Gå til innhold

Hvis brannalarmen går på operasjonsstua


Gjest alt man kan lure på

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da kobler de deg fra narkose og alt. Ruller sengen ut på framsiden av sykehuset og forstetter operasjonen der.

Da har du mulighet til å følge med på at legen gjør jobben sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alt man kan lure på

LOL kanskje det er det jeg må gjøre for å få medvirkning i min neste operasjon? Det er jo bare å utløse alarmen

Jeg lurer også på hva som skjer om kirurgen får hjerteinnfark under operasjonen. Hvis det ikke er noen andre kirurger der som egentlig kan det, må de bare lukke meg igjen og ta opp operasjonen på et senere tidspunkt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL kanskje det er det jeg må gjøre for å få medvirkning i min neste operasjon? Det er jo bare å utløse alarmen

Jeg lurer også på hva som skjer om kirurgen får hjerteinnfark under operasjonen. Hvis det ikke er noen andre kirurger der som egentlig kan det, må de bare lukke meg igjen og ta opp operasjonen på et senere tidspunkt da?

''Jeg lurer også på hva som skjer om kirurgen får hjerteinnfark under operasjonen. Hvis det ikke er noen andre kirurger der som egentlig kan det, må de bare lukke meg igjen og ta opp operasjonen på et senere tidspunkt da?''

Du ser for lite på sykehusserier. Selvfølgelig finnes det alltid en begavet turnuslege tilstede som kan gjøre ferdig operasjonen ved hjelp av telefoniske instrukser fra en ekspert på et annet sykehus. Null problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Da løper legen ut med tarmene dine i den ene hånda og skalpellen i den andre, mens pleierne løper etter og prøver å holde like god fart som legen slik at de kan putte tarmene inn i rett kropp etterpå.

Er forholdsvis nyoperert selv, men brannfaren var ikke engang på listen over hva som evt. kunne gå galt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde hatt et lite inngrep og skulle ligge nede en stund etterpå og hvile før jeg kunne bli godkjent for å sendes hjem.

Så gikk brannalarmen, men måtte fint komme meg ut selv. For jeg var bra glemt og her er det snakk om et stort sykehuset. Så ganske skremmende hvor lite rutiner de egentlig har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om brannalarmen går og det brenner, så kan ikke heisen brukes. er du da i kjelleren eller noen etasjer over, så må du bæres ut på en eller annen måte. Ting tar tid. Så pugg nødutganger.

Jeg har nå hørt at i verste tilfelle så må de legge folk på madrasser og sende dem ned trappene. Men det er jo kun i skikkelige krise tilfeller hvor de må ha folk ut virkelig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Da løper legen ut med tarmene dine i den ene hånda og skalpellen i den andre, mens pleierne løper etter og prøver å holde like god fart som legen slik at de kan putte tarmene inn i rett kropp etterpå.

Er forholdsvis nyoperert selv, men brannfaren var ikke engang på listen over hva som evt. kunne gå galt!!

''Da løper legen ut med tarmene dine i den ene hånda og skalpellen i den andre''

Jeg leste først "skalpen", og lurte på hvorfor han måtte ta den også, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Om brannalarmen går og det brenner, så kan ikke heisen brukes. er du da i kjelleren eller noen etasjer over, så må du bæres ut på en eller annen måte. Ting tar tid. Så pugg nødutganger.

Jeg har nå hørt at i verste tilfelle så må de legge folk på madrasser og sende dem ned trappene. Men det er jo kun i skikkelige krise tilfeller hvor de må ha folk ut virkelig fort.

''Jeg har nå hørt at i verste tilfelle så må de legge folk på madrasser og sende dem ned trappene. Men det er jo kun i skikkelige krise tilfeller hvor de må ha folk ut virkelig fort.''

Det er vel tilfelle på sykehjem eller institursjoner med mer enn én etasje, feks. Om det brenner, og det ikke er hensiktsmessig å evakuere pasientene til nærmeste branncelle i etasjen, så er det kanskje 20 sengeliggende pasienter av varierende kroppsvekt som skal ned trappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...