Gå til innhold

Munnsår/herpes?


lille my31

Anbefalte innlegg

Våknet opp til morningen i dag med ei skikkelig verandaleppe med små "blemmer" på.

Har aldri hatt dette før og ikke samboer heller, men han syns det så ut som herpes, sa han! Jeg har ikke kysset noen andre enn han, så hvordan kan jeg ha fått dette?

Er det mulig at det kan dukke opp plutselig av seg selv eller kan jeg ha blitt smittet ved å drikke av samme flaske som noen?

Hvor lang tid tar det når man er smittet før det bryter ut???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du angivelig ikke er "dausjuk" med feber over 40 så tyder det på at viruset har ligget i kroppen din fra før. Ca 80% av oss har det latent i kroppen, mens en viss andel av oss får utbrudd mer eller mindre jevnlig.

Mulig du har mensen nå, er forkjølet eller kroppen har litt lavere immunrespons enn vanlig, så viruset har fått utvikle seg til et sår. Unngå å kysse når du har utbrudd, vent til det er grodd.

Det er en viss sjanse for at du vil fortsette å få sår på samme sted, men det er ikke sikkert. Det er ikke så mye du kan gjøre med det, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du angivelig ikke er "dausjuk" med feber over 40 så tyder det på at viruset har ligget i kroppen din fra før. Ca 80% av oss har det latent i kroppen, mens en viss andel av oss får utbrudd mer eller mindre jevnlig.

Mulig du har mensen nå, er forkjølet eller kroppen har litt lavere immunrespons enn vanlig, så viruset har fått utvikle seg til et sår. Unngå å kysse når du har utbrudd, vent til det er grodd.

Det er en viss sjanse for at du vil fortsette å få sår på samme sted, men det er ikke sikkert. Det er ikke så mye du kan gjøre med det, dessverre.

Ok, takk for svar! :)

Har vært på apoteket og kjøpt Antix-salve.

Nå håper jeg bare såret går vekk før julaften ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...