Gå til innhold

Har endelig skjønt det -


Orio

Anbefalte innlegg

Enig med Lillemus (sic!) her, og kommer nok til å fortsette å bruke truse under sykkelbuksa. Gidder ikke vaske den etter hver gangs bruk!

Den gangen jeg skal sykle Trondheim-Oslo, eller kanskje "bare" Birken, får jeg revurdere ;P

Jeg vasker alltid treningstøyet uansett, blir jo så utrolig svett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    23

  • frosken

    21

  • Lillemus

    11

  • ....AV

    4

Mest aktive i denne tråden

Du trenger ikke bruke mer enn 5 minutter på å smøre skiene. Det at noen av oss synes det er gøy å glide etc bør ikke bli noe hinder for å ha et mer normalt forhold til skismøring.

Du innrømmer at ditt forhold til skismøring ikke er normalt? At du kanskje er en smule overentusiastisk?

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du innrømmer at ditt forhold til skismøring ikke er normalt? At du kanskje er en smule overentusiastisk?

*s*

Hobbyer sies å være en sunn ting...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror setet er for stort, det er større enn det som er vanlig på nye sykler.

Det er stooooort på mine sykler også, men jeg har to ulike silikontrekk. Det fra Europris går ikke på, det fra sportsbutikken (kostet vel et par hundrelapper) går på såvidt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike trekk øker ofte friksjonen og gjør det hele mindre konfortabelt enn et godt smalt sete alene.

Trimsykler har ikke smale seter, men noen vanvittig brede noen, har aldri skjønt hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbig klarer jeg meg uten, men hvis det er det som må til for at jeg skal kunne bruke sykkelen så mye jeg ønsker, kommer jeg til å kjøpe en. Kan jo ikke la meg stoppe av noe så bagatellmessig som en øm bakende. Men jeg kommer aldri til å vise meg ute med sykkelshorts.

Du kan ha en annen bukse over, vet du:-)

Forøvrig støtter jeg forslaget om ski. Ski er gøy, det er en skånsom treningsform og det er en utendørsaktivitet om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hobbyer sies å være en sunn ting...*s*

Hobbyer er sunt. Å ha skismøring som hobby er kanskje ikke like sunt? Det har jo vært så mye snakk om de farlige gassene som kommer og at smørerne må skikkelig ventilerte smøreboder etc.

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg vasker alltid treningstøyet uansett, blir jo så utrolig svett:-)

Du trener nok lengre enn jeg ;).

Mine treningsturer varer kanskje en time, og intensiteten er nok ikke enorm. Litt fuktig svette kan tørke og spares til neste gang ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha en annen bukse over, vet du:-)

Forøvrig støtter jeg forslaget om ski. Ski er gøy, det er en skånsom treningsform og det er en utendørsaktivitet om vinteren.

Det er en trøst at det finnes noen vettige personer her på dol!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyer er sunt. Å ha skismøring som hobby er kanskje ikke like sunt? Det har jo vært så mye snakk om de farlige gassene som kommer og at smørerne må skikkelig ventilerte smøreboder etc.

*s*

Siden jeg setter opp smøreprofilen på et stort kjøkken i et gammelt trekkfullt hus, så tror jeg ikke er noen grunn til å bekymre seg over avgasser... Parketten derimot, den kan det være grunn til å bekymre seg over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha en annen bukse over, vet du:-)

Forøvrig støtter jeg forslaget om ski. Ski er gøy, det er en skånsom treningsform og det er en utendørsaktivitet om vinteren.

En annen bukse over? Det har jeg ikke tenkt på en gang.

Hvis jeg kommer over et par billige ski skal du ikke se bort fra at jeg blir fristet til å prøve meg. Men skånsom trening er det vel bare hvis jeg klarer å holde meg på bena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid treningstøyet uansett, blir jo så utrolig svett:-)

Sykkelbuksene brukes flere ganger før de vaskes, men de tekniske trøyene stinker jo etter 1-2 gangers bruk og går derfor ofte i vask. Har to trenings-bh'er av samme merke, den ene stinker etter 1-2 sykkeløkter og vaskes veldig ofte, den andre lukter ikke vondt selv etter mange gangers bruk (jeg lukter på dem hver gang for å kjenne om de må vaskes eller om det holder med lufting). Snodig. De har ulik farge da, lurer på om det kan være fargestoffet som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen bukse over? Det har jeg ikke tenkt på en gang.

Hvis jeg kommer over et par billige ski skal du ikke se bort fra at jeg blir fristet til å prøve meg. Men skånsom trening er det vel bare hvis jeg klarer å holde meg på bena?

Du kan ploge i alle bakker og kjøre saaaaakte nedover. Trenger ikke ta noen sjanser. Treningseffekten får du av stigningene, ikke utforbakkene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen bukse over? Det har jeg ikke tenkt på en gang.

Hvis jeg kommer over et par billige ski skal du ikke se bort fra at jeg blir fristet til å prøve meg. Men skånsom trening er det vel bare hvis jeg klarer å holde meg på bena?

Snø er mykt, vet du. Du får gå litt forsiktig til du er inne i det. Eller meld deg på skikurs, det har jeg gjort i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg setter opp smøreprofilen på et stort kjøkken i et gammelt trekkfullt hus, så tror jeg ikke er noen grunn til å bekymre seg over avgasser... Parketten derimot, den kan det være grunn til å bekymre seg over!

Det går kanskje an å legge noe over parketten? Gamle aviser, en plastduk el. Men det er jo bra du har noen fordeler av å bo i et trekkfullt hus, også.

Smøreprofil vet jeg ikke en gang hva er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelbuksene brukes flere ganger før de vaskes, men de tekniske trøyene stinker jo etter 1-2 gangers bruk og går derfor ofte i vask. Har to trenings-bh'er av samme merke, den ene stinker etter 1-2 sykkeløkter og vaskes veldig ofte, den andre lukter ikke vondt selv etter mange gangers bruk (jeg lukter på dem hver gang for å kjenne om de må vaskes eller om det holder med lufting). Snodig. De har ulik farge da, lurer på om det kan være fargestoffet som gjør det.

Jeg er alltid gjennomvåt etter spinning eller sykling, så her finnes ikke noe annet alternativ enn vaskemaskinen for treningstøyet.

Men når jeg går på ski om vinteren bruker jeg tynn ull innerst, og den bare tørker jeg mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø er mykt, vet du. Du får gå litt forsiktig til du er inne i det. Eller meld deg på skikurs, det har jeg gjort i år.

Finnes det skikurs for voksne, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går kanskje an å legge noe over parketten? Gamle aviser, en plastduk el. Men det er jo bra du har noen fordeler av å bo i et trekkfullt hus, også.

Smøreprofil vet jeg ikke en gang hva er.

Skal kjøpe voksduk. AV tipset om det i går:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ploge i alle bakker og kjøre saaaaakte nedover. Trenger ikke ta noen sjanser. Treningseffekten får du av stigningene, ikke utforbakkene:-)

Ploging har jeg aldri vært flink til, men jeg har nå stort sett greid å holde meg på bena helt til jeg skal stanse i bunnen av bakken. Det kan jeg ikke, da går bena i kryss for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...