Gå til innhold

11. september i Norge!?!


Gjest bigbang

Anbefalte innlegg

Gjest firepile

Dette er tull. Islam er religion. Majoriteten i mange muslimske land har ikke ytringsfrihet. Du vet derfor ingenting om hva de tenker om religion.

Majoriteten av innvandrere med bakgrunn fra muslimske land feirer sine høytider på samme måte som jul og påske.

' Islam er religion.''

Nei, nå virker du rimelig kunnskapsløs. Islam er religion OG politikk i ett.

Fra det "Muslimsk manifest for Norge":

"Islam er en helhetlig tro. Den omfatter alle sider ved livet. Islam gir regler og veiledning både når det gjelder det ”religiøse”, det private og det offentlige, samt det sosiale og det politiske. Alt henger sammen i islam."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    103

  • Dorthe

    9

  • Colette

    7

  • hidi, the scorpion

    7

Det er INTET i ytringsfriheten som forbyr pressen å trykke dette heller. Og om dette var sjikanerende eller ikke kommer ann på øyet som ser. Det er faktisk mulig å velge og ikke la seg provosere. Hvis man tror så sterkt på den allmektige gud som enkete fromme religiøse gir inntrykk av, bør man overlate til ham å ta seg av de skyldige.

Nei, intet forbyr å trykke dem, men man har lov å bruke hodet. Å trykke Mohammed som en gris har ingen funksjon utover å provosere og sjikanere. Det er noe man gjør kun for å lage kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

' Islam er religion.''

Nei, nå virker du rimelig kunnskapsløs. Islam er religion OG politikk i ett.

Fra det "Muslimsk manifest for Norge":

"Islam er en helhetlig tro. Den omfatter alle sider ved livet. Islam gir regler og veiledning både når det gjelder det ”religiøse”, det private og det offentlige, samt det sosiale og det politiske. Alt henger sammen i islam."

De fleste kristne vil si det samme - derfor mener de at butikker skal holde stengt på søndag, og abort skal være forbudt.

At islam KAN inkludere politikk, akkurat som kristendom kan, betyr ikke at det gjør det for alle/flertallet av muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nei, hvis de ikke er registrert så er de selvsagt ikke muslimer. De kan være kristne eller agnostikere/ateister.

Neppe veldig mange. Ellers stoler jeg mer på religionshistoriker og spesialist på islam Kari Vogt enn dine synsinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe veldig mange. Ellers stoler jeg mer på religionshistoriker og spesialist på islam Kari Vogt enn dine synsinger.

Du kan selvsagt stole på hvem du vil, men faktum forblir at det kun er under 2% av Norges befolkning som er registrert som muslimer. Og siden moskéen får betalt for det, vil jeg tro at alle som er interessert i islam er registrert, så 2% er for mye for aktive muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

De fleste kristne vil si det samme - derfor mener de at butikker skal holde stengt på søndag, og abort skal være forbudt.

At islam KAN inkludere politikk, akkurat som kristendom kan, betyr ikke at det gjør det for alle/flertallet av muslimer.

Foreslår at du tar deg en tur over på islam.no og diskuterer det. Feil tar du uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Du kan selvsagt stole på hvem du vil, men faktum forblir at det kun er under 2% av Norges befolkning som er registrert som muslimer. Og siden moskéen får betalt for det, vil jeg tro at alle som er interessert i islam er registrert, så 2% er for mye for aktive muslimer.

Som sagt, Kari Vogt vet nok mer enn deg om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Du blander konseptene. Det er INTET i ytringsfriheten som pålegger pressen å trykke sjikanerende materiale.

Er det muslimene som skal bestemme hva nordmenn skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du tar deg en tur over på islam.no og diskuterer det. Feil tar du uansett.

Nettopp. Du og mullahene har deres fanatiske versjon av islam, men det er ikke gyldig for folk flest.

Så langt har du faktisk klart å ta feil i omtrent hvert eneste innlegg i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Som sagt, Kari Vogt vet nok mer enn deg om dette.

Nå undersøker jeg Kari Vogts kritikk av NCRI (se tråd på åpent forum) hvor det ser ut som hennes argumenter ikke holder mål.

Hvorfor tror du Mrs. Rajiavi og hennes kollegaer er velkomne i Stortinget? Det er fordi norske styringsmakter anser dem ikke som terrorister som Kari Vogt. Og dette gjelder alle partier i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du blander konseptene. Det er INTET i ytringsfriheten som pålegger pressen å trykke sjikanerende materiale.

Og INTET som skal tale i mot;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krasjer det med dine planer for å ta over verden?

Det er under 2% muslimer i Norge; de aller aller fleste er for demokrati og ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

Nei, det er 10%, jeg tror du er noen år for seint ute Sør ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Feil.

Selv om det faktisk er slik i en del muslimske land, så er ikke muslimene som kommer hit statistisk representative for muslimer.

Videre, det er ontrent like mange fundamentalister i USA (kristne) som i Iran, hvis du sjekker.

''Selv om det faktisk er slik i en del muslimske land, så er ikke muslimene som kommer hit statistisk representative for muslimer.''

Bevis påstanden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Har ikke satt meg inn i dette så mye,men synes det var unødvendig å trykke tegningen.''

Det var for å illustrere en nyhetssak. Å ikke trykke bildet, ville være å gå i mot journalistiske prinsipper, og ville være å si ifra seg yttringsfriheten.

''Hva er vitsen liksom,blir jo bare bråk og elendighet!''

Skal man la mobben diktere hva pressen skal skrive?

Har bare tro på at det beste er at alle gjør sitt for å skape fred og harmoni,og forstår ikke poenget med dette. Men det er mye jeg ikke forstår,ikke vil jeg forstå det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venn er født og oppvokst i muslimsk land. Hans mor var muslim, men hans far, som var fra et europeisk land, brydde seg ikke om politikk.

Selv flyttet han først til farens hjemland for å studere og etter noen års flytting til forskjellige land kom han til Norge hvor han har vært bosatt i mange år. Han er nå norsk statsborger og medlem av human-etisk forbund.

Er han muslim i dine øyne?

Alle født av muslimer er muslimer, det er ikke som den norske statskirka hvor man kan skrive seg ut. Men man kan vel snakke om hvor praktiserende han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Alle født av muslimer er muslimer, det er ikke som den norske statskirka hvor man kan skrive seg ut. Men man kan vel snakke om hvor praktiserende han er.

Alle født av en jødisk mor er jøder. Det gjelder ikke om muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nei, det er 10%, jeg tror du er noen år for seint ute Sør ;o)

Det er imellom 2 og 3 percent registrerte muslimer i Norge per dags dato. Sør har rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark får masse problemer på grunn av innvandrerfiendtlig politikk.

Uansett, 95% av grov vold blir utført av menn. Skal vi derfor straffe/diskriminere alle menn?

Du forsvarer og forsvarer uansett hva all statistikk viser..

Jeg er redd for at det bare kommer til å bli værre sålenge vi ikke stiller krav, ikke bare gir.

Og jeg er ingen rasist, men realist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selv om det faktisk er slik i en del muslimske land, så er ikke muslimene som kommer hit statistisk representative for muslimer.''

Bevis påstanden din!

Muslimer i Norge har større erfaringsgrunnlag, fra flere kulturer og fra flere språk - ergo er de ikke representative for der de kom fra. Ikke bare det - muslimer som reiser utenlands er gjerne de som vil flykte, eller ressurssterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...