Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er garantert ingen spøkelser eller lignende der. Det eksisterer nemlig ikke. Enkelt og greit.

Med vennlig hilsen

Det finnes antagelig like lite bevis for at "overnaturlige" saker ikke finnes som for at det finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

En enklere løsning er jo simpelthen å slutte med å tro på ting som ikke eksisterer. Da slipper man hele "problemstillingen".

Med vennlig hilsen

Det stemmer nok ikke ;)

En jeg kjenner trodde absolutt ikke på noe slikt, så du kan jo tenke deg sjokket da han plutselig så bestefaren sin stå smilende utenfor huset sitt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes antagelig like lite bevis for at "overnaturlige" saker ikke finnes som for at det finnes?

Man "beviser" jo ikke at ting ikke finnes, ettersom de ...eh... ikke finnes.

Derimot så er det jo overveldende sannsynlig at hvis "noe" hadde eksistert så hadde det blitt bevist innen nå. Det har det selvsagt ikke. Ikke engang i nærheten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et av eksemplene som jeg synes latterliggjør de som tror på slikt:

''Man kan fint respektere folk, selv om det foregår merkelige saker og ting i hodet på dem.''

Hadde jeg vært en av de som hadde sett slike ting, så hadde jeg blitt ganske såra over å få høre at det bare foregikk "merkelige saker og ting" i hodet mitt.

Vel, hvor skal man trekke grensen?

Hvis noen påstår de har julenissen boende hjemme, skal det også "respekteres", eller skal man si til personen at de kanskje ser synes, og sannsynligvis trenger hjelp?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok ikke ;)

En jeg kjenner trodde absolutt ikke på noe slikt, så du kan jo tenke deg sjokket da han plutselig så bestefaren sin stå smilende utenfor huset sitt ;-)

Det "beviser" jo ikke annet enn at hun påstår hun så det, med mindre hun har bilder.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Bare et av eksemplene som jeg synes latterliggjør de som tror på slikt:

''Man kan fint respektere folk, selv om det foregår merkelige saker og ting i hodet på dem.''

Hadde jeg vært en av de som hadde sett slike ting, så hadde jeg blitt ganske såra over å få høre at det bare foregikk "merkelige saker og ting" i hodet mitt.

Det er jo bare fakta, he he:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Jeg mener i alle fall at det er stor forskjell på å mene å ha fasitten, noe som forøvrig Sør mener han alltid har og si at han ikke tror på det.

Det er selvsagt realt nok å si at man ikke tror på dette, men det bør det være for de som tror på det også, uten å dra fasittsvar inni det.

''Jeg mener i alle fall at det er stor forskjell på å mene å ha fasitten, noe som forøvrig Sør mener han alltid har og si at han ikke tror på det''

Ser du ikke det at andre kommer med like mye fasitsvar?

De slår fast at det er gjengangere som er forklaringen på opplevelsene. Noe det selvsagt ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok ikke ;)

En jeg kjenner trodde absolutt ikke på noe slikt, så du kan jo tenke deg sjokket da han plutselig så bestefaren sin stå smilende utenfor huset sitt ;-)

Jeg har "sett" ukjente personer inne på soverommet flere ganger, der de sniker seg rundt i nattens mulm og mørke. Heldigvis forsvvinner de med én gang jeg slår på lyset.

Er dette bevis på at det er spøkelser som har vett på å forsvinne i lyset, eller er det bare jeg som har drømt livaktig? Dersom jeg hadde sagt til deg i fullt alvor at jeg har spøkelser på soverommet mitt som jeg har sett og følt med egne øyne og øvrige sanser, hadde du da automatisk trodd på meg, akkurat som du tror på han med bestefarshistorien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg mener i alle fall at det er stor forskjell på å mene å ha fasitten, noe som forøvrig Sør mener han alltid har og si at han ikke tror på det''

Ser du ikke det at andre kommer med like mye fasitsvar?

De slår fast at det er gjengangere som er forklaringen på opplevelsene. Noe det selvsagt ikke er.

Nei jeg gjør faktisk ikke det. Ingen fremstiller det slik som Sør gjør, men dette er jo hans varemerke og han blir mer eller mindre kjeppjaget overalt han ferdes på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Helt enig!

Det er ingen i hele verden som har fasit på sannheten. Selvsagt kan man ytre hva man tror på/ikke tror på, men uten å virke nedlatende mot de som tror det motsatte.

Jeg kan ikke se at motparten har vært noe mindre nedlatende hvis man kan si at noen i det hele tatt har vært det i denne tråden. Jeg synes det ikke.

Men hva synes du om dette utsagnet? - Hun så plutselig sin døde bestefar utenfor døra.

