Gå til innhold

Svineinfluensaen - En medisinskandale?


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Gjest firepile

Svært mange av de syke i de landene fikk vaksine.

Uansett, dette blir like tåpelig som å diskutere hvorvidt man skulle hatt forsikring på huset de siste 10 årene, for huset brant jo ikke.

Med vennlig hilsen

''Svært mange av de syke i de landene fikk vaksine.''

I Frankrike har mindre en 5% av befolkningen vaksinert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Colette

    45

  • morsan

    9

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest firepile

Vel, legg merke til at du skriver "neste uke".

Du selger skinnet før bjørnen er skutt. Det sagt, det kan virke som om (basert på hvordan du skriver) at du kommer til å skrike om "konspirasjon" hvis de konkluderer med at alt foreløp helt fint.

Med vennlig hilsen

''Du selger skinnet før bjørnen er skutt. Det sagt, det kan virke som om (basert på hvordan du skriver) at du kommer til å skrike om "konspirasjon" hvis de konkluderer med at alt foreløp helt fint.''

Det er du som har kommet trekkende med begrepet "konspirasjon" opptil flere ganger nå, ikke jeg.

Ellers registrer jeg at du ikke svarte på hva jeg spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Flott å se deg her Sør:-) Du kommer til å sette friskt pust inn her. Dol er blitt så kjedelig i det siste at du trenges:-)

Ellers er jeg veldig enig i det du skriver.

'' Du kommer til å sette friskt pust inn her. Dol er blitt så kjedelig i det siste at du trenges:-)''

Det er ikke så rart da forumet nesten utelukkende frekventeres av politisk-korrekte SV-kjerringer som stort sett er enig i alt (bortsett fra strikkeoppskrifter og andre viktige ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the super woman

''Svært mange av de syke i de landene fikk vaksine.''

I Frankrike har mindre en 5% av befolkningen vaksinert seg.

hva betyr det?????? at jeg ikke skulle vaksinert meg slik jeg gjorde? Jeg har problemer med å se sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''garantert vært langt flere smittede (og flere dødsfall) uten vaksinen. Det er det viktigste argumentet for at jeg er for vaksinen :)''

Jøje meg, du sluker jo propagandaen rått. Se på land hvor svært få har latt seg skremme til å la seg vaksinere, for eksempel Frankrike og Tyskland. Eller fattige land som ikke har hatt råd til å kjøpe vaksine i det hele tatt. Er dødligheten noe høyere her?

Propaganda?

Hvor mange var det ikke med svineinfluensa før vaksinen ble klar for allmennheten? Og vi fikk over 20 døde av influensaen bare i Norge. Når alle fikk tilgang til vaksinen så sank antallet smittede betraktelig og man fikk ikke flere dødsfall. Dette er da ren logikk/fakta og har ingenting med propaganda å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, togli.

Jeg liker ikke slike spekulative konspirasjonsinnlegg.

Med vennlig hilsen

Enig. Det blir for dumt. På tide at de som ikke har tatt vaksinen roer seg ned og innser at de fleste som har tatt vaksinen har gjort det fordi de mente det var riktig for dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Propaganda?

Hvor mange var det ikke med svineinfluensa før vaksinen ble klar for allmennheten? Og vi fikk over 20 døde av influensaen bare i Norge. Når alle fikk tilgang til vaksinen så sank antallet smittede betraktelig og man fikk ikke flere dødsfall. Dette er da ren logikk/fakta og har ingenting med propaganda å gjøre.

Jeg er litt forundret, togli. Du virker som en oppegående dame på alle områder. Men du stoler tydeligvis blindt på WHO/FHI og medisinindustrien? Det er disse som har formidlet propaganda, og ingen andre.

Jeg tror vi skal være åpne for at det er mange andre ting som står på agendaen enn folks helse i mange situasjoner. Det er penger og inntekter vi snakker om her. Og tror du det er tilfeldig at dette skjedde akkurat når verden var preget av en finanskrise? Det tror ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt forundret, togli. Du virker som en oppegående dame på alle områder. Men du stoler tydeligvis blindt på WHO/FHI og medisinindustrien? Det er disse som har formidlet propaganda, og ingen andre.

Jeg tror vi skal være åpne for at det er mange andre ting som står på agendaen enn folks helse i mange situasjoner. Det er penger og inntekter vi snakker om her. Og tror du det er tilfeldig at dette skjedde akkurat når verden var preget av en finanskrise? Det tror ikke jeg.

Jeg blir gaaaaaaal!!!!! Sorry...var bare godt å få det ut ;)

Har sagt det ørten ganger nå (en gang her og mange ganger i tidligere tråder): Jeg valgte ikke å ta vaksinen pga propaganda (eller hva man kaller det), men fordi den ene etter den andre ble syke av influensaen og en del av dem ble fryktelig dårlige. For meg (og familien) passa det fryktelig dårlig å få denne smitten fordi vi omgåes folk som ikke kan ta vaksinen. En annen grunn til at vi følte det var riktig for _oss_ å ta vaksinen, var at vi ønsket å bidra til å hindre smittespredningen - og denne ble straks mye mindre når folk flest ble vaksinerte. Er det så vanskelig å forstå? Ren logikk i mine øyne....

