Gå til innhold

Kan man juble før julen er over??


Gjest hypnotika

Anbefalte innlegg

Gjest hypnotika

Det er to dager til juleaften og jeg har enda ikke blitt syk. Før har jeg gruet meg "som en hund" til jul, nå har jeg bestemt meg for å ta den som den kommer.

Ikke noe vits i å grue seg til ting som -kan- skje, eller som kanskje ikke kommer til å skje.

"Man kan jo likevel ikke forandre på bølgene, men jeg har tenkt å lære meg å surfe denne julen." :-). God jul dere også !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hypnotika

Du kan godt juble litt på forhånd over å ha funnet en mental innstilling som gjør at jula blir best mulig.

God jul :-)

Tusen takk :-). Før var jeg redd for at jeg og mine aldri ville overleve julen, bokstavelig talt. Nå har jeg bestemt meg for å takle det som evt kommer. Fortiden vil nå høyst sannsynlig ikke gjenta seg akkurat på samme måten uansett.

Jeg kan jo gå å grue meg til jul, eller tenke at denne julen er "ubrukt", jeg kan faktisk fylle den med hva jeg vil.

I år fylles den med hyggelige mennesker og opplevelser. Jeg gjør så godt jeg kan, og da får jeg la det stå til. Prøver å leve i nuet og slutte å gruble og grue meg over alt mulig som jo er preget av vonde minner fra fortiden.

Tror også det er noen medisiner som virker oppe i alt dette, heldigvis, jeg skal nyte det så lenge og langt jeg kan :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hypnotika

Jeg gratulerer deg med en helt ny måte å tenke på! Bare det er grunn nok til å juble :-)

Takk, ja, jeg skal juble hele 2010 har jeg tenkt :). Jeg merker at med denne tankegangen så går hendelser mye raskere over. Dvs. når noe leit skjer så har jeg ikke angst i 14 dager etterpå lengre. Jeg endrer tankene og da kommer følelsene raskere etter.

I tillegg går jeg ikke å bekymrer meg så mye på hva som kan skje, jeg lever mere i nuet (forsøker ihvertfall). Framtiden er jo uansett ukjent, men den kan bli voldsomt "farget" av ting som har skjedd i fortiden.

Utfordringen er å greie å være tilstede her og nå. Det er jo en fordel å ha juleferie og samtidig være tilstede :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...