Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe et hus. Men det som hindrer meg er at det i følge eier går igjen en kvinne der. Og jeg synes sånne ting er veldig skremmende og ubehagelig. Jeg er husredd, mørkeredd og har en ekstrem fobi for mus (...) i tillegg. Evt ånder gjør jo ikke ting bedre akkurat...

Hva hadde du gjort, tror du på det det finnes ånder? Og hva om det virkelig er sant - og jeg har kjøpt det?

*grøsser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

Da kontakter du Ådenes makt på TVNorge! :o)

Ja, jeg tror på ånder og sånt og det er nok en av grunnene til at jeg hadde vegret meg for å kjøpe et gammelt hus faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg er redd for at det skal gå igjen noen uten at noen har sagt det. Så hadde eier av huset sagt det hadde jeg aldri kjøpt det. Jeg er husredd nok fra før om jeg ikke skal gå å vente på å se eller høre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Men det som hindrer meg er at det i følge eier går igjen en kvinne der''

Ha ha, det huset skal sikkert selges på tangssalg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Men det som hindrer meg er at det i følge eier går igjen en kvinne der''

Ha ha, det huset skal sikkert selges på tangssalg!

u!t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg trodd på gjenferd ville jeg selvsagt ikke kjøpt huset. Men jeg tror ikke et sekund på slikt, så da ville jeg kjøpt huset likeve. c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coco Yoko

Jeg tenker sånn rent umiddelbart at forrige eier må ha spøkelser på loftet;) Merkelig menneske som serverer sånt til potensielle kjøpere! Det er jo regelrett å skremme bort minst halvparten av de som finner boligen interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Vi bor i et veldig gammelt hus og har fått " påvist " tre som går igjen.

I blandt skjer det merkelige ting som ikke helt lar seg forklare ( kanskje kan de det om det ble veldig nøye undersøkt)

Men vi lever godt sammen med dem, de gir faktisk en slags trygghet i huset. Det kommer kanskje av at de forrige eierne fikk huset - og åndene - velsignet av soknepresten. ( Ja, dette er England og der får ånder og "spøkelser" stort sett være i fred )

Selv minstemann i familien har ropt " For heaven's sake Charlie, ( som vi har døpt en av dem) be quiet!"

Charlie går nemlig med tunge skritt gjennom en lang gang hver natt kl 03.25 og iblant våkner vi av ham.

Så slike "gjengangere" behøver nødvendigvis ikke være skumle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det som hindrer meg er at det i følge eier går igjen en kvinne der''

Ha ha, det huset skal sikkert selges på tangssalg!

Eller at to stk går fra hverandre og den ene parten skal kjøpe den andre ut og forsøker å presse prisen ned...

Husker et tilfelle her, hvor mannen satte ut masse rykter om husets dårlige forfatning for å få det billigst mulig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringer du TVNorge, og så kommer de og fikser det. Om ikke annet er placeboeffekten sykt effektiv.

Nei, jeg tror ikke på ånder, gjengangere eller hva det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker sånn rent umiddelbart at forrige eier må ha spøkelser på loftet;) Merkelig menneske som serverer sånt til potensielle kjøpere! Det er jo regelrett å skremme bort minst halvparten av de som finner boligen interessant.

He he, det har seg slik at vedkommede er en nær bekjent som lar meg kjøpe huset billigere og uten å blande inn megler. Vedkommede ville at jeg skulle vite det/ikke lure meg. Selv tror h*n på det og at det er grunnen til salget. En betydelig fordel er beliggenheten som er perfekt for barna og meg, og at prisen ikke ruinerer meg. jeg får dessuten på den måten mulighet til å klare meg selv økonomisk i nær fremtid. Så jeg har sterke argumenter for å kjøpe det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et veldig gammelt hus og har fått " påvist " tre som går igjen.

I blandt skjer det merkelige ting som ikke helt lar seg forklare ( kanskje kan de det om det ble veldig nøye undersøkt)

Men vi lever godt sammen med dem, de gir faktisk en slags trygghet i huset. Det kommer kanskje av at de forrige eierne fikk huset - og åndene - velsignet av soknepresten. ( Ja, dette er England og der får ånder og "spøkelser" stort sett være i fred )

Selv minstemann i familien har ropt " For heaven's sake Charlie, ( som vi har døpt en av dem) be quiet!"

Charlie går nemlig med tunge skritt gjennom en lang gang hver natt kl 03.25 og iblant våkner vi av ham.

Så slike "gjengangere" behøver nødvendigvis ikke være skumle :)

Hei!

Lenge siden sist!

Hva har skjedd siden sist?

Har du samme epost?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Eller at to stk går fra hverandre og den ene parten skal kjøpe den andre ut og forsøker å presse prisen ned...

Husker et tilfelle her, hvor mannen satte ut masse rykter om husets dårlige forfatning for å få det billigst mulig selv.

Ja, det er også en mulighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er garantert ingen spøkelser eller lignende der. Det eksisterer nemlig ikke. Enkelt og greit.

Med vennlig hilsen

Hm. Hvordan kan du være så sikker, om jeg kan spørre?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det blir så bra atte'

He he, det har seg slik at vedkommede er en nær bekjent som lar meg kjøpe huset billigere og uten å blande inn megler. Vedkommede ville at jeg skulle vite det/ikke lure meg. Selv tror h*n på det og at det er grunnen til salget. En betydelig fordel er beliggenheten som er perfekt for barna og meg, og at prisen ikke ruinerer meg. jeg får dessuten på den måten mulighet til å klare meg selv økonomisk i nær fremtid. Så jeg har sterke argumenter for å kjøpe det også :-)

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Hei!

Lenge siden sist!

Hva har skjedd siden sist?

Har du samme epost?

*klem*

Hei! :)

*Kjempeklem*

Nei, har en ny...har du en anonymisert du kan legge ut her?

Er for øyeblikket i Norge og nyter skikkelig vinter. Deilig! Men tilbake neste uke.

Selvsagt finnes det sjeler som går igjen. Skjerp deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

*Kjempeklem*

Nei, har en ny...har du en anonymisert du kan legge ut her?

Er for øyeblikket i Norge og nyter skikkelig vinter. Deilig! Men tilbake neste uke.

Selvsagt finnes det sjeler som går igjen. Skjerp deg!!

''Selvsagt finnes det sjeler som går igjen. Skjerp deg!!''

Liza dah! Du vet jo bedre enn dette...

Lydene i huset ditt har sikkert sammenheng med en kald vinter (for dere har vel hatt det hos dere også), også er du i ferd med å få frostskader på huset ditt fordi taket burde vært reparert i fjor, og som følge av dette så klarer isen å sprenge seg vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...