Gå til innhold

NHD prøver igjen


Gjest bølger

Anbefalte innlegg

Gjest bølger

Det viktigste spørsmålet var: Når er zopiclone Actavis

(innsovningstabletter) ute av kroppen igjen, slik at jeg trygt kan kjøre bil?

Jeg skal kjøre til jobb i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bølger

Vanligvis bør du kunne kjøre bil etter 8 timer om du føler det skiket for det.

Takk for svar. Da vet jeg at jeg må ta den tidligere enn jeg hadde

tenkt, så det var godt jeg fikk svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Takk for svar. Da vet jeg at jeg må ta den tidligere enn jeg hadde

tenkt, så det var godt jeg fikk svar på det.

Leser litt om imovane nå. Det er vel ikke sovemedisin?

Jeg spurte bare etter innsovningstabletter

Jeg leser også at de er sterkt vanedannede og ble litt skeptisk.

Jeg trenger de 3dg i uken da jeg går på jobb og lurer på om det

er stor sjangs for at jeg blir avhengig av de på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juletreet

Leser litt om imovane nå. Det er vel ikke sovemedisin?

Jeg spurte bare etter innsovningstabletter

Jeg leser også at de er sterkt vanedannede og ble litt skeptisk.

Jeg trenger de 3dg i uken da jeg går på jobb og lurer på om det

er stor sjangs for at jeg blir avhengig av de på det.

Det er en innsovningsmedisin, tror jeg. Den går under gruppen B-preparater og kan være vanedannende ja. Jeg tørr ikke bruke disse mere enn 3-4 netter i gangen. Vil da "lære meg å sove uten. Er redd for å forstyrre søvnmønstret mitt med sånne medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Det er en innsovningsmedisin, tror jeg. Den går under gruppen B-preparater og kan være vanedannende ja. Jeg tørr ikke bruke disse mere enn 3-4 netter i gangen. Vil da "lære meg å sove uten. Er redd for å forstyrre søvnmønstret mitt med sånne medisiner.

Takk for svar. Jeg skal bare ta de når jeg ikke får sove de gangene

jeg skal på jobb neste dag, men må ta de tidlig for at de ikke skal

påvirke kjøringen neste dag. Jeg ble litt redd når jeg leser at de er sterkt vanedannede, da jeg lett blir avhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest juletreet

Takk for svar. Jeg skal bare ta de når jeg ikke får sove de gangene

jeg skal på jobb neste dag, men må ta de tidlig for at de ikke skal

påvirke kjøringen neste dag. Jeg ble litt redd når jeg leser at de er sterkt vanedannede, da jeg lett blir avhengig.

Så lenge du er veldig obs på at du blir avhengig og tar konsekvensene av dette tror jeg ikke det er så farlig. Du vet sikkert hvordan det er å venne seg av med slike medisiner? :).

Jeg synes egentlig at leger skal være veldig forsiktige med å skrive ut sånne medisiner. Det er heldigvis også min lege. Jeg bruker heller vallergan eller truxal om jeg ikke får sove, da slipper jeg å være redd for avhengighet. Vallergan må taes helst i 18-19-tiden om du ikke skal få "hangover". Truxal går veldig bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Så lenge du er veldig obs på at du blir avhengig og tar konsekvensene av dette tror jeg ikke det er så farlig. Du vet sikkert hvordan det er å venne seg av med slike medisiner? :).

Jeg synes egentlig at leger skal være veldig forsiktige med å skrive ut sånne medisiner. Det er heldigvis også min lege. Jeg bruker heller vallergan eller truxal om jeg ikke får sove, da slipper jeg å være redd for avhengighet. Vallergan må taes helst i 18-19-tiden om du ikke skal få "hangover". Truxal går veldig bra for meg.

Det var da veldig tidlig du må ta Vallergan. Jeg ville ikke fått anledning

til å prøve å sovne uten. Det meste som virker på søvnen gir meg hangover neste dag, det er derfor jeg heller ville prøve innsovningstabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juletreet

Det var da veldig tidlig du må ta Vallergan. Jeg ville ikke fått anledning

til å prøve å sovne uten. Det meste som virker på søvnen gir meg hangover neste dag, det er derfor jeg heller ville prøve innsovningstabletter.

Ja, vallergan gir meg en ganske bra hangover om jeg ikke tar den så tidlig. Lykke til med imovanen, håper du finner en "egen" måte å sove på etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg skal bare ta de når jeg ikke får sove de gangene

jeg skal på jobb neste dag, men må ta de tidlig for at de ikke skal

påvirke kjøringen neste dag. Jeg ble litt redd når jeg leser at de er sterkt vanedannede, da jeg lett blir avhengig.

Man pleier vel å si at de har mindre potensiale for tilvenning enn f.eks. vival og sobril. Synes du skal prøve å ta dem i vanskelige faser, - du planlegger jo ikke å ta dem hver dag, så det kommer sikkert til å fungere greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shunyata

Leser litt om imovane nå. Det er vel ikke sovemedisin?

Jeg spurte bare etter innsovningstabletter

Jeg leser også at de er sterkt vanedannede og ble litt skeptisk.

Jeg trenger de 3dg i uken da jeg går på jobb og lurer på om det

er stor sjangs for at jeg blir avhengig av de på det.

Ja...du kan bli avhengig av disse tablettene hvis du holder på for lenge med dem...

Følg bruksanvisningen på pakken...og snakk godt med legen din om dette...

Jeg ble avhengig av disse...men holder nå på med avvenning...

Det er pyton greie å være avhenging av disse tablettene...og ikke gir de god nok søvn heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Man pleier vel å si at de har mindre potensiale for tilvenning enn f.eks. vival og sobril. Synes du skal prøve å ta dem i vanskelige faser, - du planlegger jo ikke å ta dem hver dag, så det kommer sikkert til å fungere greit.

Det var sobril som mistet virkning og var vanseklig å

kutte ut tidligere, men da hadde jeg brukt den daglig i flere år.

Hvis imovane er mindre vanedannende kan jeg kanskje våge å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Ja...du kan bli avhengig av disse tablettene hvis du holder på for lenge med dem...

Følg bruksanvisningen på pakken...og snakk godt med legen din om dette...

Jeg ble avhengig av disse...men holder nå på med avvenning...

Det er pyton greie å være avhenging av disse tablettene...og ikke gir de god nok søvn heller...

Hvor lenge og ofte brukte du de?

Jeg var ikke hos legen når jeg fikk de,

og skal ikke til legen på 3mnd, så det går ikke å spørre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest shunyata

Hvor lenge og ofte brukte du de?

Jeg var ikke hos legen når jeg fikk de,

og skal ikke til legen på 3mnd, så det går ikke å spørre der.

Jeg har brukt dem i ca. 5 år...

Noen ganger "knasket" jeg tablettene...andre ganger brukte jeg 1-2 tabletter om kvelden...

I det siste året har jeg prøvd forskjellige avvenningsmetoder...nå har jeg klart å trappe ned til 1/2 tablett over en måneds tid... skal begynne å trappe den til 1/4 tablett nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...