Gå til innhold

få journal når psyk har mistet autorisasjonen?


Gjest balansekunstneren

Anbefalte innlegg

Gjest balansekunstneren

For noen år siden gikk jeg et halvt år hos en psykolog, som jeg i ettertid har forstått var helt useriøs og uprofesjonell. Han har nå mistet autorisasjonen. Han var privatpraktiserende.

Hvis jeg eller min behandler vil ha ut noen papirer derifra, hva gjør jeg da? Er det behandler selv som må sende det ( noen han trolig ikke gidder) eller har alle hans papirer blitt tatt vare på av Helse Sør Øst?

Ringte fritt sykehusvalg, og den personen jeg snakker med hadde aldri vært borti problemstillingen før. Heller ikke Helse Sør-Øst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tenker jeg

Hva skal du egentlig med papirer hvis det er fra en så useriøs person som det du beskriver. Det er vel ikke verdt noe?

Hva som ellers skjedde i behandlingen kan du vel selv si noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest balansekunstneren

Hva skal du egentlig med papirer hvis det er fra en så useriøs person som det du beskriver. Det er vel ikke verdt noe?

Hva som ellers skjedde i behandlingen kan du vel selv si noe om.

Jeg er veldig nysgjerrrig på hva han skriver, eller ikke skriver. For meg hadde det vært viktig å lese det for å kunne overbevise meg selv fullt ut at denne fyren er en tulling. Han tok også en god del rare avgjørelser om jeg skulle gjerne visst begrunnelsen for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest balansekunstneren

Dine rettigheter er uendret.

Ring Helsetilsynet v/Fylkeslegen.

Men det jeg lurte på er hvem det er som sitter med journalene nå. Er det fortsatt psykologen ? eller Helsetilsynet?

Kan han fortsatt praktisere, men kalle seg "bare" psykolog, istedenfor klinisk psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Men det jeg lurte på er hvem det er som sitter med journalene nå. Er det fortsatt psykologen ? eller Helsetilsynet?

Kan han fortsatt praktisere, men kalle seg "bare" psykolog, istedenfor klinisk psykolog?

Det kan være pskologen som har dem fortsatt. De kan også være arkivet annet sted. Hvis noen skulle vite det, er dte psykologen selv eller Fylkeslegen.

Om haun har mistet autorisasjonen som psykolog, kan vedkommende ikke arbide som psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg tror jeg gjennkjenner hendelsen fra Blelfjell.Den ble dysset kraftig ned av sykehuset, fordi de aldri hadde mottatt papirer, og ansatt en klinisk psykolog uten at vedkommende var det.det var en skikkelig blemme for dette sykehuset.Vedkommende driver fortsatt som terapeut. Fylkeslegen er den du skal ta kontakt med. Mulig jeg tar feil ang deg og saken din, men den minner veldig om noe jeg selv opplevde for seks-syv år tilbake

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest balansekunstneren

Hei, jeg tror jeg gjennkjenner hendelsen fra Blelfjell.Den ble dysset kraftig ned av sykehuset, fordi de aldri hadde mottatt papirer, og ansatt en klinisk psykolog uten at vedkommende var det.det var en skikkelig blemme for dette sykehuset.Vedkommende driver fortsatt som terapeut. Fylkeslegen er den du skal ta kontakt med. Mulig jeg tar feil ang deg og saken din, men den minner veldig om noe jeg selv opplevde for seks-syv år tilbake

Mvh

Dette gjelder en privatpraktiserende psykolog i Oslo. om han har jobbet i Blefjell, aner jeg ingenting om. Han var i hvertfall klinisk psykolog, har ingen grunn til å tvile på det, men nå er han vel ingenting. Initialene hans er J:K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder en privatpraktiserende psykolog i Oslo. om han har jobbet i Blefjell, aner jeg ingenting om. Han var i hvertfall klinisk psykolog, har ingen grunn til å tvile på det, men nå er han vel ingenting. Initialene hans er J:K

Ok, var involvert i en annen sak , ganske lik din. Men uansett, ta kontakt med Fylkeslegen. Lykke til;)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg er veldig nysgjerrrig på hva han skriver, eller ikke skriver. For meg hadde det vært viktig å lese det for å kunne overbevise meg selv fullt ut at denne fyren er en tulling. Han tok også en god del rare avgjørelser om jeg skulle gjerne visst begrunnelsen for dette.

Skjønner deg aldeles utmerket. Mest trolig er vedkommende så useriøs at dine papirer ikke engang har forflyttet seg videre til rette instans, jeg ville kontaktet ham personlig via telefon og bedt om å få dem sendt. Har ham dem ikke vet han i det minste hvor de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...