Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

Jeg ser ingen grunn til å diskutere dette emnet mer med deg, det har jeg gjort nok.

Jada: "Jeg har bestemt meg - ikke forstyrr meg med fakta!"

:knegg:

Man står selvsagt fritt til å tro at Julenissen bor under kjøkkenbenken, og en havfrue i akvariet, men det betyr ikke at det virkelig ER slik.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Jeg tror at det finnes ånder fordi jeg har opplevd noe helt spesielt som ikke kan forklares på annen måte. Dette høres kanskje sykt ut, men det reddet faktisk livet mitt. Jeg kan ikke gå inn på detaljer, da vil jeg bli gjenkjent. En jeg kjenner solgte faktisk huset sitt fordi han ikke orket å lukke skapdører og skuffer på kjøkkenet sitt hver morgen. Det skjedde visst mye annet rart også, men ingen ting var ondsinnet.

Du kan spørre huseieren hvordan han merker at det går igjen noen der og se om det er noe du kan leve med. Mange sier at de føler det som trygt at det er noen der (gjenferd), men da er det ofte slektninger som passer på. Du kan også kontakte en av de mange her i landet som renser hus. De seriøse gjør det gratis, men ønsker at utgiftene man har for å reise til stedet dekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til flere i tråden, så tror jeg at folk kan gå igjen, jeg har nemlig opplevd det selv som barn og flere i familien min har også opplevd det.

Hvis jeg skulle kjøpt det huset, ville jeg for det første forhørt meg om den som går igjen. Gjør den noe ugangn, eller passer den tvert i mot på? For det andre skal du være klar over at det ikke er alle som har evnen til å oppleve gjengangere. Så det er ikke sikkert du vil merke noe til det. Hva med å overnatte i huset og sjekke hva du merker?

interessant det du sier om at ikke alle merker det. Både barna og jeg har sovet over der flere ganger. Vi merket ikke noe. Men vil det da si at vi ikke kommer til å merke noe heller (at man ville merket det oftere, evt hver dag)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Jada: "Jeg har bestemt meg - ikke forstyrr meg med fakta!"

:knegg:

Man står selvsagt fritt til å tro at Julenissen bor under kjøkkenbenken, og en havfrue i akvariet, men det betyr ikke at det virkelig ER slik.

Med vennlig hilsen

Det finnes folk som tror på noe enda værre. Gud, Allah, Buddah og andre religiøse forbilder. Hvem kan bevise at de har eksistert? Attpåtil har man ekstreme regler som disse vistnok har diktert som folk faktisk utfører, uten at de har noe som helst bevis på at det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg tar det tilbake alt sammen. Men Charlie vil sikkert ikke like at jeg fornekter ham....

Men tror du Charlie leser på DOL, da? I så fall er han et usedvanlig teknologikyndig og språkmektig spøkelse. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

interessant det du sier om at ikke alle merker det. Både barna og jeg har sovet over der flere ganger. Vi merket ikke noe. Men vil det da si at vi ikke kommer til å merke noe heller (at man ville merket det oftere, evt hver dag)?

Siden dere ikke har merket det så langt, er det store muligheter for at dere ikke vil merke det senere heller. Noen er mer følsomme for å oppleve overnaturlige ting enn andre. Mange vokser det også av seg, slik at de opplever det som barn, men ikke som voksne. S at dere ikke har merket noe, er et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg trenger ikke å finne ut om jeg liker det. For det gjør jeg, vært der før. :-)

Du skal legge helt fra deg slike tanker. Selvfølgelig er det ingen dame som går igjen der. Gjenferd finnes ikke.

Jeg bor i et gammelt hus fra 1913. Det har bodd flere der før oss som nå er døde og ingen av dem går igjen. Jeg har også et sommerhus fra 1800 tallet og ingen går igjen der heller.

Det kan knake i det huset, men det gjør det i gamle hus som beveger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Jeg tror at det finnes ånder fordi jeg har opplevd noe helt spesielt som ikke kan forklares på annen måte. Dette høres kanskje sykt ut, men det reddet faktisk livet mitt. Jeg kan ikke gå inn på detaljer, da vil jeg bli gjenkjent. En jeg kjenner solgte faktisk huset sitt fordi han ikke orket å lukke skapdører og skuffer på kjøkkenet sitt hver morgen. Det skjedde visst mye annet rart også, men ingen ting var ondsinnet.

Du kan spørre huseieren hvordan han merker at det går igjen noen der og se om det er noe du kan leve med. Mange sier at de føler det som trygt at det er noen der (gjenferd), men da er det ofte slektninger som passer på. Du kan også kontakte en av de mange her i landet som renser hus. De seriøse gjør det gratis, men ønsker at utgiftene man har for å reise til stedet dekkes.

Bare for å ha sagt det: Jeg var svært skeptisk til ånder og spøkelser før dette hendte meg. Denne hendelsen gjør at jeg tror at det er noe i det, men jeg er fremdeles skeptisk. Og som Ulvinnen sier, ikke alle merker noe til ånder selv om det sies at det skal være noen der. Ikke skrem deg opp unødig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg tror at det finnes ånder fordi jeg har opplevd noe helt spesielt som ikke kan forklares på annen måte. Dette høres kanskje sykt ut, men det reddet faktisk livet mitt. Jeg kan ikke gå inn på detaljer, da vil jeg bli gjenkjent. En jeg kjenner solgte faktisk huset sitt fordi han ikke orket å lukke skapdører og skuffer på kjøkkenet sitt hver morgen. Det skjedde visst mye annet rart også, men ingen ting var ondsinnet.

