Gå til innhold

Har endelig skjønt det -


Orio

Anbefalte innlegg

Jeg bruker truse under sykkelbuksene mine, å sykle naken under sykkelbuksa høres virkelig disgusting ut. Har ikke hatt ett eneste gnagsår av den grunn.

Hvis du leser hva de som driver med aktiv sykling sier om dette, så har jeg aldri hørt noen anbefale truse under sykkelbukse.

Man vasker den etter bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    23

  • frosken

    21

  • Lillemus

    11

  • ....AV

    4

Mest aktive i denne tråden

*hahahahaha* Jeg har faktisk to sykkelbukser med polstring, en 3/4 lang og en shorts. Til innebruk holder det lenge med en shorts, det blir jo knallvarmt uansett, og de koster ikke så mye heller - så løp og kjøp! :o)

Tror du ikke jeg vil bli herdet etterhvert? Og med en dags pause blir det vel bra? Eller, har egentlig andre treningsplaner de nærmeste dagene, så da blir det ikke sykling før mot slutten av uka. Variasjon er bra.

Er ikke de sykkelbuksene ubehagelige å ha på seg? De ser så trange ut at man må bruke spett for å få dem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er sånn halvfristet til å skaffe meg langrennsski, men det er litt lite penger på kontoen for øyeblikket. Hvor mye koster egentlig et greit nybegynner-sett? Og er det vanskelig å kjøpe?

Dette er en veldig grei turlangrennspakke:

http://www.gsport.no/Pakke/5111505(BC_5)/fischer-superlight-nis-pakke/

Ikke la deg lure til å kjøpe for tunge ski - mye morsommere med lett utstyr.

Selv er jeg ikke (lenger) en racer, men går kun på racerski! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanskelig å kjøpe, men det er en stor fordel om du går i en butikk med godt utvalg og hvor de kan gi deg veiledning. Blant annet er det vesentlig at skiene tilpasses din vekt (mange tenker bare på høyde og glemmer tilpasning i forhold til vekt). Fortell i det vide og brede at du ikke har gått noe særlig på ski, og få dem til å bli litt interessert i å finne en god løsning tilpasset deg.

Pass på at skistøvelene er gode, de skal kjennes behagelige ut på foten. Det er nesten viktigere med gode støvler, enn optimale ski.

Kanskje du skal følge med på salgsannonser, og finne et godt tilbud på en skipakke i en stor sportsforretning . Jeg har god erfaring med å handle slike ting midt på dagen på en hverdag. Da er ofte de med lengst erfaring på jobb.

Det er jo vanskelig, de skal passe til vekt og høyde, støvlene skal være gode og jeg bør handle på et tidspunkt hvor erfarne folk er på jobb og har tid til å hjelpe meg. Og så kommer alt styret med smøring i tillegg. Eller finnes det ski som faktisk er smørefrie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanskelig å kjøpe, men det er en stor fordel om du går i en butikk med godt utvalg og hvor de kan gi deg veiledning. Blant annet er det vesentlig at skiene tilpasses din vekt (mange tenker bare på høyde og glemmer tilpasning i forhold til vekt). Fortell i det vide og brede at du ikke har gått noe særlig på ski, og få dem til å bli litt interessert i å finne en god løsning tilpasset deg.

Pass på at skistøvelene er gode, de skal kjennes behagelige ut på foten. Det er nesten viktigere med gode støvler, enn optimale ski.

Kanskje du skal følge med på salgsannonser, og finne et godt tilbud på en skipakke i en stor sportsforretning . Jeg har god erfaring med å handle slike ting midt på dagen på en hverdag. Da er ofte de med lengst erfaring på jobb.

Det er jo vanskelig, de skal passe til vekt og høyde, støvlene skal være gode og jeg bør handle på et tidspunkt hvor erfarne folk er på jobb og har tid til å hjelpe meg. Og så kommer alt styret med smøring i tillegg. Eller finnes det ski som faktisk er smørefrie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanskelig, de skal passe til vekt og høyde, støvlene skal være gode og jeg bør handle på et tidspunkt hvor erfarne folk er på jobb og har tid til å hjelpe meg. Og så kommer alt styret med smøring i tillegg. Eller finnes det ski som faktisk er smørefrie?

Tror ikke jeg hadde turt å kjøpe smørefrie, men spør i sportsbutikken hva de anbefaler. Vet om de som er godt fornøyd med smørefrie - men jeg er liksom ikke helt i stand til å tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du ikke jeg vil bli herdet etterhvert? Og med en dags pause blir det vel bra? Eller, har egentlig andre treningsplaner de nærmeste dagene, så da blir det ikke sykling før mot slutten av uka. Variasjon er bra.

Er ikke de sykkelbuksene ubehagelige å ha på seg? De ser så trange ut at man må bruke spett for å få dem på.

Amerikanske modeller er ofte romslige. Prøver å huske navnet på et godt merke, men det står helt stille akkurat nå... Spør meg igjen, hvis du virkelig skulle komme til å vurdere å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser hva de som driver med aktiv sykling sier om dette, så har jeg aldri hørt noen anbefale truse under sykkelbukse.

Man vasker den etter bruk...

