Gå til innhold

Kroppsspråk, forstår ikke


Gjest asosial

Anbefalte innlegg

Gjest asosial

Det hender jeg ikke alltid forstår hva folk mener. F.eks om du står og prater litt hyggelig med et menneske.Plutselig rister vedkommende på hodet forsiktig frem og tilbake samtidig som hun/han stirret meg inn i øynene. Etterpå vedlig blid. Jeg forsto ikke selv at det skulle være så dumt det jeg sa. Kan det være jeg sier ord jeg ikke har styring over? Har vedkommende ment at jeg har sagt noe veldig dumt? HVordan ville du tolket et sånnt kroppsspråk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skal du overhodet ikke henge deg opp i. Folk beveger seg og ser på deg når du snakker til dem, uten at det nødvendigvis betyr noe. Det lureste du kan gjøre, er å forsøke å ikke bry deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,- om ikke du kjenner denne personen godt - og vet at h*n ikke er sånn bestandig, så kan det jo være en ufrivillig bevegelse... Kjenner en som rister på hodet av og til, helt ufrivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asosial

Vel,- om ikke du kjenner denne personen godt - og vet at h*n ikke er sånn bestandig, så kan det jo være en ufrivillig bevegelse... Kjenner en som rister på hodet av og til, helt ufrivillig.

Jeg kjenner ikke personen så godt akkuratt. Jeg har knapt vågd å snakke med vedkommende siden dette skjedde. Følte meg så dum og liten men kan jo håpe på at det ikke var noe vondt ment i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asosial

Dette skal du overhodet ikke henge deg opp i. Folk beveger seg og ser på deg når du snakker til dem, uten at det nødvendigvis betyr noe. Det lureste du kan gjøre, er å forsøke å ikke bry deg om det.

Jeg prøver og ikke bry meg om det men merker at jeg blir vedlig usikker når jeg treffer på denne personen. Jeg har bare vært hyggelig med vedkommende synes jeg så jeg forstår bare ikke hvorfor h`n skulle riste på hodet til meg. Men det kan jo kanskje hende at det var ufrivillig men tror ikke det heller ettersom personen også rynket litt i panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke personen så godt akkuratt. Jeg har knapt vågd å snakke med vedkommende siden dette skjedde. Følte meg så dum og liten men kan jo håpe på at det ikke var noe vondt ment i det.

Hvis denne personen syntes det du sa var dumt, så ville h*n jo ha vært veldig uhøflig ved å vise deg at h*n mente det? Det ville jo vært litt pinlig. Det var ikke det du fortalte da, som h*n syntes var dumt? At du fortalte om en eller annen ting (som noen andre hadde gjort) som var litt teit?

Det hender jeg himler med øynene og rister på hodet - inni meg - over folk, men jeg tør da ikke gjøre det så de ser det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asosial

Hvis denne personen syntes det du sa var dumt, så ville h*n jo ha vært veldig uhøflig ved å vise deg at h*n mente det? Det ville jo vært litt pinlig. Det var ikke det du fortalte da, som h*n syntes var dumt? At du fortalte om en eller annen ting (som noen andre hadde gjort) som var litt teit?

Det hender jeg himler med øynene og rister på hodet - inni meg - over folk, men jeg tør da ikke gjøre det så de ser det ;-)

Jeg aner ikke. Er redd jeg skal ha sagt noe uten å vite det selv en gang. Hadde masse problemer og hadde sovet elendig over tid da jeg pratet med denne personen. Vet ikke om vi noen ganger kan si noe uten å være klar over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bety ar personen tror du er dum. Ikke noe å bry seg om, hev deg over det.

Hvis jeg tar dette helt på alvor, noe jeg gjør nå, og etterlikner den bevegelsen du beskriver, kjenner jeg at det er slik jeg ville uttrykt uten ord at "oj, da, det var da fælt for deg" eller "nei og nei, sånn kan det gå". Kanskje hvis du hadde sagt noe om å være søvnløs? Eller at du nettopp hadde tråkket ut i en søledam?

Ellers støtter jeg de andre som synes at du skal glemme dette. Andre enn deg kan være sjenerte eller litt brydde en situasjon, og lage grimaser eller bevege seg på måter som ikke er så gjennomtenkt. For det kan du godt ta innover deg at det ikke er bare du som føler deg rar og dum i blant, men kanskje også nettop den du står og snakker med.

