Gå til innhold

Jeg får ikke hjelp


sibella

Anbefalte innlegg

Jeg bor i danmark, det som er problemet er at jeg ikke får lov til å ta opp flere ting i en lege time så vis jeg har et problem får jeg kun lov til å snakke om det.

Jeg har nå i det siste begynt å med masse forskjellige ting.

jeg har fått veldig til elveblest, vis jeg tar en ting og skriver på meg selv hovner det opp akkurat der jeg har skrevet uansett hvor på kroppen jeg gjør det.

Jeg har også veldig mage problemer, enten kommer jeg veldig på do diare eller ikke i det hele tatt på flere uker og vis jeg da går på do så blør jeg ut av rektumet etter på.

Jeg har fått vondt i knærene, og ryggen.

har hode pine flere ganger i uken ofte migrene, pleier å ha migrene anfal 1 gang i månden ca men nå er det ana hver dag.

Jeg har også vondt i ytre delen av sidene av ryggen.

Jeg er altid tørst hele tiden, jeg drikker ca 4 litter med veske om dagen, men dette oppstod etter at jeg begynte å må på do å tisse 18 ganger hvert døynet.

har også høyt blod tykk, eller når man måler det med trykk så har jeg 80 over 120 som er normalt men når det måles hvor mange ganger det slår i et minutt så har jeg 120 som er velig høyt for en på min alder som er 23 år når det skal være rundt 76.

jeg har for mange hviteblodleggemer i kroppen og litt høy cpr eller hva det heter. men blir ikke mindre eller høyere.

Jeg har tilvanelig asma, allergi og eksem. Pleier aldri være noe syk eller bare sånne vanlige ting som influensa og lungebetennelse osv.

har altid fått sove kan somregel få sove mitt på golvet i et kjøpe senter vis jeg ville, men nå kan det gå opp til 4 5 dager før jeg får sove, jeg er student og har vel egentlig ikke mulighet til å være så utmattet hele tiden.

Det som er at jeg får ikke lov til å si alt dette, jeg får lov til å si en ting hver time, fikk noen piller for eleblesten men det forsvant ikke og siden jeg trengte nye migrene tabeltter neste time fikke jeg ikke lov til å si at de ikke fungerte. vet ikke hva i helvete jeg skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal skrive brev til legen din og liste opp det du plages av, så kan han/hun vurdere prioriteringen mellom disse. Du kan sikkert også bestille flere timer, f.eks. en time i uka over en periode, slik at legen og du kan ta tak i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høres vanskelig ut

Er det ikke private legesenter i Danmark som vi har her i Norge? Da er de kanskje litt mer runde i forhold til å se plagene dine i sammenheng.

Hvis ikke det er en mulighet så tenkte også jeg på det prust skriver, skriv et brev til legen hvor du lister opp det som feiler deg. Da kan han prioritere og sette i sammenheng slik at han får til å lage en plan for deg. Hvis du må ha fler timer en periode så får du heller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan bestille en dobbelttime?

Det høres jo helt merkelig ut. Det er jo ikke usannsynlig at i hvertfall noen av plagene henger sammen, så da vil det jo være best for legen å få høre alt.

Er alle leger på samme måte? Kanskje du skulle vurdere å bytte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Det var leit å lese at du sliter så hardt! Her må man jo gå systematisk til verks og utrede skikkelig - for her kan ting henge sammen. Jeg regner nok med at de har tatt blodsukkeret ditt, og at de hadde sagt i fra om det hadde vært for høyt. Dermed vet jeg ikke riktig hva man kan tilskrive tørsten din. Spiser du mye salt mat kan jo det medvirke...

Hvis du føler du ikke kommer noen vei med legen du har nå - BYTT fastlege! Det kan være aktuelt med henvisning til spesialister i .eks. indremedisin, mv.

Når det gjelder migrenen din kan den utløses av høyt blodtrykk. Når du er så plaget, så synes jeg du burde få forebyggende behandling - som er blodtrykksmedisin (ofte noe som heter Atacand). Jeg bruker denne selv.

Det som er dumt her er jo at leger ikke alltid er så flinke til å tenke helhetlig, prøve å ta sammenhengen i alt og lage en konkret plan for hvordan man skal nøste opp i symptomer. Synes du skal sette punktvis opp hva du plages med, slik som i innlegget ditt (print det ut), og foreslå for legen at dere må legge en plan sammen nå slik at dere begge får bedre oversikt og kanskje lettere skjønner hva som bør gjøres.

Ønsker deg alt godt, og håper du finner ut av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å lese at du sliter så hardt! Her må man jo gå systematisk til verks og utrede skikkelig - for her kan ting henge sammen. Jeg regner nok med at de har tatt blodsukkeret ditt, og at de hadde sagt i fra om det hadde vært for høyt. Dermed vet jeg ikke riktig hva man kan tilskrive tørsten din. Spiser du mye salt mat kan jo det medvirke...

Hvis du føler du ikke kommer noen vei med legen du har nå - BYTT fastlege! Det kan være aktuelt med henvisning til spesialister i .eks. indremedisin, mv.

Når det gjelder migrenen din kan den utløses av høyt blodtrykk. Når du er så plaget, så synes jeg du burde få forebyggende behandling - som er blodtrykksmedisin (ofte noe som heter Atacand). Jeg bruker denne selv.

Det som er dumt her er jo at leger ikke alltid er så flinke til å tenke helhetlig, prøve å ta sammenhengen i alt og lage en konkret plan for hvordan man skal nøste opp i symptomer. Synes du skal sette punktvis opp hva du plages med, slik som i innlegget ditt (print det ut), og foreslå for legen at dere må legge en plan sammen nå slik at dere begge får bedre oversikt og kanskje lettere skjønner hva som bør gjøres.

Ønsker deg alt godt, og håper du finner ut av dette!

Tusen takk, ja føler at masse av det henger sammen siden den ene bare har kommet etter den andre og alt startet nå nettopp. Spiser ikke så mye salt mat normalt kan jeg vel si det. Har altid drukket mye veske men i det siste begynner det å bli helt tåpelig. Ja begynner å bli bekymret over alle tingen egentlig. Spesielt høyt blodtrykk siden jeg har hatt det enstund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...