Nå sykler ikke jeg Trondheim-Oslo da, men 4,5 mil med truse under går helt fint. :o)

Ang. vask - joda, men de kan jo ikke vaskes på mer enn 40 grader og jeg nekter å tro at de blir rene på den temperaturen dersom man har sittet og gnukket "godsakene" mot buksa på sykkelsetet i flere timer. Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde turt å kjøpe smørefrie, men spør i sportsbutikken hva de anbefaler. Vet om de som er godt fornøyd med smørefrie - men jeg er liksom ikke helt i stand til å tro på det.

Alternativet er å lære seg kunsten å smøre ski? Noe som krever fem års studier, på heltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er å lære seg kunsten å smøre ski? Noe som krever fem års studier, på heltid?

Nei, du kan lære skismøring på en helg hvis du er litt lærevillig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke jeg vil bli herdet etterhvert? Og med en dags pause blir det vel bra? Eller, har egentlig andre treningsplaner de nærmeste dagene, så da blir det ikke sykling før mot slutten av uka. Variasjon er bra.

Er ikke de sykkelbuksene ubehagelige å ha på seg? De ser så trange ut at man må bruke spett for å få dem på.

De er kjempetøyelige! Finnes ikke trange i det hele tatt faktisk, selv om det ser sånn ut. :o)

Om du først begynner å sykle med polstret bukse kommer du aldri til å sykle uten igjen. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanske modeller er ofte romslige. Prøver å huske navnet på et godt merke, men det står helt stille akkurat nå... Spør meg igjen, hvis du virkelig skulle komme til å vurdere å kjøpe.

Det går fint uten foreløbig, selv om jeg kjente det godt på slutten og den første tiden etter jeg var ferdig. Men med mine ambisjoner om å variere treningen så blir det ikke sykling hver dag. Men skal si fra hvis jeg har tenkt å kjøpe en, da trenger jeg nok de gode rådene jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint uten foreløbig, selv om jeg kjente det godt på slutten og den første tiden etter jeg var ferdig. Men med mine ambisjoner om å variere treningen så blir det ikke sykling hver dag. Men skal si fra hvis jeg har tenkt å kjøpe en, da trenger jeg nok de gode rådene jeg kan få.

Hvis du har en Europris i nærheten kan du kjøpe et silikontrekk til å tre over setet - dersom sykkelsetet ditt ikke er for stort. Jeg har to trekk, men bare det ene passer på sykkelsetet. :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du kan lære skismøring på en helg hvis du er litt lærevillig:-)

Det spørs hvor lærevillig jeg er, da. Det er jo ikke å smøre skiene som er morsomt. Det virker litt mye å bruke en masse tid på å smøre ski for så å gå på ski en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sykler ikke jeg Trondheim-Oslo da, men 4,5 mil med truse under går helt fint. :o)

Ang. vask - joda, men de kan jo ikke vaskes på mer enn 40 grader og jeg nekter å tro at de blir rene på den temperaturen dersom man har sittet og gnukket "godsakene" mot buksa på sykkelsetet i flere timer. Usj.

Jeg vasker mine på 60 grader og det går bra.

Men du trenger jo ikke på noen måte å følge dette rådet siden du misliker det...*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en Europris i nærheten kan du kjøpe et silikontrekk til å tre over setet - dersom sykkelsetet ditt ikke er for stort. Jeg har to trekk, men bare det ene passer på sykkelsetet. :o(

Jeg tror setet er for stort, det er større enn det som er vanlig på nye sykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor lærevillig jeg er, da. Det er jo ikke å smøre skiene som er morsomt. Det virker litt mye å bruke en masse tid på å smøre ski for så å gå på ski en halvtime.

Du trenger ikke bruke mer enn 5 minutter på å smøre skiene. Det at noen av oss synes det er gøy å glide etc bør ikke bli noe hinder for å ha et mer normalt forhold til skismøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en Europris i nærheten kan du kjøpe et silikontrekk til å tre over setet - dersom sykkelsetet ditt ikke er for stort. Jeg har to trekk, men bare det ene passer på sykkelsetet. :o(

Slike trekk øker ofte friksjonen og gjør det hele mindre konfortabelt enn et godt smalt sete alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg vasker mine på 60 grader og det går bra.

Men du trenger jo ikke på noen måte å følge dette rådet siden du misliker det...*S*

Enig med Lillemus (sic!) her, og kommer nok til å fortsette å bruke truse under sykkelbuksa. Gidder ikke vaske den etter hver gangs bruk!

Den gangen jeg skal sykle Trondheim-Oslo, eller kanskje "bare" Birken, får jeg revurdere ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kjempetøyelige! Finnes ikke trange i det hele tatt faktisk, selv om det ser sånn ut. :o)

Om du først begynner å sykle med polstret bukse kommer du aldri til å sykle uten igjen. ;o)

Foreløbig klarer jeg meg uten, men hvis det er det som må til for at jeg skal kunne bruke sykkelen så mye jeg ønsker, kommer jeg til å kjøpe en. Kan jo ikke la meg stoppe av noe så bagatellmessig som en øm bakende. Men jeg kommer aldri til å vise meg ute med sykkelshorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...