Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Gjest migueline

Som jeg skrev, jeg har diskutert dette med deg opp og ned i mente, og vet at det ikke kommer noen vei. Du er ikke villig til å høre på andre enn deg selv, så det er fullstendig bortkastet tid.

Du trenger ikke å latterliggjøre meg av den grunn. Vær nedlatende mot noen andre i stedet.

Har du noen forslag om aktuelle kandidater til å være nedlatende mot? Dette var en merkelig kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

Gjest Ulvinnen

Har du noen forslag om aktuelle kandidater til å være nedlatende mot? Dette var en merkelig kommentar.

Du må gjerne stille deg til rådighet om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, jeg har diskutert dette med deg opp og ned i mente, og vet at det ikke kommer noen vei. Du er ikke villig til å høre på andre enn deg selv, så det er fullstendig bortkastet tid.

Du trenger ikke å latterliggjøre meg av den grunn. Vær nedlatende mot noen andre i stedet.

Jeg latterliggjør deg ikke. I den grad du blir latterliggjort må det være på grunn av det du skriver.

Jeg lytter til alt og alle, men det er fremdeles ingen som har noe konkret eller håndfast vedr. spøkelser, og man må derfor anta at de tilhører samme kategori som havfruer i akvariet, julenisser og andre ikke-eksisterende fantasiprodukter.

Vi vet jo hvordan og hvorfor hjernen lager disse, så det er ikke engang noe kontroversielt å påpeke at dette er oppdiktet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migueline

Du må gjerne stille deg til rådighet om du ønsker det.

Nei jeg har fått nok av nedlatende kommentarer fra deg om ikke jeg skal stille meg til rådighet til å ta imot slik at du kan slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har bestemt meg - ikke forstyrr meg med fakta''

Vel,.... kjent Sør stil, du har fakta. Du kan heller ikke påstå fakta i en slik sak, like lite som de som tror på det kan stille med fakta.

Det samme kan man si hvis noen påstår at Julenissen eksisterer, fordi du kan ikke bevise at han ikke gjør det.

Og hvis noe blir stjålet, så kan man bare si at det var Julenissen, siden man selvsagt ikke kan motbevise det.

Av åpenbare årsaker så lar man det derfor være slik at ting ikke eksisterer før noen har bevis/underbygging for det. Alternativet er selvsagt at kan må "godta" alt som finnes av drager og dodrauger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har fått nok av nedlatende kommentarer fra deg om ikke jeg skal stille meg til rådighet til å ta imot slik at du kan slippe.

Et fornøyelig godt svar! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kjøper du det, og hvis du ikke trives, kontakter du en husrenser.

Lykke til!

En enklere løsning er jo simpelthen å slutte med å tro på ting som ikke eksisterer. Da slipper man hele "problemstillingen".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Nei jeg har fått nok av nedlatende kommentarer fra deg om ikke jeg skal stille meg til rådighet til å ta imot slik at du kan slippe.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyspærer går fordi det kommer støy/lynnedslag på 230V eller spenningen er litt for høy, eller pærene blir gamle.

Ikke noe verre enn det.

Alle disse tingene har en helt naturlig og normal forklaring.

Med vennlig hilsen

Hvordan forklarer du da at ovnen på do slo seg på hos min kjære. Det er en ovn vi aldri bruker og den er utrolig hard å skru på for bryteren er så hard så det er ikke mulig at noen kom borti den. Jeg var alene hjemme da det skjedde så det var ikke noen unger som hadde skrudd på eller noe sånt heller.

Men på var den plutselig gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det samme kan man si hvis noen påstår at Julenissen eksisterer, fordi du kan ikke bevise at han ikke gjør det.

Og hvis noe blir stjålet, så kan man bare si at det var Julenissen, siden man selvsagt ikke kan motbevise det.

Av åpenbare årsaker så lar man det derfor være slik at ting ikke eksisterer før noen har bevis/underbygging for det. Alternativet er selvsagt at kan må "godta" alt som finnes av drager og dodrauger.

Med vennlig hilsen

Apropo julenissen. Min 8-årige datter har nå fortalt meg at hun har spillt skuespill for meg i flere år.

Hun lot som hun trodde på julenissen bare for å glede meg (som jo var julenissen) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Nei jeg har fått nok av nedlatende kommentarer fra deg om ikke jeg skal stille meg til rådighet til å ta imot slik at du kan slippe.

