Gå til innhold

Han dumper fordi jeg er gravid


Gjest Fru trist

Anbefalte innlegg

Gjest Fru trist

Jeg er så skuffet trist og frustrert. I går var det meningen at han skulle komme til meg på kvelden. Men så sa jeg at jeg hadde bestemt meg. vil du forsatt komme da?

Han sa: jeg vil jo det, bestemt deg for hva?

Da skrev jeg tilbake: Beholde

Å sa hørte jeg ikke noe mer utover dagen. Frem til kvelden kom og han skulle vært hos meg for 20 min siden. Da skrev han:

Hei. Blir hjemme i kveld, men ser deg på fredagen.

På fredag skal vi til Amathea, han har sakt til meg hvis jeg beholder barnet så er det ikke mere oss, men at han kommer på møte for å høre hva som skjer videre med barnet hans. for det skal han stille opp for selv om han ikke vil ha det.

Føler at han straffer meg :( Dette sa han føre jeg sa at jeg vil beholde. Så har jeg blitt dumpet?

Eller blir jeg det på fredagen :(

Vi har vært sammen i 4 og et halvt år. Trodde ikke at forholde skulle ende slik. :'-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han forsøker å presse deg. Uansett, vil du ha et liv med en sånn fyr?

Ikke la deg presse til en abort du ikke ønsker, det er du som skal leve med valget du tar nå.

Med varme tanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Huff :(

Det er som noen sa til deg i går: Planlegg en fremtid uten denne fyren. Med eller uten barn. Du kommer til å greie deg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''...han har sagt til meg hvis jeg beholder barnet, så er det ikke mere oss, men at han kommer på møtet for å høre hva som skjer videre med barnet hans. For det skal han stille opp for selv om han ikke vil ha det.''

Det du nå antakelig erfarer, er at han gjør akkurat som han har sagt.

Du har et slags valg, men det er ikke mange forhold som overlever sånt. Selv om han kan være klare å gå videre sammen med deg uten barnet, skal det vel mye til at du kan det, etter evt. å ha følt deg presset til å velge det bort.

Som jeg skrev i går - jeg tror du skal flytte hovedfokuset vekk fra ham, og tenke over om du vil fortsette alene med barnet eller alene uten barnet. Ingen av disse veiene er enkle å gå, men livet er ikke for amatører og det er ikke alltid "rettferdig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru trist

''...han har sagt til meg hvis jeg beholder barnet, så er det ikke mere oss, men at han kommer på møtet for å høre hva som skjer videre med barnet hans. For det skal han stille opp for selv om han ikke vil ha det.''

Det du nå antakelig erfarer, er at han gjør akkurat som han har sagt.

Du har et slags valg, men det er ikke mange forhold som overlever sånt. Selv om han kan være klare å gå videre sammen med deg uten barnet, skal det vel mye til at du kan det, etter evt. å ha følt deg presset til å velge det bort.

Som jeg skrev i går - jeg tror du skal flytte hovedfokuset vekk fra ham, og tenke over om du vil fortsette alene med barnet eller alene uten barnet. Ingen av disse veiene er enkle å gå, men livet er ikke for amatører og det er ikke alltid "rettferdig".

Jeg vet jeg blir alenemor. Å det er den veien jeg vil gå. Men det gjør så vondt i hjerte mitt, hele kroppen min. At han kan gjøre dette mot meg :( Sterk kjærlighets sorg. Uff, nå får jeg tårer i øyene også. Jeg vet jeg klarer meg bra alene, ingen tvil om det. Men føler meg straffet. Det gjør så vondt å ikke ha han i livet mitt. Ikke noe mere oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg blir alenemor. Å det er den veien jeg vil gå. Men det gjør så vondt i hjerte mitt, hele kroppen min. At han kan gjøre dette mot meg :( Sterk kjærlighets sorg. Uff, nå får jeg tårer i øyene også. Jeg vet jeg klarer meg bra alene, ingen tvil om det. Men føler meg straffet. Det gjør så vondt å ikke ha han i livet mitt. Ikke noe mere oss

Jeg forstår veldig godt at du er skuffet og lei deg.

Det kan hende (enkelte) ting vil endre seg når han får tid på seg. Men ikke sats på det - ta det i så fall som en ren bonus.

Hvis denne hendelsen er noe som vipper ham fullstendig av pinnen, slik det ser ut som, kan det tenkes at han ikke ville vært noen god partner gjennom alle årene med småbarn, jobb, gjeld og hverdagspåkjenninger, heller. Men det er selvfølgelig en mager trøst akkurat nå.

Stol på deg selv og bruk kreftene dine på det du kan gjøre noe med. Du kommer til å trenge dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru trist

Jeg forstår veldig godt at du er skuffet og lei deg.

