Gå til innhold

Er det vanlig å vaske hendene etter å ha...


Gjest pppiiipppa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    10

  • Colette

    8

  • candyqueen_83

    4

  • AneM1365380603

    3

Mest aktive i denne tråden

Om jeg hadde hatt en katt eller en hund så hadde jeg vært nødt til å vaske meg konstant om jeg skulle vasket meg etter å ha klappet den. :o) Men man vasker selvfølgelig hendene før man holder på med mat f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva jeg skal gjøre etterpå. Hvis jeg skal lage mat vasker jeg selvfølgelig hendene først, og hvis jeg skal tømme oppvaskmaskinen eller sette på plass ting som er vasket for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Da jeg hadde katter var jeg nok ikke så nøye, men vasket alltid hendene før jeg laget mat. Nå føler jeg ofte for å vaske hendene etter å ha klappet søte puser eller vovser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke dyr selv, men jeg vasker alltid hendene etter å ha klappet dyr. Unngår å ta meg i ansiktet før jeg har vasket hendene, unngår å få dyret opp i ansiktet. Dette er pga allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dyr selv, men jeg vasker alltid hendene etter å ha klappet dyr. Unngår å ta meg i ansiktet før jeg har vasket hendene, unngår å få dyret opp i ansiktet. Dette er pga allergi.

Jeg vasker nok ofte hendene etter å ha klappet fremmede hunder. De virker ofte som de lukter en del og har ofte litt seig pels. Men med mine egne katter, så tenker jeg ikke på det engang:-) Bortsett fra når jeg har håndtert kattedoene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig med mindre en skal fortsette med noe som er mer uhygienisk.

Så du mener det er uhygienisk å klappe et dyr? Jeg tror verden går fullstendig av hengslene snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeppertyjepp

Så du mener det er uhygienisk å klappe et dyr? Jeg tror verden går fullstendig av hengslene snart....

Er og er.....

Ting er mer og mindre uhygieniske. Jeg vasker hendene etter å ha klappet dyr dersom jeg skal lage mat, spise eller stelle med spebarn.

Jeg vasker ikke hendene om jeg etterpå skal rake i hagen, skifte hjul på bilen eller fyre opp bål på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker nok ofte hendene etter å ha klappet fremmede hunder. De virker ofte som de lukter en del og har ofte litt seig pels. Men med mine egne katter, så tenker jeg ikke på det engang:-) Bortsett fra når jeg har håndtert kattedoene da...

Jeg tenkte ikke på det før jeg ble allergisk jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde katter var jeg nok ikke så nøye, men vasket alltid hendene før jeg laget mat. Nå føler jeg ofte for å vaske hendene etter å ha klappet søte puser eller vovser.

Vi hadde hund da jeg vokste opp, og vasket ikke hendene etter hver eneste lille kos og klapp på dden hunden.

Men det er rart med det - jeg også føler mye mer for vask når jeg har dillet med andres hunder og katter:-) Spesielt hvis jeg får spytt/sikkel på hendene (gjelder vel mest hunder...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde hund da jeg vokste opp, og vasket ikke hendene etter hver eneste lille kos og klapp på dden hunden.

Men det er rart med det - jeg også føler mye mer for vask når jeg har dillet med andres hunder og katter:-) Spesielt hvis jeg får spytt/sikkel på hendene (gjelder vel mest hunder...)

Det er vel slik det er for de fleste av oss, at det som er fremmed er annerledes enn vårt eget. Enten det gjelder mennesker eller dyr. Jeg er glad i både hunder og katter, men hunder virker ofte ikke så rene som katter, synes jeg. Man kjenner jo ofte at man blir seig på hendene etter å ha klappet dem. Og da er det naturlig å få lyst til å vaske hendene, synes jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot katter, og er alltid nøye med at hele familien vasker hendene grundig etter å hva vært på besøk hos noen med katter :-).

Regner ellers ikke med at folk med kjæledyr vasker hendene hver gang de har klappet eller kjælet med dyret sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det er vel slik det er for de fleste av oss, at det som er fremmed er annerledes enn vårt eget. Enten det gjelder mennesker eller dyr. Jeg er glad i både hunder og katter, men hunder virker ofte ikke så rene som katter, synes jeg. Man kjenner jo ofte at man blir seig på hendene etter å ha klappet dem. Og da er det naturlig å få lyst til å vaske hendene, synes jeg :-)

Det er ekkelt hvis en føler at et fettlag og pels ligger igjen i hendene etter å ha klappet dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekkelt hvis en føler at et fettlag og pels ligger igjen i hendene etter å ha klappet dyret.

Ja, det er det. Men nå er jeg ekstremt følsom for følelsen av å ha "klebrige hender". Det er noe av det verste jeg vet :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik det er for de fleste av oss, at det som er fremmed er annerledes enn vårt eget. Enten det gjelder mennesker eller dyr. Jeg er glad i både hunder og katter, men hunder virker ofte ikke så rene som katter, synes jeg. Man kjenner jo ofte at man blir seig på hendene etter å ha klappet dem. Og da er det naturlig å få lyst til å vaske hendene, synes jeg :-)

Ja, jeg vet ikke om det skyldes at hundene er møkkete, eller om det er ulik følelse for ulik type pels.

Vi hadde en hund som var mye inne eller rundt huset - ikke en slik skau-hund som rullet seg i søla sov;-) Den ble badet ofte og dessuten klippet og børstet, da det var en røytefri rase. Den var ikke klebrig eller skitten i pelsen.

Men uansett hvor mye eieren steller peslen på bikkja, vet man jo hvor _tunga_ har vært...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet ikke om det skyldes at hundene er møkkete, eller om det er ulik følelse for ulik type pels.

Vi hadde en hund som var mye inne eller rundt huset - ikke en slik skau-hund som rullet seg i søla sov;-) Den ble badet ofte og dessuten klippet og børstet, da det var en røytefri rase. Den var ikke klebrig eller skitten i pelsen.

Men uansett hvor mye eieren steller peslen på bikkja, vet man jo hvor _tunga_ har vært...;-)

Nå vasker jo ikke hunder pelsen sin på samme måte som katter. Jeg synes noen hunder er verre enn andre. Jeg hadde en gang en rottweiler, og han ble badet og børstet regelmessig, og hadde ikke seig pels.

Jeg er ikke av de som er redd for å bli slikket i fjeset av en hund:-) Da synes jeg det er mye mer irriterende at de hopper opp og skitner til klær, når man er på vei til jobb f.eks. :-( Jeg har et fast følge med en hundeeier og 2 store hunder som jeg ofte møter når jeg går til jobb. De logrer med halen på lang avstand når de ser meg, og det er jo trivelig:-) Men så vil de gjerne hoppe opp, selv om eieren sier nei, og det liker jeg ikke så godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...