Gå til innhold

Hvor lenge før barn...


Gjest bloodmusic

Anbefalte innlegg

Gjest bloodmusic

Hei alle dolere,

Jeg lurte litt på hvor lenge dere var sammen med faren til barna deres før dere planla barn med ham?

Ventet dere bevisst til noe spesielt tidspunkt før dere prøvde? I forhold til jobb, livsituasjon og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var i hvert fall aldri aktuelt for meg å prøve å få barn med noen partnere før jeg var sikker på at forholdet var av varig kaliber, og jeg visste at vi kunne gi barnet økonomisk trygghet så vel som de andre tingene et barn fortjener.

Jeg sier ikke dermed at barn som ikke har økonomisk trygghet er ulykkelige barn, men jeg hadde muligheten til å ta bevisste valg, og gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sammen i 8 år før vi fikk barn. Vi ble sammen det første studieåret da vi var 19 og 20, og ville vente med barn til vi var ferdige med studiene, og til vi hadde jobbet noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Var jo "godt voksen" og vel etablert før vi ble sammen, og tidlig rimelig sikker på at forholdet skulle vare. Dermed var de ikke mye å somle med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet i to år før vi begynte å prøve. Vi var ikke veldig unge da vi møttes, og var så sikre som det går an å bli på at det var et varig forhold. Vi ventet til jeg hadde fast jobb og hadde vært i den et halvt års tid - hadde ikke lyst å fly rett ut i permisjon kort tid etter jeg hadde begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ventet til vi hadde vært sammen to og et halvt år før vi bestemte oss. Jeg var 28 når barnet kom. Vi hadde begge fast jobb og kjøpt leilighet og trodde som alle andre at dette skulle vare evig. Den gang ei! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sammen i 5,5 år før vi fikk barn. Men vi prøvde fra vi hadde vært sammen i 2,5 år :)

Jeg visste han var den jeg ville ha som far til barna mine :)

Nå, 15 år etter, så er jeg fremdeles sikker på at det er han jeg vil ha som far til barna mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg lurte litt på hvor lenge dere var sammen med faren til barna deres før dere planla barn med ham?''

12-13 år.

''Ventet dere bevisst til noe spesielt tidspunkt før dere prøvde? I forhold til jobb, livsituasjon og slikt?''

Ja, men det hjalp ikke, vi skilte lag da ungene var små allikevel. :o) Men det funker helt greit nå altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å snakke om det ganske tidlig, et par år etter at vi hadde blitt sammen. Fra vi begynte å snakke om det, ventet vi til jeg var ferdig med utdanning før vi kuttet ut prevensjon.

Men dette vil jo uansett være veldig individuelt med tanke på hvilken alder man er i (regner med at 18 åringer ikke snakker så tidlig om det som 30-åringer). Livssituasjonen vil jo ha noe å si, men mange bryr seg ikke om dette heller.

Mange har jo et klart ønske om å få barn, og vil vel sannsynligvis regne inn en ny partner i denne beregningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vel kjent hverandre i ca 10 år før det var aktuelt (var unge da vi traff hverandre). Jeg ville gjerne ha sene vårbarn, rett og slett fordi jeg synes det er en hygglig tid å feire bursdag på - og at det er ca et halvt år unna jul. Det gikk som planlagt, og vi har et mai og et juni barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde vært sammen i nesten nøyaktig 7 år før jeg ble gravid, og jeg ble gravid på første forsøk.

Før dette hadde vi gjort ferdig utdannelser begge to pluss jobbet noen år og reist på litt ekstra spennendde reiser sammen.

Vi var hhv 30 og 35 år da barnet ble unnfanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sammen i 5,5 år før vi fikk barn. Men vi prøvde fra vi hadde vært sammen i 2,5 år :)

Jeg visste han var den jeg ville ha som far til barna mine :)

Nå, 15 år etter, så er jeg fremdeles sikker på at det er han jeg vil ha som far til barna mine :D

''Nå, 15 år etter, så er jeg fremdeles sikker på at det er han jeg vil ha som far til barna mine :D''

Hadde vært litt ugreit å bytte han ut på akkurat den fronten;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært sammen i nøyaktig 3 år 3 mnd og 3 dager den dagen fødselen startet;-) Så jeg blei gravid etter ca 2,5 år sammen med samboeren da.

Vi ventet ca et år fra vi begynte å snakke seriøst om det, på grunn av arbeidssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå, 15 år etter, så er jeg fremdeles sikker på at det er han jeg vil ha som far til barna mine :D''

Hadde vært litt ugreit å bytte han ut på akkurat den fronten;-)

He, he - rimelig vanskelig ja :)

Men det finnes jo dem som gjerne skulle ha byttet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært sammen i nesten nøyaktig 7 år før jeg ble gravid, og jeg ble gravid på første forsøk.

Før dette hadde vi gjort ferdig utdannelser begge to pluss jobbet noen år og reist på litt ekstra spennendde reiser sammen.

Vi var hhv 30 og 35 år da barnet ble unnfanget.

6 år og ti mnd her... Og resten likt også, bortsett fra at jeg er litt yngre enn deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knapt sju år, vi var begge ferske stundenter og gjorde oss ferdige med studiene++ først. Og jentungen var vel strengt tatt ikke planlagt, men ble unnfanget første gang jeg telte feil på kalenderen. Kalkulert risiko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...