Gå til innhold

Har du ett tips til middag til nyttårssaften?


Gjest nyttårsmat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Finnes jo utallige utgaver av stek - jeg synes det kan være kjempegodt.

Nyttårsaften i fjor tror jeg vi fikk vodkamarinert ytrefilet med div. tilbehør. Nam :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Jeg skal ha surret skinkestek med brun saus og surkål, gulerøtter, erter og poteter. Til dessert skal vi ha fruktkompott med vaniljeiskrem og pisket krem. Til kvelden skal vi ta knekken på resten av julekakene i tillegg skal jeg bake en banankake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha surret skinkestek med brun saus og surkål, gulerøtter, erter og poteter. Til dessert skal vi ha fruktkompott med vaniljeiskrem og pisket krem. Til kvelden skal vi ta knekken på resten av julekakene i tillegg skal jeg bake en banankake.

''i tillegg skal jeg bake en banankake.''

Det hørtes godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

''i tillegg skal jeg bake en banankake.''

Det hørtes godt ut.

Den er kjempegod, of lettvint å lage. Har lagt inn oppskriften på tråden under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fondue. Skikkelig kosemat når man har god tid.

''Fondue. Skikkelig kosemat når man har god tid.''

Spiser gjerne fondue alle andre steder enn hjemme. Hadde det en gang, og huset stinket av oljeosen i uker etterpå :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Vi skal ha koldtbord. Kalkunbryst, juleskinke, potetsalat, eggerøre, reker, spekemat.

Det er basisen i allefall, så blir det sikkert noe pastasalat, hjemmebakt foccacia, ost og kjeks. Menyen blir litt til underveis.

Vi lurte på biff (av hjort), fløtesaus som er piffet opp litt, ovnstekte potetbåter, grønnsaker, stekt sopp & løk, men det får bli en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1262197355' post='4276961]

Vi skal ha koldtbord. Kalkunbryst, juleskinke, potetsalat, eggerøre, reker, spekemat.

Det er basisen i allefall, så blir det sikkert noe pastasalat, hjemmebakt foccacia, ost og kjeks. Menyen blir litt til underveis.

Vi lurte på biff (av hjort), fløtesaus som er piffet opp litt, ovnstekte potetbåter, grønnsaker, stekt sopp & løk, men det får bli en annen dag.

Kommer gjerne på besøk til deg i morgen ;O))

Vi skal ha raclette med mye godt kjøtt, og masse god ost, men det er noe eget ved koldtbord syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Kommer gjerne på besøk til deg i morgen ;O))

Vi skal ha raclette med mye godt kjøtt, og masse god ost, men det er noe eget ved koldtbord syns jeg.

Bare kom, men da vil jeg komme til deg på raclette en annen gang, for det er også knallgodt :o)

Jeg er veldig glad i koldbord, så koser jeg meg på kjøkkenet med lagingen, gjerne i selskap med ett vinglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I dag har vi hatt torsk..mmmmmm

Vi skal faktisk ha pinnekjøtt i morgen :D Med gode poteter, kålrabistappe, rosenkål og minigulrøtter til.

Lagde pinnekjøtt for første gang for en stund tilbake og det ble utrolig vellykket, og smakte himmelsk. Så det gav mersmak hos både store og små her i huset, derfor glir vi inn i det nye året tyggende på pinner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1262197556' post='4276964]

Bare kom, men da vil jeg komme til deg på raclette en annen gang, for det er også knallgodt :o)

Jeg er veldig glad i koldbord, så koser jeg meg på kjøkkenet med lagingen, gjerne i selskap med ett vinglass.

Deal :o)

Skal jobbe i morgen natt så vin blir det ikke på meg :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Deal :o)

Skal jobbe i morgen natt så vin blir det ikke på meg :o(

Jeg skal drikke litt vin for deg jeg ;o)

Jeg skal ha en rolig dag på kjøkkenet, kose meg med matlagingen. Fartet rundt hele jula, så nå skal jeg nyte roen litt. Får besøk om kvelden, men dagen den er min.

Drikker ikke fancy kokker vin på kjøkkenet også? Så kan jeg late som jeg er litt fancy av meg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...