Du kan spørre huseieren hvordan han merker at det går igjen noen der og se om det er noe du kan leve med. Mange sier at de føler det som trygt at det er noen der (gjenferd), men da er det ofte slektninger som passer på. Du kan også kontakte en av de mange her i landet som renser hus. De seriøse gjør det gratis, men ønsker at utgiftene man har for å reise til stedet dekkes.

''Det skjedde visst mye annet rart også, men ingen ting var ondsinnet''

Det var nok mest i hans hode det skjedde mye rart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere ikke har merket det så langt, er det store muligheter for at dere ikke vil merke det senere heller. Noen er mer følsomme for å oppleve overnaturlige ting enn andre. Mange vokser det også av seg, slik at de opplever det som barn, men ikke som voksne. S at dere ikke har merket noe, er et godt tegn :)

Ok. Takk skal du ha, dette var virkelig godt å høre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

interessant det du sier om at ikke alle merker det. Både barna og jeg har sovet over der flere ganger. Vi merket ikke noe. Men vil det da si at vi ikke kommer til å merke noe heller (at man ville merket det oftere, evt hver dag)?

'' Men vil det da si at vi ikke kommer til å merke noe heller''

Ikke stygt ment, men _du_ kommer garantert til å merke noe J31, men det betyr ikke at det finnes noe gjenferd der for det:-)

Du kommer til å sitte med ører og øyne på stilk og da vil du sikkert ''høre'' og ''se'' ett eller annet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liza i London

Men tror du Charlie leser på DOL, da? I så fall er han et usedvanlig teknologikyndig og språkmektig spøkelse. ;o)

Du har et poeng.....men en kan vel aldri vite :-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

''Det skjedde visst mye annet rart også, men ingen ting var ondsinnet''

Det var nok mest i hans hode det skjedde mye rart:-)

Når ting flytter på seg antar jeg at det ikke er fantasien som spiller deg et puss. Gamle skuffer er tyngre å dra ut enn dagens. Jeg syns faktisk det er respektløst å snakke så nedsettende om de som tror på ånder. Jeg respekterer at andre tror på Gud, selv om jeg ikke har noe tro på han selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes folk som tror på noe enda værre. Gud, Allah, Buddah og andre religiøse forbilder. Hvem kan bevise at de har eksistert? Attpåtil har man ekstreme regler som disse vistnok har diktert som folk faktisk utfører, uten at de har noe som helst bevis på at det har noe å si.

Ja, nettopp.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det finnes ånder fordi jeg har opplevd noe helt spesielt som ikke kan forklares på annen måte. Dette høres kanskje sykt ut, men det reddet faktisk livet mitt. Jeg kan ikke gå inn på detaljer, da vil jeg bli gjenkjent. En jeg kjenner solgte faktisk huset sitt fordi han ikke orket å lukke skapdører og skuffer på kjøkkenet sitt hver morgen. Det skjedde visst mye annet rart også, men ingen ting var ondsinnet.

Du kan spørre huseieren hvordan han merker at det går igjen noen der og se om det er noe du kan leve med. Mange sier at de føler det som trygt at det er noen der (gjenferd), men da er det ofte slektninger som passer på. Du kan også kontakte en av de mange her i landet som renser hus. De seriøse gjør det gratis, men ønsker at utgiftene man har for å reise til stedet dekkes.

Alternativt kan man få fikset skapdørene. Billigere og langt mer effektivt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ting flytter på seg antar jeg at det ikke er fantasien som spiller deg et puss. Gamle skuffer er tyngre å dra ut enn dagens. Jeg syns faktisk det er respektløst å snakke så nedsettende om de som tror på ånder. Jeg respekterer at andre tror på Gud, selv om jeg ikke har noe tro på han selv.

Hvorfor er det mer "respektløst" å påpeke at noe (som det ikke finnes fnugg av bevis for) ikke eksisterer, enn det er respektløst å påstå at det eksisterer?

Det er ikke respektløst å påpeke at spøkelser ikke eksisterer. Det er bare konstatering av nøytrale fakta inntil noen ev. har bevis for spøkelser. Det er det ingen som har.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Men vil det da si at vi ikke kommer til å merke noe heller''

Ikke stygt ment, men _du_ kommer garantert til å merke noe J31, men det betyr ikke at det finnes noe gjenferd der for det:-)

Du kommer til å sitte med ører og øyne på stilk og da vil du sikkert ''høre'' og ''se'' ett eller annet:-)

Tja. Nei, jeg er ikke så sikker på det. Til å begynne med gjør jeg nok det, slik har jeg alltid vært (jeg har som deg også bodd i et gammelt hus, fra 1885, der var det ikke noe, og dette huset er også mye nyere:-) Forskjellen er at denne gangen VET jeg om det på forhånd og er i tillegg alene.

Jeg skal ha det Ulvinnen sier i minnet. Regner med du får høre det hvis det virkelig er noe der... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Hvorfor er det mer "respektløst" å påpeke at noe (som det ikke finnes fnugg av bevis for) ikke eksisterer, enn det er respektløst å påstå at det eksisterer?

Det er ikke respektløst å påpeke at spøkelser ikke eksisterer. Det er bare konstatering av nøytrale fakta inntil noen ev. har bevis for spøkelser. Det er det ingen som har.

Med vennlig hilsen

Når man ser hvordan de religiøse blir behandlet vil jeg kalle det respektløst å snakke nedsettende om de som tror på ånder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...