Gå til innhold

Hva er beste rådet for å vaske stekovnen?


Elis31

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom den ikke er av typen selvrensende:

Smør inn ovn/plater/rist med grønnsåpe. Sett inn en skål salmiak. Lukk døra og la det stå over natta.

Det er stort sett bare å tørke av morgenen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom den ikke er av typen selvrensende:

Smør inn ovn/plater/rist med grønnsåpe. Sett inn en skål salmiak. Lukk døra og la det stå over natta.

Det er stort sett bare å tørke av morgenen etter.

Oi, er det sant?

Dette skulle jeg visst i mitt tidligere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er det sant?

Dette skulle jeg visst i mitt tidligere liv.

Var helt fasinert første gangen jeg prøvde, Risten som man jo ellers står og skrubber til man blir grønn og blå var stort sett bare å vaske over med vanlig oppvaskbørste uten å ta i engang, det bare gled av.

Jeg har en gammel variant av selvrensende så jeg bruker dette for å få ren fronten, rista og platene for de er ikke selvrensende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JUSTaMinute

Dersom den ikke er av typen selvrensende:

Smør inn ovn/plater/rist med grønnsåpe. Sett inn en skål salmiak. Lukk døra og la det stå over natta.

Det er stort sett bare å tørke av morgenen etter.

Skal det stå over natta i kald ovn? Har hørt om salmiakk og lav varme, men toppers om det hjelper med kald ovn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var helt fasinert første gangen jeg prøvde, Risten som man jo ellers står og skrubber til man blir grønn og blå var stort sett bare å vaske over med vanlig oppvaskbørste uten å ta i engang, det bare gled av.

Jeg har en gammel variant av selvrensende så jeg bruker dette for å få ren fronten, rista og platene for de er ikke selvrensende.

Kan man smøre grønnsåpen på veggene, og gulvet også i stekovnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man smøre grønnsåpen på veggene, og gulvet også i stekovnen?

Hvis den ikke er av typen selvrensende.

Generelt sett kan man vel si at en vanlig ovn med glatte vegger kan du smøre inn, men en selvrensende med porøse vegger kan du ikke smøre inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ikke er av typen selvrensende.

Generelt sett kan man vel si at en vanlig ovn med glatte vegger kan du smøre inn, men en selvrensende med porøse vegger kan du ikke smøre inn.

Hvor lenge lukter det etterpå? Blir det ikke vanskelig å gni bort såpen på veggene og slikt, hvor du ikke kan spyle med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dampmaskinen

Dersom den ikke er av typen selvrensende:

Smør inn ovn/plater/rist med grønnsåpe. Sett inn en skål salmiak. Lukk døra og la det stå over natta.

Det er stort sett bare å tørke av morgenen etter.

Det hørtes ut som mye søl. Det beste er damp, og la skorpene være der de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...