Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

''Takk for det du skrev.''

Takk for takket :)

''Når så mange barn der man bor blir HIV-positive pga voldtekt så blir man rimelig "lei av" å høre om "alternativ behanding", forståelig nok. Da vil man være veldig sikker på at noe slikt ikke får fotfeste her.''

Som jeg sa, dine erfaringer som igjen blir til dine "sannheter" og viktige for deg å formidle. Vi er ikke "merkeligere skrudd sammen" enn det noen av oss....

''Vi er ikke "merkeligere skrudd sammen" enn det noen av oss....''

;)

*forsøker å finne mening i setningen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

''Det er ikke begrenset til "prester".''

Tror du virkelig at moderne mennesker i dag, tror at presten vet/kan alt?

Selv stoler jeg på min egen oppfatning av Bibelen, og trenger ingen "støtteprest";)))

Hei,

Vitenskapen har gjort kunnskap mer tilgjengelig for alle, og derfor er det mer akseptabelt og mulig å tenke selv.

Og jeg skrev ikke prester, men "prester". Ikke bare kristne prester, men også for alternative, helere, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meningen min

Hei,

Vitenskapen har gjort kunnskap mer tilgjengelig for alle, og derfor er det mer akseptabelt og mulig å tenke selv.

Og jeg skrev ikke prester, men "prester". Ikke bare kristne prester, men også for alternative, helere, osv.

Med vennlig hilsen

Prester vet selvsagt ikke alt, men de har studert teologi i svært mange år. Å være kristen og si at en stoler helt på egen fortolkning av bibelen, og ikke trenger de som har studert området, blir omtrent som å si at en ikke trenger leger, fordi en kjenner egen kropp best.

Eller at en ikke trenger pedagoders ekspertise hvis en har hatt egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Takk for det du skrev.''

Takk for takket :)

''Når så mange barn der man bor blir HIV-positive pga voldtekt så blir man rimelig "lei av" å høre om "alternativ behanding", forståelig nok. Da vil man være veldig sikker på at noe slikt ikke får fotfeste her.''

Som jeg sa, dine erfaringer som igjen blir til dine "sannheter" og viktige for deg å formidle. Vi er ikke "merkeligere skrudd sammen" enn det noen av oss....

''Vi er ikke "merkeligere skrudd sammen" enn det noen av oss....''

Jeg mener med "skrudd sammen" at vi er preget av våre opplevelser/erfaringer hittil i livet. Det er dette som former oss og kommer til uttrykk i vår kommunikasjon med andre.

Fun sunday :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi er ikke "merkeligere skrudd sammen" enn det noen av oss....''

;)

*forsøker å finne mening i setningen*

''Vi er ikke "merkeligere skrudd sammen" enn det noen av oss....''

Jeg mener med "skrudd sammen" at vi er preget av våre opplevelser/erfaringer hittil i livet. Det er dette som former oss og kommer til uttrykk i vår kommunikasjon med andre.

Fun sunday :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Bra at du ser at usaklige angrep hører ikke hjemme. Da er vi enige om det. Den kommentaren din til Sør at han skulle angripe andre enn deg var dum. Jeg svarte på det og er ferdig med det.

Du debatterer ikke nødvendigvis heftig, men du prøver av og til å harselere for å få oppmerksomhet. Det kan være ganske så mislykket.

Det er veldig bra at du aksepterer at det er lov å bruke forskjellige nick på dol.

'' Den kommentaren din til Sør at han skulle angripe andre enn deg var dum''

Det var faktisk en fleip. Budskapet var at Sør ikke skulle angripe meg, men så tok du jobben med å angripe meg i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prester vet selvsagt ikke alt, men de har studert teologi i svært mange år. Å være kristen og si at en stoler helt på egen fortolkning av bibelen, og ikke trenger de som har studert området, blir omtrent som å si at en ikke trenger leger, fordi en kjenner egen kropp best.

Eller at en ikke trenger pedagoders ekspertise hvis en har hatt egne barn.

Men poenget er at prester påstår de har en særlig kunnskap om Gud, og hva denne påståtte guden måtte mene om hvordan man skal oppføre seg - for eksempel vedr. homofili.

Innen vitenskapen så fungerer det på en helt annen måte - vitenskapsmenn påstår ikke at de vet hva Darwin ville. Teoriene er åpne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migueline

'' Den kommentaren din til Sør at han skulle angripe andre enn deg var dum''

Det var faktisk en fleip. Budskapet var at Sør ikke skulle angripe meg, men så tok du jobben med å angripe meg i stedet.

Jeg er ekki enig i at jeg har angrepet deg, men det er din forståelse. Jeg forsto det ikke som en fleip som alle skulle le av, men bare noen utvalgte. På samme måte som når du og vennene dine harselserer med meg. Da skal dere få en latter selvom andre ikke synes det er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lokale rørleggeren kunne ikke finne noen feil! Skummelt!!!!

Ikke så veldig skummelt, akkurat! :knegg:

Og jeg skrev en *god* rørlegger! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frudolén

Ikke så veldig skummelt, akkurat! :knegg:

Og jeg skrev en *god* rørlegger! :-)

Med vennlig hilsen

Hun mente nå selv at hun var god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest DOLine

Du får koseprate litt med damene isteden du da:-)

Jeg synes Sør er helt rå på å diskutere, men jeg kan godt tenke at det er fryktelig irriterende hvis man er uenig, nettopp fordi han er såpass god:-)

Ok, det ble nok skryt for i dag, tror jeg:-)

Sørs diskusjonsteknikk går utelukkende ut på å kalle alle hun er uendige med for løgnere. Det er ikke særlig imponerende. Men rett og slett ganske trettende i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thara

Du bør jo ønske deg flere menn her på dol, så blir det litt mer action her slik det var i gamle dager:-)

Da Andor og Grip var her f.eks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...