Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Når ting flytter på seg antar jeg at det ikke er fantasien som spiller deg et puss. Gamle skuffer er tyngre å dra ut enn dagens. Jeg syns faktisk det er respektløst å snakke så nedsettende om de som tror på ånder. Jeg respekterer at andre tror på Gud, selv om jeg ikke har noe tro på han selv.

Det har ikke noe med manglende respekt å gjøre.

Man kan fint respektere folk, selv om det foregår saker og ting i hodet på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

Gjest Nickløsheletia

Når ting flytter på seg antar jeg at det ikke er fantasien som spiller deg et puss. Gamle skuffer er tyngre å dra ut enn dagens. Jeg syns faktisk det er respektløst å snakke så nedsettende om de som tror på ånder. Jeg respekterer at andre tror på Gud, selv om jeg ikke har noe tro på han selv.

Det har ikke noe med manglende respekt å gjøre.

Man kan fint respektere folk, selv om det foregår merkelige saker og ting i hodet på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser hvordan de religiøse blir behandlet vil jeg kalle det respektløst å snakke nedsettende om de som tror på ånder.

Så, siden jeg er ateist, er det ikke respektløst for meg å påpeke at verken gud eller spøkelser eksisterer i virkeligheten?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Nei, jeg er ikke så sikker på det. Til å begynne med gjør jeg nok det, slik har jeg alltid vært (jeg har som deg også bodd i et gammelt hus, fra 1885, der var det ikke noe, og dette huset er også mye nyere:-) Forskjellen er at denne gangen VET jeg om det på forhånd og er i tillegg alene.

Jeg skal ha det Ulvinnen sier i minnet. Regner med du får høre det hvis det virkelig er noe der... :-)

Du kan legge det jeg skriver på minnet, så får du garantert ingen problemer med det. Du har ikke problemer med spøkelser man ikke tror på.

Husk dette:

“Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away.” – Philip K. Dick

Spøkelser går vekk når man ikke tror på dem. Du er garantert helt trygg!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Tja. Nei, jeg er ikke så sikker på det. Til å begynne med gjør jeg nok det, slik har jeg alltid vært (jeg har som deg også bodd i et gammelt hus, fra 1885, der var det ikke noe, og dette huset er også mye nyere:-) Forskjellen er at denne gangen VET jeg om det på forhånd og er i tillegg alene.

Jeg skal ha det Ulvinnen sier i minnet. Regner med du får høre det hvis det virkelig er noe der... :-)

'' Regner med du får høre det hvis det virkelig er noe der... :-)''

*LOL*

Ja, det regner jeg også med ;o)

Lykke til med huskjøpet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Så, siden jeg er ateist, er det ikke respektløst for meg å påpeke at verken gud eller spøkelser eksisterer i virkeligheten?

Med vennlig hilsen

Jeg er ateist selv, det har ingen ting med det å gjøre. Generelt er det nærmest opplest og vedtatt at "det foregår mye rart i hodet på" de som tror på 'ånder. Jeg regner med du syns det "foregår mye rart i hodet på" de som tror på Gud, Allah og des like? - Og i tillegg uttaler det i enhver sammenheng om temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Det har ikke noe med manglende respekt å gjøre.

Man kan fint respektere folk, selv om det foregår merkelige saker og ting i hodet på dem.

''Man kan fint respektere folk, selv om det foregår merkelige saker og ting i hodet på dem.''

Her utviser du jo den største respekt! *irony off*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge det jeg skriver på minnet, så får du garantert ingen problemer med det. Du har ikke problemer med spøkelser man ikke tror på.

Husk dette:

“Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away.” – Philip K. Dick

Spøkelser går vekk når man ikke tror på dem. Du er garantert helt trygg!

Med vennlig hilsen

Skal tenke på det, Sør.

Takker for alle interessante svar, og ønsker dere en fin kveld :-)

*lister meg utav og vekk fra tråden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge det jeg skriver på minnet, så får du garantert ingen problemer med det. Du har ikke problemer med spøkelser man ikke tror på.

Husk dette:

“Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away.” – Philip K. Dick

Spøkelser går vekk når man ikke tror på dem. Du er garantert helt trygg!

Med vennlig hilsen

Skal tenke på det, Sør.

Takker for alle interessante svar, og ønsker dere en fin kveld :-)

*lister meg utav og vekk fra tråden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller egentlig ingen rolle om det finnes noe sånt eller ikke, det som teller er at du aldri vil føle deg trygg i det huset, så lenge du har hørt om dette. Du vil stadig høre lyder og stadig være redd når du er alene.

Så hvorfor kjøpe akkurat dette huset da? Det finnes mange flotte hus rundt omkring, så velg heller ett annet hvis du er redd for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Man kan fint respektere folk, selv om det foregår merkelige saker og ting i hodet på dem.''

Her utviser du jo den største respekt! *irony off*

Ja, det mener jeg at jeg gjør. Jeg tror ikke på dette. Jeg tror at det er i mannens hode dette foregår, rett og slett. Og det som foregår der inne i hans hode er for meg merkelig. Det har ingenting med manglende respekt å gjøre. Det har med min tro/ikke tro å gjøre.