Det faller sjenerte mennesker sjelden inn at andre også har problemer med slikt. Selv om det ikke synes utenpå. Kanskje den personen du nå nesten ikke tør se igjen, gjorde sitt beste for ikke å virke dum? Sånn har i alle fall jeg det rett som det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke. Er redd jeg skal ha sagt noe uten å vite det selv en gang. Hadde masse problemer og hadde sovet elendig over tid da jeg pratet med denne personen. Vet ikke om vi noen ganger kan si noe uten å være klar over det?

Du skal være _veldig_ nær å sovne dersom du sier ting du ikke er klar over pga. trøtthet. Tror det er vanskelig mens man står oppreist.

Når det er sagt, hender det jo alle iblant at ett enkelt ord kommer helt feil ut - enten at man sier et helt annet ord enn man hadde tenkt, eller at man uttaler det helt håpløst. Men det merker man jo som regel selv - kanskje unntatt dersom det skjer fordi man egentlig tenker på noe helt annet enn samtalen man holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar dette helt på alvor, noe jeg gjør nå, og etterlikner den bevegelsen du beskriver, kjenner jeg at det er slik jeg ville uttrykt uten ord at "oj, da, det var da fælt for deg" eller "nei og nei, sånn kan det gå". Kanskje hvis du hadde sagt noe om å være søvnløs? Eller at du nettopp hadde tråkket ut i en søledam?

Ellers støtter jeg de andre som synes at du skal glemme dette. Andre enn deg kan være sjenerte eller litt brydde en situasjon, og lage grimaser eller bevege seg på måter som ikke er så gjennomtenkt. For det kan du godt ta innover deg at det ikke er bare du som føler deg rar og dum i blant, men kanskje også nettop den du står og snakker med.

Det faller sjenerte mennesker sjelden inn at andre også har problemer med slikt. Selv om det ikke synes utenpå. Kanskje den personen du nå nesten ikke tør se igjen, gjorde sitt beste for ikke å virke dum? Sånn har i alle fall jeg det rett som det er!

Jada, dette skulle stått under trådstarter. Jeg vet noen her blir fryktelig irritert på sånt. Da bare rister jeg på hodet av det og smiler. Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på samtalen tenker jeg.. Hvis jeg f.eks forteller om en fæl episode, så kan det hende vedkommende rister sakte på hodet som betyr "nei og nei, eller uff uff" dvs. han/hun er enig i at dette var fælt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asosial

Hvis jeg tar dette helt på alvor, noe jeg gjør nå, og etterlikner den bevegelsen du beskriver, kjenner jeg at det er slik jeg ville uttrykt uten ord at "oj, da, det var da fælt for deg" eller "nei og nei, sånn kan det gå". Kanskje hvis du hadde sagt noe om å være søvnløs? Eller at du nettopp hadde tråkket ut i en søledam?

Ellers støtter jeg de andre som synes at du skal glemme dette. Andre enn deg kan være sjenerte eller litt brydde en situasjon, og lage grimaser eller bevege seg på måter som ikke er så gjennomtenkt. For det kan du godt ta innover deg at det ikke er bare du som føler deg rar og dum i blant, men kanskje også nettop den du står og snakker med.

Det faller sjenerte mennesker sjelden inn at andre også har problemer med slikt. Selv om det ikke synes utenpå. Kanskje den personen du nå nesten ikke tør se igjen, gjorde sitt beste for ikke å virke dum? Sånn har i alle fall jeg det rett som det er!

Takk for svar og det var godt å lese at det ikke trenger å bety noe galt slik jeg har fryktet.

Jeg har alltid trodd at det å riste på hodet bare betyr at de vil formidle at jeg sagt noe skikkelig dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver og ikke bry meg om det men merker at jeg blir vedlig usikker når jeg treffer på denne personen. Jeg har bare vært hyggelig med vedkommende synes jeg så jeg forstår bare ikke hvorfor h`n skulle riste på hodet til meg. Men det kan jo kanskje hende at det var ufrivillig men tror ikke det heller ettersom personen også rynket litt i panna.

Kanskje h*n bare tenkte litt ekstra over noe? Trenger ikke å bety noe som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på samtalen tenker jeg.. Hvis jeg f.eks forteller om en fæl episode, så kan det hende vedkommende rister sakte på hodet som betyr "nei og nei, eller uff uff" dvs. han/hun er enig i at dette var fælt...

Jeg husker ikke helt hva jeg egentlig sa. Hadde ikke sovet omtrent på flere netter og følte omtrent at jeg ikke eksisterte omtrent. Var vel bare om litt vær og vind tror jeg. Bare bet meg merke i at h`n ristet på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...