Gå til innhold

hvorfor velger noen å gå til sydpolen?


Gjest hutre meg tu

Anbefalte innlegg

Gjest hutre meg tu

hver gang jeg ute i kulden og hutrer av kulde, så lurer jeg på hvorfor Erling Kagge og Roald Amundsen gikk på ski til sydpolen. En tur på utedoen på hytta i Valdres en natt er nok for meg.

jeg kunne gjerne ha dratt til sydpolen med fly og oppholdt meg på basen der, men å gå på ski dit og slå opp teltet i nærmere 50 kuldegrader, hva slags glede gir det?

Kunne dere tenkt dere å dra til sydpolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope. Liker en liten skitur på hytta med kjæresten, men that's it. Å gå i månedsvis i isødet er ikke noe for meg, det overlater jeg til Cecilie Skog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snø er pent på postkort

''Kunne dere tenkt dere å dra til sydpolen?''

Ti ville hester eller en million i bonus kunne ikke fått meg til å gjøre et forsøk engang. Jeg HATER kulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brøddama

''hver gang jeg ute i kulden og hutrer av kulde, så lurer jeg på hvorfor Erling Kagge og Roald Amundsen gikk på ski til sydpolen.''

Selvrealisering som det så fint heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hutre meg tu

''hver gang jeg ute i kulden og hutrer av kulde, så lurer jeg på hvorfor Erling Kagge og Roald Amundsen gikk på ski til sydpolen.''

Selvrealisering som det så fint heter.

Men kan man ikke selvrealisere seg selv på andre måter også? Hver gang jeg føler behov for selvrealisering så melder jeg meg på et språkkurs. Det har endt i at jeg kan prate litt på mange språk, men ikke godt nok på noen (nesten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hutre meg tu

Gjerne det, hvis jeg ikke hadde vært sånn frysepinn. Jeg hadde dødd av frostskader ganske fort.

jeg er sikker på at hvis jeg hadde dratt sammen med en ekspedisjon så hadde de kvittet seg med meg ganske raskt. Tror jeg ville vært veldig sutrete og klaget hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huffameg, det kunne jeg aldri tenkt meg. Ikke nødvendigvis pga kulden (temperaturen), men hele dette med å ta seg helt ut og slite seg gjennom elendig vær med tung oppakkingen og gjøre det i gudsjammerlig mange dager uten pause! :-(

Men LOL til sammenligningen din mht å gå på utedoen;-) Vi har en litt sånn gjenganger-vits i familien dersom man gjør noe som er bittelittegrann hutrende, da faller gjerne kommentaren "Kagge gikk til sydpolen, mens jeg nøyer meg med å xxx" (f eks gå på utedo om vinteren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...