Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Den var avslått da jeg var på do, da jeg kom inn på badet en kort stund etterpå kjente jeg tydelig den lukta som oppstår når man slår på en varmeovn som ikke har vært brukt på lenge, svidd støv. Og ovnen var alt blitt varm.

Enkelt:

Folk har "lekt" med bryteren (siden du sier den var så vrien), og forsøkt å vri den rundt.

Brytere har "fjæring", så den har vært under spenn. Til slutt har det glippet (på grunn av vibrasjoner på gulvet, for eksempel), og bryteren har klikket på.

En langt mer plausibel forklaring enn spøkelser, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

Jeg sammenligner ikke religionstro med åndetro som sådan, men det at det er offentlig "godtatt" å latterliggjøre de som mener at det finnes ånder. Poenget er at man har ulikt syn på ting, men man trenger ikke å latterliggjøre andres syn for det.

Så hvis voksne mennesker påstår at de kjørte i grøften fordi de så Julenissen på veien, så skal man "vise respekt" for det?

Meninger osv. får respekt ved å kunne sannsynliggjøres.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på slikt. Ja, jeg hadde kjøpt huset hvis jeg ellers likte det. Fordelen med slike rykter er at prisen kan bli lavere...

Hvis det skulle finnes gjengangere el, så har jeg aldri hørt om noen som blir skadet av dem. Det er nok trygt uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo julenissen. Min 8-årige datter har nå fortalt meg at hun har spillt skuespill for meg i flere år.

Hun lot som hun trodde på julenissen bare for å glede meg (som jo var julenissen) ;-)

Haha!

Flotte ungen! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

- Det jeg henviser til når det gjelder din manglende respekt i det forrige innlegget, var måten du latterliggjør en som tror på ånder på på en måte som får han til å høres ut som en som er klar for innleggelse.

Jeg er enig med deg i at mange av de "alternative" har en ekstrem overbevisning og at de kan være slitsomme i sin iver etter å misjonere. Når Jehovas Vitner kommer på døra avviser jeg dem høflig, jeg langer ikke ut mot dem ved å true med politi og psykiatri selv om jeg syns budskapet deres er bare vås.

For å være klar på dette: jeg tror verken på engler eller ufoer. Jeg har også blitt invadert av de som er hellig overbevist om at jeg har en hjelper bak høyre skulder og at auraen min vitner om at jeg trenger healing. Jeg er skeptisk, men jeg er åpen for at det kan finnes "noe mer", og den opplevelsen jeg hadde gjør at jeg ikke avviser spøkelser helt. Jeg ble vettskremt fordi konsekvensene av det jeg i utgangspunktet hadde planer om å gjøre kunne drept meg, men "noe" gjorde at jeg lot være. Det kan likeså godt være underbevisstheten eller magefølelsen som gjorde utslaget, men akkurat i det her tilfellet tror jeg ikke det.

Jeg sier bare at det er for meg merkelige ting som foregår i hodet deres. Det betyr ikke at jeg heller truer med psykiatri eller politi ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt:

Folk har "lekt" med bryteren (siden du sier den var så vrien), og forsøkt å vri den rundt.

Brytere har "fjæring", så den har vært under spenn. Til slutt har det glippet (på grunn av vibrasjoner på gulvet, for eksempel), og bryteren har klikket på.

En langt mer plausibel forklaring enn spøkelser, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Hvem skulle ha lekt med den bryteren? Det er bare jeg og kjæresten som er der inne jo og han sitter ikke og leker med bryteren på ovnen. Nå har vi imidlertid stilt termostaten på så lavt som mulig i tilfelle det skulle skje igjen. Ovnen er fastkoblet så det er ikke bare å dra ut ledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spookey!

Så hvis voksne mennesker påstår at de kjørte i grøften fordi de så Julenissen på veien, så skal man "vise respekt" for det?

Meninger osv. får respekt ved å kunne sannsynliggjøres.