Her blir det altså presentert som en fasit. En død bestefar sto utenfor døren. En bestefar som ligger i graven, sto plutselig helt levende utenfor døren ;o)

Det er ikke noe mindre nedlatende å komme med et slikt utsagn til voksne folk. For meg blir det akkurat (som Sør sier) det samme som at du skulle kommet til meg og sagt at julenissen finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg gjør faktisk ikke det. Ingen fremstiller det slik som Sør gjør, men dette er jo hans varemerke og han blir mer eller mindre kjeppjaget overalt han ferdes på nettet.

Når du ikke kan ta meg på sak, så tyr du til sure personangrep

Så patetisk. Ta ballen, ikke mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nei jeg gjør faktisk ikke det. Ingen fremstiller det slik som Sør gjør, men dette er jo hans varemerke og han blir mer eller mindre kjeppjaget overalt han ferdes på nettet.

''Ingen fremstiller det slik som Sør gjør''

Jo, det gjør de faktisk. Å påstå at en død bestefar som ligger i graven plutselig sto utenfor døren, er akkurat det samme. Rart du ikke ser det.

'' men dette er jo hans varemerke og han blir mer eller mindre kjeppjaget overalt han ferdes på nettet''

Det vet jeg ingenting om og det synes jeg ikke har noe med saken å gjøre. Kanskje han er så god til å ragumentere at det irriterer folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ingen fremstiller det slik som Sør gjør''

Jo, det gjør de faktisk. Å påstå at en død bestefar som ligger i graven plutselig sto utenfor døren, er akkurat det samme. Rart du ikke ser det.

'' men dette er jo hans varemerke og han blir mer eller mindre kjeppjaget overalt han ferdes på nettet''

Det vet jeg ingenting om og det synes jeg ikke har noe med saken å gjøre. Kanskje han er så god til å ragumentere at det irriterer folk.

Vel, Sør har endel å lære når det gjelder diskusjonsteknikker. Vi kjenner han litt for godt, han kommer krypende igjen hit når det blir for varmt andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg kan ikke se at motparten har vært noe mindre nedlatende hvis man kan si at noen i det hele tatt har vært det i denne tråden. Jeg synes det ikke.

Men hva synes du om dette utsagnet? - Hun så plutselig sin døde bestefar utenfor døra.

Her blir det altså presentert som en fasit. En død bestefar sto utenfor døren. En bestefar som ligger i graven, sto plutselig helt levende utenfor døren ;o)

Det er ikke noe mindre nedlatende å komme med et slikt utsagn til voksne folk. For meg blir det akkurat (som Sør sier) det samme som at du skulle kommet til meg og sagt at julenissen finnes.

''Men hva synes du om dette utsagnet? - Hun så plutselig sin døde bestefar utenfor døra.''

Ja, det er jo en påstand. Og en påstand bør kunne bevises;)

Man kan godt tro på en åndeverden, men ikke forvente at alle skal tro på det fordi "_jeg_" har sett det med egne øyne...

Om jeg sa at jeg så Jesus her om dagen, så ville likevel mitt utsagn blitt mer latterliggjort, enn om jeg sa at jeg så min døde bestefar;)

(Jeg tror på Jesus, men har _ikke_ sett Han altså) lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

-)

Du bør jo ønske deg flere menn her på dol, så blir det litt mer action her slik det var i gamle dager:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg har "sett" ukjente personer inne på soverommet flere ganger, der de sniker seg rundt i nattens mulm og mørke. Heldigvis forsvvinner de med én gang jeg slår på lyset.

Er dette bevis på at det er spøkelser som har vett på å forsvinne i lyset, eller er det bare jeg som har drømt livaktig? Dersom jeg hadde sagt til deg i fullt alvor at jeg har spøkelser på soverommet mitt som jeg har sett og følt med egne øyne og øvrige sanser, hadde du da automatisk trodd på meg, akkurat som du tror på han med bestefarshistorien?

Jeg så også bestemoren min i søvne noen dager etter at hun døde. Hun kom gående mot meg blid og smilende, omfavnet meg og ba meg om ikke å være lei meg. Hun hadde det bra , sa hun. Selvsagt var det bare en drøm:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Vel, Sør har endel å lære når det gjelder diskusjonsteknikker. Vi kjenner han litt for godt, han kommer krypende igjen hit når det blir for varmt andre steder.

Så forskjellig man kan se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Sør har endel å lære når det gjelder diskusjonsteknikker. Vi kjenner han litt for godt, han kommer krypende igjen hit når det blir for varmt andre steder.

Igjen, fint hvis du evner å diskutere sak. Din stadige personfokusering er kjedelig for alle, inkl. meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jo ønske deg flere menn her på dol, så blir det litt mer action her slik det var i gamle dager:-)

Det hadde vært noe, men da snakker vi om menn med baller:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...