det jo hende hun er uføretrygdet for noe som ikke begrenser den fysiske muligheten til å henge opp en stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Jeg måtte nok ha gått i lære hos min mor først - aner ikke hvordan man parterer dyr.

Unttat kylling, kanskje;-)

Man tar en kniv og skjærer i vei... Har vel egentlig gått i lære hos foreldrene mine, som til tross for (på grunn av?) at de er veldig akademiske av seg, alltid kjøpte slakt av ett eller annet slag. Og så fisker vi mye, så det å sløye er ingen kunst. Jeg husker selv som barn hvor spennede det var å se innvollene i fisken, finne hjertet, gallen, magesekken osv. Samme med slakt - det er både lærerikt og spennende. Men i dagens verden totalt unødvendig og sannsynligvis også ganske dyrt i fhd til hva man får i butikken. Og dårligere partert...

Det er likevel noe med at selvgjort er velgjort, men forholdene bør ligge til rette for det før man drar et slakt inn i huset, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Sikkert fordi det er et vanskelig tema å diskutere.

Noen ganger, når jeg leser på samliv, så tenker jeg at alle ungdommer burde få et "bo-alene-kurs" i alderen 18-22 år. I denne tiden skulle de venne seg til å betale egne regninger, skifte lyspærer, danne et sosialt nettverk, underholde seg selv flere kvelder i uka, sove alene, stole på sine egne følelser/valg og bli kvitt mørkeredsel. Kanskje hadde færre voksne vært avhengig av en annen voksen for å få hverdagen til å gå rundt og man kunne fokusere på de forholdene som hadde andre positive sider.

En glimrende idé!

Og ikke minst alle tingene som ikke gjør seg selv... Vaske klær, handle mat, osv.

Og alt som koster penger men som bare var der før, zalo, dopapir, håndklær, melk...

Og konsekvenser! Hva skjer når man ikke kommer på jobb i tide, gidder å gå på skole, med fast forward-knapp til fremtiden i tv-versjon eller noe.

Det hadde vært noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Min mor serverte oss lungemos.... *usj*

Som barn digget jeg både lungemos og blodpølse. Litt pussig i grunn, for jeg var i grunn temmelig picky på maten. Som voksen har likevel disse rettene merkelig nok nok falt helt ut... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jeg har ingen venner. Ingen å prate med annet enn samboer. Og nå har han vært grinete noen dager, så da tier jeg stille.

Beklager.

Godt man har DOL da, det kan hjelpe bitte, bittelitt.. :o)

Men jeg undres litt.. det er jo slått fast at kvinner som har opplevd vold sliter med et mønster der de ofte velger nye menn som kuer dem.. Er du sikker på at dette er en mann som er bra for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som barn digget jeg både lungemos og blodpølse. Litt pussig i grunn, for jeg var i grunn temmelig picky på maten. Som voksen har likevel disse rettene merkelig nok nok falt helt ut... ;-)

:-) jeg har ikke engang vært fristet til å smake på disse rettene i voksen alder! :-) ikke at sjansen har bydd seg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Ja, blodpudding...skåret i terninger og kokt i melk...

Tror min mor var litt for påvirket av forrige generasjon og krigen og alt det er, og så var hun en veldig ung mor som kanskje dermed lettere bare gjorde det som andre hadde gjort før henne?

Hun spiser aldri slik mat selv nå lenger! -)

''Tror min mor var litt for påvirket av forrige generasjon og krigen og alt det er, og så var hun en veldig ung mor som kanskje dermed lettere bare gjorde det som andre hadde gjort før henne?''

Dette er nok forklaringen på kostholdet hjemme i mitt barndomshjem også. Vi bodde i samme hus som besteforeldrene mine i mange år, og det var faktisk stort sett min bestefar som lagde middag.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om du har det vanskelig. Trist å lese at du ikke har noen å snakke med. Ikke fortsett med å ha det sånn, kontakt fastlegen om det blir for vanskelig, begynne der.

Ønsker deg lykke til videre.

Mange klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...