Med vennlig hilsen

Nå er du bra morsom her, gitt! Mor lille er en sten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Jeg sier bare at det er for meg merkelige ting som foregår i hodet deres. Det betyr ikke at jeg heller truer med psykiatri eller politi ;o)

Nå skal ikke jeg beskylde deg for å være Sør (knegg!), men når du ser måten han drar frem julenissen og havfruer på så skjønner du kanskje. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skulle ha lekt med den bryteren? Det er bare jeg og kjæresten som er der inne jo og han sitter ikke og leker med bryteren på ovnen. Nå har vi imidlertid stilt termostaten på så lavt som mulig i tilfelle det skulle skje igjen. Ovnen er fastkoblet så det er ikke bare å dra ut ledningen.

Eller at (siden den er så hard) den ikke ble ordentlig slått av forrige gang. Det høres ut som en helt vanlig defekt bryter. Husk at brytere har fjær-mekanismer, som kan gjøre slikt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Mor Lille heter ikke Lille men Mor Nille i "RL".

Nå foregår det så mye rart oppi hodet mitt at den tok jeg ikke, gitt! ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du bra morsom her, gitt! Mor lille er en sten.

Svar på spørsmålet - hvor "gærne" meninger mener du vi skal "respektere"?

Tro på Julenissen?

Du blander respekt for mennesker og respekt for en mening/ytring/tro.

Man kan respektere mennesker, men likevel (i et diskusjonsforum) påpeke at tro på spøkelser og julenisser ikke hører til i den virkelige verden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Nå skal ikke jeg beskylde deg for å være Sør (knegg!), men når du ser måten han drar frem julenissen og havfruer på så skjønner du kanskje. ;-)

He he, jeg synes han er knallbra med sine argumenter. Det må jeg innrømme, men så er jeg så enig som det går an å bli også da;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har bestemt meg - ikke forstyrr meg med fakta''

Vel,.... kjent Sør stil, du har fakta. Du kan heller ikke påstå fakta i en slik sak, like lite som de som tror på det kan stille med fakta.

Presis!

Jeg er helt sjokka over hvor mye latterliggjøring det er i denne tråden og de som latterliggjør ser det merkelig nok ikke selv.....

Problemet er at så mange kan ha lyst til å skrive noe om egne opplevelser, men de velger å avstå fordi de ikke orker å bli ledd av :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor Nille

Nå foregår det så mye rart oppi hodet mitt at den tok jeg ikke, gitt! ;-P

No big deal, men uttrykket lyder "Mor Nille er en sten". Egentlig helt på siden av hva tråden dreier seg om.

Bare fortsett der du slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

No big deal, men uttrykket lyder "Mor Nille er en sten". Egentlig helt på siden av hva tråden dreier seg om.

Bare fortsett der du slapp.

Det skjønte jeg. :-) Men jeg forsto ikke hva RL hadde med dette å gjøre. Da antar jeg at du mente real life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Presis!

Jeg er helt sjokka over hvor mye latterliggjøring det er i denne tråden og de som latterliggjør ser det merkelig nok ikke selv.....

Problemet er at så mange kan ha lyst til å skrive noe om egne opplevelser, men de velger å avstå fordi de ikke orker å bli ledd av :-/

My point exactly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at (siden den er så hard) den ikke ble ordentlig slått av forrige gang. Det høres ut som en helt vanlig defekt bryter. Husk at brytere har fjær-mekanismer, som kan gjøre slikt.

Med vennlig hilsen

Den har ikke vært i bruk på flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Svar på spørsmålet - hvor "gærne" meninger mener du vi skal "respektere"?

Tro på Julenissen?

Du blander respekt for mennesker og respekt for en mening/ytring/tro.

Man kan respektere mennesker, men likevel (i et diskusjonsforum) påpeke at tro på spøkelser og julenisser ikke hører til i den virkelige verden.

Med vennlig hilsen

''Svar på spørsmålet - hvor "gærne" meninger mener du vi skal "respektere"?''

Så lenge det ikke går ut over noens liv og helse ser jeg ikke noe galt i å respektere andres meninger. Man kan respektere en mening, men fordømme en handling basert på meningen.

''Man kan respektere mennesker, men likevel (i et diskusjonsforum) påpeke at tro på spøkelser og julenisser ikke hører til i den virkelige verden.''

Du har ikke bare påpekt, men også latterliggjort de som tror på spøkelser og julenisser (stakkars barn! knegg..). Det ville være leit om det var greit at jeg fortalte en troende at beklager, Gud hører ikke til den virkelige verden.

Nå har jeg ikke mer tid til deg, kjære Sør. :-) Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...