Gå til innhold

FU: stekeskorpe på pinnekjøttet?


Gjest Førstegangspinnekjøttkokke

Anbefalte innlegg

Gjest Førstegangspinnekjøttkokke

Pinnekjøttet mitt er ferdig om 40 minutter.

Skal jeg ha det som det er når det kommer dampet ut av kjelen, eller skal jeg brune skorpe på det i ovnen før vi spiser?

Dampet----brunet??

(Hvis jeg skal brune det litt, legger jeg det da på papir på plate og lar det står hvor lenge, på hvor sterk varme, hvor høyt i ovnen?)

*phuh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan _null_ om pinnekjøtt, men skal ikke det helt grilles på øverste rille i stekeovnen etter damping? Om man har ovn med grillfunksjon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strutsen

Jeg trodde pinnekjøtt alltid ble dampkokt og ikke stekt. Mulig jeg tar feil, men jeg kan ikke huske at jeg har spist pinnekjøtt med stekeskorpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å svi det av ett minutt eller to under grillen i ovnen når det er ferdig dampa.

Men du må holde øye med det, så det ikke svir seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skrur vi på grillen, legger pinnekjøttet på en stekeplate dekket med alu-folie, og griller det litt under grillen en kort tid. Jeg har ikke tatt tiden, men det er under 5 minutter, skulle jeg tro. Vi har døra åpen på gløtt og følger med hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Førstegangspinnekjøttkokke

Tusen takk dere :)

Endte opp med å ta det dampet fra kjelen og droppe ovnen. Aldeles nydelig ble det, virkelig topp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...