Gå til innhold

Ønsker Barn


Gjest Betina93

Anbefalte innlegg

Gjest Betina93

Hei!

Jeg og min mann ønsker oss barn, jeg har gått på p-piller i et år og bestemte meg for å ta en pause siden vi ønsker oss en liten en.

Jeg lurer på hvor lang tid tar det til jeg får eggløsning etter at jeg sluttet på p-piller? Og er det stor sjangse for at jeg kan bli gravid? Jeg lurer på hvilkne symtom kan man få hvis man er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk rett i normal syklus med første mens 3 uker etter pilleslutt i sin tid. Hos noen drøyer det 2-3 mnd og hos atter andre kan det ta over et halvår. Umulig å si hvordan det blir med deg med andre ord.

Det er også umulig for oss å spå hvor stor sjanse du har til å bli gravid, men om dere ikke har lyktes i løpet av ett år etter at du er i normal syklus og dere har jevnlig, ubeskyttet sex er det på tide å oppspøke lege for videre utredning.

Symptomene på graviditet kan være så mange og forskjellige - kvalme, mister mensen, ømme bryster, trett og sliten... Noen får alt, noen får noen symptomer og noen får ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betina93

.

nei, 93 er en av de tallene jeg husker best, aldri i mitt liv om jeg ville blitt gravis hvis jeg hadde hvert 15-16 år gammel! Alt for ungt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betina93

.

nei, 93 er en av de tallene jeg husker best, aldri i mitt liv om jeg ville blitt gravis hvis jeg hadde hvert 15-16 år gammel! Alt for ungt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betina93

Jeg gikk rett i normal syklus med første mens 3 uker etter pilleslutt i sin tid. Hos noen drøyer det 2-3 mnd og hos atter andre kan det ta over et halvår. Umulig å si hvordan det blir med deg med andre ord.

Det er også umulig for oss å spå hvor stor sjanse du har til å bli gravid, men om dere ikke har lyktes i løpet av ett år etter at du er i normal syklus og dere har jevnlig, ubeskyttet sex er det på tide å oppspøke lege for videre utredning.

Symptomene på graviditet kan være så mange og forskjellige - kvalme, mister mensen, ømme bryster, trett og sliten... Noen får alt, noen får noen symptomer og noen får ingen.

Tusen takk for godt svar :)

Jeg har ganske vondt i brystene spesielt på sidene av de, har litt små smerter i livmoren, ikke vonde men føler liksom at det er noe der. ofte kvalm om kvelden og blir ganske fort sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for godt svar :)

Jeg har ganske vondt i brystene spesielt på sidene av de, har litt små smerter i livmoren, ikke vonde men føler liksom at det er noe der. ofte kvalm om kvelden og blir ganske fort sint.

Temperementet kan endre seg ja og det er også vanlig å ha følelsen av at "nå kommer mensen hvert øyeblikk!" men så uteblir den ganske lenge. :o) Ta en test om du tror du kan være gravid og det har gått ca. 14 dager siden evt. befruktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betinafr

Temperementet kan endre seg ja og det er også vanlig å ha følelsen av at "nå kommer mensen hvert øyeblikk!" men så uteblir den ganske lenge. :o) Ta en test om du tror du kan være gravid og det har gått ca. 14 dager siden evt. befruktning.

Jeg tok en graviditets test for ca en uke siden og den viste negativ. Jeg bruker clearblue sin graviditetstest og der står det jo at man skal ta den fra 4 dager før mensen opp til da du skal ha mensen, og jeg skal egentlig ikke ha mensen før 14 desember hvis jeg fortsatt er inne på min normale syklus, men syklusen kan jo ha endret seg siden jeg har sluttet på p-pillene for en mnd siden. Jeg fikk mensen to dager etter at jeg sluttet og har ikke hatt mensen etter det siden det ikke har gått ca 28 dager.

Har det noe betydning om man sluttet på p-pillene etter ca 7 dager når man begynte på nytt brett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

nei, 93 er en av de tallene jeg husker best, aldri i mitt liv om jeg ville blitt gravis hvis jeg hadde hvert 15-16 år gammel! Alt for ungt..

Det var bra, for det er for ungt. Jeg var selv ung mamma, og det er ingen dans på roser. ;o) Hvor gamle er dere?

Noen bruker litt tid på å komme i normal syklus etter pilleslutt, det varierer veldig fra person til person. Jeg hopper rett i normal, andre har uregelmessig syklus en god stund for det normaliserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...