Jeg har disktert dette temaet flerfoldige ganger før. Jeg kjenner flere folk som tror på rare ting. Ei tror på engler og prater om det hele tiden. En annen tror på medhjelpere. En tredje tror på spøkelser osv.

Argumenterer man i mot dette og sier at man ikke tror på det, blir man med en gang beskyldt for å mangle respekt.

Det du og disse ikke tenker på er at det føles ganske respektløst for en realist også når en får tutet ørene fulle med alt (unnskyld utrykket)våset. Spesielt når de forsøker å overbevise deg om at det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Skal tenke på det, Sør.

Takker for alle interessante svar, og ønsker dere en fin kveld :-)

*lister meg utav og vekk fra tråden*

En bra tråd. Du skapte engasjement:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt det. Jeg ville ikke ha bodd et sted der jeg visste at noen gikk igjen. Rett og slett fordi jeg vil ha kontroll over mitt eget hjem.

Ei venninne av meg bor i et hus der det spøker. Hun har bodd der i mange år, og har aldri sagt til meg at det spøker. Jeg har ikke merket noe som helst før for ca et år siden. Da så jeg noe som jeg ikke fant noen logisk forklaring på. Jeg nevnte hva jeg hadde sett, og først da fortalte hun at hun hadde hatt mange rare opplevelser. Hun synes det er greit at de er der, og føler at de passer på henne på en måte.

Det som er mest slitsomt med å ha noen som går igjen i huset er at det blir ofte så mye tull med det elektriske anlegget. Elektriske artikler ryker hele tiden. Spesielt lyspærer. Hun har hatt en elektriker til å se på det elektriske anlegget, men han fant ingenting galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada: "Jeg har bestemt meg - ikke forstyrr meg med fakta!"

:knegg:

Man står selvsagt fritt til å tro at Julenissen bor under kjøkkenbenken, og en havfrue i akvariet, men det betyr ikke at det virkelig ER slik.

Med vennlig hilsen

''Jeg har bestemt meg - ikke forstyrr meg med fakta''

Vel,.... kjent Sør stil, du har fakta. Du kan heller ikke påstå fakta i en slik sak, like lite som de som tror på det kan stille med fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist selv, det har ingen ting med det å gjøre. Generelt er det nærmest opplest og vedtatt at "det foregår mye rart i hodet på" de som tror på 'ånder. Jeg regner med du syns det "foregår mye rart i hodet på" de som tror på Gud, Allah og des like? - Og i tillegg uttaler det i enhver sammenheng om temaet?

Hei,

Joda, det foregår nok mye rart i mange hoder. :knegg:

Det er dog en forskjell mellom religion (som går på en overbevisning og livssyn (inkl. etter døden) (og hvor det kan ha "konsekvenser" i troen hvis man ikke tror), sammenlignet med å "tro" på spøkelser. Tror man på spøkelser er det ingen "straff" for å fornekte dem, eller å diskutere dem. Det er et helt annet forhold enn en religion.

Problemet er at veldig mange har et religiøst forhold til spøkelser (og også "det alternative").

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jada: "Jeg har bestemt meg - ikke forstyrr meg med fakta!"

:knegg:

Man står selvsagt fritt til å tro at Julenissen bor under kjøkkenbenken, og en havfrue i akvariet, men det betyr ikke at det virkelig ER slik.

Med vennlig hilsen

Som jeg skrev, jeg har diskutert dette med deg opp og ned i mente, og vet at det ikke kommer noen vei. Du er ikke villig til å høre på andre enn deg selv, så det er fullstendig bortkastet tid.

Du trenger ikke å latterliggjøre meg av den grunn. Vær nedlatende mot noen andre i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det har seg slik at vedkommede er en nær bekjent som lar meg kjøpe huset billigere og uten å blande inn megler. Vedkommede ville at jeg skulle vite det/ikke lure meg. Selv tror h*n på det og at det er grunnen til salget. En betydelig fordel er beliggenheten som er perfekt for barna og meg, og at prisen ikke ruinerer meg. jeg får dessuten på den måten mulighet til å klare meg selv økonomisk i nær fremtid. Så jeg har sterke argumenter for å kjøpe det også :-)

Da kjøper du det, og hvis du ikke trives, kontakter du en husrenser.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt det. Jeg ville ikke ha bodd et sted der jeg visste at noen gikk igjen. Rett og slett fordi jeg vil ha kontroll over mitt eget hjem.

Ei venninne av meg bor i et hus der det spøker. Hun har bodd der i mange år, og har aldri sagt til meg at det spøker. Jeg har ikke merket noe som helst før for ca et år siden. Da så jeg noe som jeg ikke fant noen logisk forklaring på. Jeg nevnte hva jeg hadde sett, og først da fortalte hun at hun hadde hatt mange rare opplevelser. Hun synes det er greit at de er der, og føler at de passer på henne på en måte.

Det som er mest slitsomt med å ha noen som går igjen i huset er at det blir ofte så mye tull med det elektriske anlegget. Elektriske artikler ryker hele tiden. Spesielt lyspærer. Hun har hatt en elektriker til å se på det elektriske anlegget, men han fant ingenting galt.

Lyspærer går fordi det kommer støy/lynnedslag på 230V eller spenningen er litt for høy, eller pærene blir gamle.

Ikke noe verre enn det.

Alle disse tingene har en helt naturlig og normal forklaring.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...