Gå til innhold

Hvorfor er det greit å kommentere vektnedgang?


Gjest her er jeg anonym

Anbefalte innlegg

Gjest her er jeg anonym

Hvorfor er det egentlig greit og akseptert å bemerke det dersom en person har gått ned i vekt? Nå tenker jeg ikke på en som har annonsert en slankekur og da bør man jo regne med tilbakemeldinger.

Å få slengt mot seg gang på gang "guri meg så tynn du har blitt", "nå ser du syk ut", "spiser du egentlig?" synes ikke jeg er noe greit i det hele tatt. Om noe legger mye på seg kommenterer man ikke det.

Er det fordi idealet i samfunnet er tynnhet? Mens fedme og overvekt er forbundet med tabu?

Jeg tar ikke slike kommentarer positivt, synes det er kjempeekkelt! Jeg vil ikke se syk ut, men det er grunner som gjør at det er vanskelig å spise nok. Å stadig bli påminnet om det er overhodet ikke hyggelig. Og at man ved middager nøler når man spør om jeg også skal ha dessert - jeg har hverken annonsert noen slankekur eller annet som skulle tilsi at jeg ikke vil ha dessert. Det er vekten de da går utifra og regner med at jeg sikkert slanker meg og ikke spiser nei-mat. Å anta anoreksi/spiseforstyrrelse synes jeg blir helt feil. Ingen ville kommentert det om jeg hadde gått opp mange kilo. Og det kunne også like gjerne kommet av en spiseforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    28

  • Bookworm

    7

  • lala_land

    4

  • Glimtipper

    4

Gjest Nickløsheletia

Er du ung?

Jeg opplevde en del av dette da jeg var ung. Voksne folk har som regel vokst av seg slike kommentarer. Mye av dette handler om misunnelse og er ikke noe å bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Beklager, men du lider så definitivt av en spiseforstyrrelse:(

Du har ofte lite hyggelige kommentarer å komme med Heidi. Hva plager deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Du har ofte lite hyggelige kommentarer å komme med Heidi. Hva plager deg?

Heter ikke Heidi, men hidi.

Kommentaren var ikke stygt ment, men dødsalvorlig. Det er forferdelig mange som sulter seg ihjel, og de trenger hjelp, ikke klapp på skulderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klapp igjen

Beklager, men du lider så definitivt av en spiseforstyrrelse:(

Du lider tydeligvis av noe langt mer alvorlig. Skikkelig utrivelig er du, med dine idiotkommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvorfor antar du det?

''Jeg vil ikke se syk ut, men det er grunner som gjør at det er vanskelig å spise nok. Å stadig bli påminnet om det er overhodet ikke hyggelig. ''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lider tydeligvis av noe langt mer alvorlig. Skikkelig utrivelig er du, med dine idiotkommentarer.

Hun mente neppe noe vondt med det...alt trenger ikke tolkes i verste mening,det sier noe om de som tolker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du lider tydeligvis av noe langt mer alvorlig. Skikkelig utrivelig er du, med dine idiotkommentarer.

Takk.

Men trådstarter sier:

''Jeg vil ikke se syk ut, men det er grunner som gjør at det er vanskelig å spise nok. Å stadig bli påminnet om det er overhodet ikke hyggelig. ''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vil ikke se syk ut, men det er grunner som gjør at det er vanskelig å spise nok. Å stadig bli påminnet om det er overhodet ikke hyggelig. ''

Det betyr da ikke at hun har en spiseforstyrrelse? Kanskje hun har matallergier, kanskje hun har en fysisk sykdom, kanskje hun har det utrolig stressende for tiden, kanskje hun har barn som ligger på sykehus? Det finnes utallige grunner til at man ikke får i seg nok mat.

Hvis jeg er stresset får jeg en stor klump i halsen (muskler som knyter seg). Da er det svært vanskelig å spise, rent fysisk. Det er ikke en spiseforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rasende iblandt:)

Er såååååå enig med deg. Jeg har i mange år fått bemerkninger som du nevnte. Folk er direkte uhøflige. jeg hater det og blir skikkelig lei meg. Folk er noen ganger dumme. Tenk om jeg hadde sagt til bake: "Nei, så tjukk du har blitt!" Men så uhøflig er jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Men trådstarter sier:

''Jeg vil ikke se syk ut, men det er grunner som gjør at det er vanskelig å spise nok. Å stadig bli påminnet om det er overhodet ikke hyggelig. ''

Det er ikke det samme som spiseforstyrrelser, og jeg synes det er veldig uhørt av deg å sitte å dele ut diagnoser på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det betyr da ikke at hun har en spiseforstyrrelse? Kanskje hun har matallergier, kanskje hun har en fysisk sykdom, kanskje hun har det utrolig stressende for tiden, kanskje hun har barn som ligger på sykehus? Det finnes utallige grunner til at man ikke får i seg nok mat.

Hvis jeg er stresset får jeg en stor klump i halsen (muskler som knyter seg). Da er det svært vanskelig å spise, rent fysisk. Det er ikke en spiseforstyrrelse.

Vi svarer utfra den informasjonen vi får.

Så irriterende, at vi ikke får lov til det. Hvis vedkommende ikke gir oss hundre muligheter, hvorfor i svarte skal dere gjøre det!?

Slike idiotsvar fra deg, gjør andre mye mindre sikre på å svare i det hele tatt, fordi _du_ alene, vet Gud hjelpe meg alt:(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er ikke det samme som spiseforstyrrelser, og jeg synes det er veldig uhørt av deg å sitte å dele ut diagnoser på den måten!

Så les hele innlegget.

Har du hatt spiseforstyrrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så les hele innlegget.

Har du hatt spiseforstyrrelse?

Jeg har lest hele innlegget - jeg har ikke hatt spiseforstyrrelse, men er undervektig av andre årsaker, så jeg vil kanskje påstå jeg vet hva jeg snakker om (jeg også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi svarer utfra den informasjonen vi får.

Så irriterende, at vi ikke får lov til det. Hvis vedkommende ikke gir oss hundre muligheter, hvorfor i svarte skal dere gjøre det!?

Slike idiotsvar fra deg, gjør andre mye mindre sikre på å svare i det hele tatt, fordi _du_ alene, vet Gud hjelpe meg alt:(((

''Slike idiotsvar fra deg, gjør andre mye mindre sikre på å svare i det hele tatt, fordi _du_ alene, vet Gud hjelpe meg alt:(((''

Det pleier da på å være du som vet alt, og dine erfaringer er de eneste som stemmer? Hmmm, merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...