Klart man kan stille spørsmål ved at noen har tjent grovt på dette, men det er en helt annen sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Du kommer til å sette friskt pust inn her. Dol er blitt så kjedelig i det siste at du trenges:-)''

Det er ikke så rart da forumet nesten utelukkende frekventeres av politisk-korrekte SV-kjerringer som stort sett er enig i alt (bortsett fra strikkeoppskrifter og andre viktige ting).

Jeg tror ikke Sør er ei kjerring ;)

Jeg er muligens ei kjerring, men stemmer ikke SV ;)

*erte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gaaaaaaal!!!!! Sorry...var bare godt å få det ut ;)

Har sagt det ørten ganger nå (en gang her og mange ganger i tidligere tråder): Jeg valgte ikke å ta vaksinen pga propaganda (eller hva man kaller det), men fordi den ene etter den andre ble syke av influensaen og en del av dem ble fryktelig dårlige. For meg (og familien) passa det fryktelig dårlig å få denne smitten fordi vi omgåes folk som ikke kan ta vaksinen. En annen grunn til at vi følte det var riktig for _oss_ å ta vaksinen, var at vi ønsket å bidra til å hindre smittespredningen - og denne ble straks mye mindre når folk flest ble vaksinerte. Er det så vanskelig å forstå? Ren logikk i mine øyne....

Klart man kan stille spørsmål ved at noen har tjent grovt på dette, men det er en helt annen sak!

Du hadde jo sannsynligvis ikke tatt vaskinen hvis det ikke var for at den ble mer reklamert for enn noe annet produkt i en periode. Men "reklamen" kom fra såkalt seriøse organisajoner, og demed oppfattes det ikke som "reklame". Det er jo en kjent sak at vi påvirkes mer av reklame enn det vi er klar over selv...

Jeg kjenner ingen - absolutt ingen- som fikk svineinfluensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde jo sannsynligvis ikke tatt vaskinen hvis det ikke var for at den ble mer reklamert for enn noe annet produkt i en periode. Men "reklamen" kom fra såkalt seriøse organisajoner, og demed oppfattes det ikke som "reklame". Det er jo en kjent sak at vi påvirkes mer av reklame enn det vi er klar over selv...

Jeg kjenner ingen - absolutt ingen- som fikk svineinfluensa.

Jeg tok ikke vaksinen før "alle" på jobben fikk influensaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke vaksinen før "alle" på jobben fikk influensaen.

Eller de trodde at de hadde den? :-)

Jeg våknet i romjula med fryktelig vond hals og feber. Formen var elendig og jeg sov døgnet rundt. I november ville det ha vært svineinfluensa, men i slutten av desember ble det bare "halsesyke" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Du hadde jo sannsynligvis ikke tatt vaskinen hvis det ikke var for at den ble mer reklamert for enn noe annet produkt i en periode. Men "reklamen" kom fra såkalt seriøse organisajoner, og demed oppfattes det ikke som "reklame". Det er jo en kjent sak at vi påvirkes mer av reklame enn det vi er klar over selv...

Jeg kjenner ingen - absolutt ingen- som fikk svineinfluensa.

Jeg kjenner flere. Noen ble ikke så veldig dårlige, mens ei lå i koma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere. Noen ble ikke så veldig dårlige, mens ei lå i koma.

Ja, jeg vet at de fleste kjenner noen. Men jeg kjenner altså ingen...Jeg kjenner ikke engang noen som har hørt om noen som har hatt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller de trodde at de hadde den? :-)

Jeg våknet i romjula med fryktelig vond hals og feber. Formen var elendig og jeg sov døgnet rundt. I november ville det ha vært svineinfluensa, men i slutten av desember ble det bare "halsesyke" :-)

Vel, ingen vaksinerte fikk den ;)

Flere ble testet positive, så det var ingen tvil om at denne smitten florerte i en periode for så å stoppe helt opp når vaksinasjonen kom skikkelig igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ja, jeg vet at de fleste kjenner noen. Men jeg kjenner altså ingen...Jeg kjenner ikke engang noen som har hørt om noen som har hatt den.

Bor litt for langt utpå bøgda da ;O))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at de fleste kjenner noen. Men jeg kjenner altså ingen...Jeg kjenner ikke engang noen som har hørt om noen som har hatt den.

Hmm, da lurer jeg på hvor du bor? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the super woman

Takk, og takk! :-)

Med vennlig hilsen

Please, fortsett her. Der er så utrolig dødt og kjedelig her nå, sammenlignet med for noen år siden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ingen vaksinerte fikk den ;)

Flere ble testet positive, så det var ingen tvil om at denne smitten florerte i en periode for så å stoppe helt opp når vaksinasjonen kom skikkelig igang.

Du er 100% overbevist, skjønner jeg:-) Samme hvor mye man framhever at i andre land, hvor vaksineringen har vært ned i 5%, så gikk det også bra. Det ble ingen ny spanskesyke med millioner døde:-) Ikke engang en ny Asiasyke.

Døde av svineinfluensa: http://norskeforhold.bloggnorge.com/2009/12/18/faerre-dode-av-svineinfluensa/ (ca. 10 000 på verdensbasis)

Døde av f.eks. Asiasyken som herjet i slutten av 50-årene:http://no.wikipedia.org/wiki/Asiasyken (mellom 1 og 2 mill. på verdensbasis)

Spanskesyken: http://no.wikipedia.org/wiki/Spanskesyken

Forstår du hysteriet som har foregått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...