Gå til innhold

Har dere foreldrene deres på Facebook?


Gjest Sinus Sinara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå må man vel ikke legge til foreldre som venner på facebook, da... Men hvis man først har gjort det, så er det vel greit å følge regelen om at det man ikke vil at mamma skal vite, skriver man ikke på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver kun ting som tåler dagens lys - både her inne og på Facebook, så for min del spiller det ingen rolle om foreldrene mine er på FB (noe de ikke er). Jeg synes igrunnen det er en en god regel å kun legge ut det du åpent kan stå for. Husk at det du legger inn på FB blir stående der og folk kan misbruke det. Send heller PM om du vil snakke privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sinus Sinara

Nå må man vel ikke legge til foreldre som venner på facebook, da... Men hvis man først har gjort det, så er det vel greit å følge regelen om at det man ikke vil at mamma skal vite, skriver man ikke på internett.

Det blir jo noe annet om de har sendt en forespørsel. ikke så lett å si nei da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må man vel ikke legge til foreldre som venner på facebook, da... Men hvis man først har gjort det, så er det vel greit å følge regelen om at det man ikke vil at mamma skal vite, skriver man ikke på internett.

''så er det vel greit å følge regelen om at det man ikke vil at mamma skal vite, skriver man ikke på internett.''

Høres ut som en grei regel uansett om det gjelder FB eller annet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''så er det vel greit å følge regelen om at det man ikke vil at mamma skal vite, skriver man ikke på internett.''

Høres ut som en grei regel uansett om det gjelder FB eller annet :-)

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Mine foreldre er ikke på FB. Men min datter har meg og sin far som venner. Jeg var lenge usikker på om jeg skulle sende forespørsel, siden jeg tenkte at hun ville ha FB som "frisone". Men så oppdaget jeg at hun hadde lagt til tantene sine og faren sin, så da tenkte jeg at jeg fikk sende forespørsel, så hun ikke tror jeg ikke vil ha henne som venn...

Selv skriver jeg ikke noe på FB som hun ikke skal lese.

Jeg har tenkt at jeg må ta en prat med henne, og si at hun gjerne kan slette meg om hun helst vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sinus Sinara

Nå må man vel ikke legge til foreldre som venner på facebook, da... Men hvis man først har gjort det, så er det vel greit å følge regelen om at det man ikke vil at mamma skal vite, skriver man ikke på internett.

Hva om det gjelder julegavekjøp etc? Eller om det er noe jeg vil spare mine foreldre for, er de ok å sette opp et filter for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver kun ting som tåler dagens lys - både her inne og på Facebook, så for min del spiller det ingen rolle om foreldrene mine er på FB (noe de ikke er). Jeg synes igrunnen det er en en god regel å kun legge ut det du åpent kan stå for. Husk at det du legger inn på FB blir stående der og folk kan misbruke det. Send heller PM om du vil snakke privat.

Det ligger vel ikke igjen på Facebook det som du har slettet.

Jeg har flere av barna mine som venner og det fungerer fint. De

skriver ikke noe som ikke tåler å stå åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor til tenåringer

Foreldrene mine er ikke på facebook. men jeg har mine tenåringsbarn som venner, det er de som har sendt forespørsel til meg, som jeg har godtatt. Jeg får også stadig forespørsler fra elever på ungdomsskolen hvor jeg er lærer, men svarer at jeg ikke vil være facebook-venn med elever som går på skolen nå. Imidlertid så er jeg facebook-venn med mange tidligere elever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor til tenåringer

Foreldrene mine er ikke på facebook. men jeg har mine tenåringsbarn som venner, det er de som har sendt forespørsel til meg, som jeg har godtatt. Jeg får også stadig forespørsler fra elever på ungdomsskolen hvor jeg er lærer, men svarer at jeg ikke vil være facebook-venn med elever som går på skolen nå. Imidlertid så er jeg facebook-venn med mange tidligere elever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er "venn" med begge mine foreldre pà FB; det var vel egentlig ikke noe jeg önsket, men fikk invitasjon av min far som jeg ikke syntes jeg kunne avvise og det ble da en selvfölge at min mor ogsà kom med pà listen.

Det eneste jeg filtrerer er linker av politisk art, da vi er svaert uenige pà den fronten. Tror ikke de ville kommet med ytringer eller sure kommentarer, men gidder ikke à provosere ytteligere

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mine foreldre der, de er gamle og har ikke pc, men dattera mi har mora si der: meg:-) Det går forøvrig helt greit, vi har mange felles venner der, både gamle og unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...