Jeg kan forresten ikke huske å ha svart deg før, migueline er et nytt nick for meg. Så hvordan jeg da kan ha vært nedlatende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Hvordan forklarer du da at ovnen på do slo seg på hos min kjære. Det er en ovn vi aldri bruker og den er utrolig hard å skru på for bryteren er så hard så det er ikke mulig at noen kom borti den. Jeg var alene hjemme da det skjedde så det var ikke noen unger som hadde skrudd på eller noe sånt heller.

Men på var den plutselig gitt...

Du er sikkert like distre som meg. Du har slått på selv, men glemt at du gjorde det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Hei,

Joda, det foregår nok mye rart i mange hoder. :knegg:

Det er dog en forskjell mellom religion (som går på en overbevisning og livssyn (inkl. etter døden) (og hvor det kan ha "konsekvenser" i troen hvis man ikke tror), sammenlignet med å "tro" på spøkelser. Tror man på spøkelser er det ingen "straff" for å fornekte dem, eller å diskutere dem. Det er et helt annet forhold enn en religion.

Problemet er at veldig mange har et religiøst forhold til spøkelser (og også "det alternative").

Med vennlig hilsen

Jeg sammenligner ikke religionstro med åndetro som sådan, men det at det er offentlig "godtatt" å latterliggjøre de som mener at det finnes ånder. Poenget er at man har ulikt syn på ting, men man trenger ikke å latterliggjøre andres syn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert like distre som meg. Du har slått på selv, men glemt at du gjorde det:-)

Niks, jeg var ikke borti ovnen, det var heller ingen grunn til å slå den på. Den er så hard å slå på at jeg strevde godt for å få slått den av igjen. Umulig å glemme om jeg skulle ha slått den på 5 min før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Niks, jeg var ikke borti ovnen, det var heller ingen grunn til å slå den på. Den er så hard å slå på at jeg strevde godt for å få slått den av igjen. Umulig å glemme om jeg skulle ha slått den på 5 min før.

Og du er 100% sikker på at ovnen var avslått da du gikk inn på doen og slo seg på mens du var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er 100% sikker på at ovnen var avslått da du gikk inn på doen og slo seg på mens du var der?

Den var avslått da jeg var på do, da jeg kom inn på badet en kort stund etterpå kjente jeg tydelig den lukta som oppstår når man slår på en varmeovn som ikke har vært brukt på lenge, svidd støv. Og ovnen var alt blitt varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Den var avslått da jeg var på do, da jeg kom inn på badet en kort stund etterpå kjente jeg tydelig den lukta som oppstår når man slår på en varmeovn som ikke har vært brukt på lenge, svidd støv. Og ovnen var alt blitt varm.

Ok, da ar det sikkert et spøkelse som frøys;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spookey!

Ja, det mener jeg at jeg gjør. Jeg tror ikke på dette. Jeg tror at det er i mannens hode dette foregår, rett og slett. Og det som foregår der inne i hans hode er for meg merkelig. Det har ingenting med manglende respekt å gjøre. Det har med min tro/ikke tro å gjøre.

Jeg har disktert dette temaet flerfoldige ganger før. Jeg kjenner flere folk som tror på rare ting. Ei tror på engler og prater om det hele tiden. En annen tror på medhjelpere. En tredje tror på spøkelser osv.

Argumenterer man i mot dette og sier at man ikke tror på det, blir man med en gang beskyldt for å mangle respekt.

Det du og disse ikke tenker på er at det føles ganske respektløst for en realist også når en får tutet ørene fulle med alt (unnskyld utrykket)våset. Spesielt når de forsøker å overbevise deg om at det finnes.

- Det jeg henviser til når det gjelder din manglende respekt i det forrige innlegget, var måten du latterliggjør en som tror på ånder på på en måte som får han til å høres ut som en som er klar for innleggelse.

Jeg er enig med deg i at mange av de "alternative" har en ekstrem overbevisning og at de kan være slitsomme i sin iver etter å misjonere. Når Jehovas Vitner kommer på døra avviser jeg dem høflig, jeg langer ikke ut mot dem ved å true med politi og psykiatri selv om jeg syns budskapet deres er bare vås.

For å være klar på dette: jeg tror verken på engler eller ufoer. Jeg har også blitt invadert av de som er hellig overbevist om at jeg har en hjelper bak høyre skulder og at auraen min vitner om at jeg trenger healing. Jeg er skeptisk, men jeg er åpen for at det kan finnes "noe mer", og den opplevelsen jeg hadde gjør at jeg ikke avviser spøkelser helt. Jeg ble vettskremt fordi konsekvensene av det jeg i utgangspunktet hadde planer om å gjøre kunne drept meg, men "noe" gjorde at jeg lot være. Det kan likeså godt være underbevisstheten eller magefølelsen som gjorde utslaget, men akkurat i det her tilfellet tror jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...