Det kan hende (enkelte) ting vil endre seg når han får tid på seg. Men ikke sats på det - ta det i så fall som en ren bonus.

Hvis denne hendelsen er noe som vipper ham fullstendig av pinnen, slik det ser ut som, kan det tenkes at han ikke ville vært noen god partner gjennom alle årene med småbarn, jobb, gjeld og hverdagspåkjenninger, heller. Men det er selvfølgelig en mager trøst akkurat nå.

Stol på deg selv og bruk kreftene dine på det du kan gjøre noe med. Du kommer til å trenge dem.

Takk :'-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

Vil du noensinne kunne stole på ham igjen?

Det kan skje mye i et samliv som gjør at man ikke kan fortsette livet helt som man hadde drømt om / planlagt.

Man kan bli uplanlagt gravid, man kan ha problemer med å bli gravid når man prøver, man kan komme i alvorlige økonomiske problemer, man kan få en langvarig depresjon, man kan få en alvorlig sykdom / skade ..

Nå har din partner vist deg hvordan han reagerer på en slik situasjon. (Alle kan ha en uheldig førstereaksjon, men at han ikke klarer å vise seg situasjonen mer voksen etter noen timer / dager, sier litt for mye om ham).

Var det meg hadde jeg valgt mellom disse to mulighetene

beholdt barnet alene (med ham som en barnefar jeg skal forholde meg til, også når han etablerer seg på nytt og kanskje får familie et annet sted om noen år).

eller avsluttet svangerskapet, og også avsluttet forholdet til ham, på grunn av det jeg hadde lært om ham i denne situasjonen.

Kjempefint at dere skal til Amathea. Ta med sms-er og fortell hvordan kommunikasjonen mellom dere har vært de siste dagene, slik at han kanskje kan få litt veiledning om hvordan han kan forholde seg til deg på en bedre måte fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg undres litt over et par ting.

I det første innlegget du skrev på dol (før du var sikker på at du var gravid), virket det som du virkerlig håpet at du var gravid. Jeg leste gjennom innlegget nå igjen, og jeg klarer ikke tolke det på noen annen måte. Du har også sagt at du ikke har gått på prevensjon på veldig lenge. Har kjæresten din vært klar over dette? Jeg vet at du har skrevet at han har tidligere sagt at han vil støtte deg om du blir gravid, og da har du kanskje tolket det som at han synes det hadde vært hyggelig?

Grunnen til at jeg synes dette er litt vesentlig er fordi jeg kan skjønne hans fortvilelse om han føler han har blitt lurt av deg. Og da tror jeg aldri at deres forhold kan bli bra igjen, uansett om du beholder barnet eller ikke, hvis det er følelsen han sitter igjen med. Når det er sagt, så er det ingen unnskyldning til å prøve å presse noen til abort, så på det punktet oppfører han seg svært umodent med lite respekt for dine følelser. Du burde tenke deg nøye om - ønsker du virkerlig å fortsette med en gutt som er så egoistisk og bare ser seg selv opp i det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres litt over et par ting.

I det første innlegget du skrev på dol (før du var sikker på at du var gravid), virket det som du virkerlig håpet at du var gravid. Jeg leste gjennom innlegget nå igjen, og jeg klarer ikke tolke det på noen annen måte. Du har også sagt at du ikke har gått på prevensjon på veldig lenge. Har kjæresten din vært klar over dette? Jeg vet at du har skrevet at han har tidligere sagt at han vil støtte deg om du blir gravid, og da har du kanskje tolket det som at han synes det hadde vært hyggelig?

Grunnen til at jeg synes dette er litt vesentlig er fordi jeg kan skjønne hans fortvilelse om han føler han har blitt lurt av deg. Og da tror jeg aldri at deres forhold kan bli bra igjen, uansett om du beholder barnet eller ikke, hvis det er følelsen han sitter igjen med. Når det er sagt, så er det ingen unnskyldning til å prøve å presse noen til abort, så på det punktet oppfører han seg svært umodent med lite respekt for dine følelser. Du burde tenke deg nøye om - ønsker du virkerlig å fortsette med en gutt som er så egoistisk og bare ser seg selv opp i det hele?

Hun hadde kanskje håpet og trodd han ville reagere på en annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Hun hadde kanskje håpet og trodd han ville reagere på en annen måte?

Ja? Men hvis man prøver å bli gravid så bør jo begge parter være klar over det? Hvis ikke, så skjønner jeg jo at han er fortvilet og føler seg lurt av henne. Men som jeg skrev så er det ingen unnskyldning for måten han oppfører seg på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Men hvis man prøver å bli gravid så bør jo begge parter være klar over det? Hvis ikke, så skjønner jeg jo at han er fortvilet og føler seg lurt av henne. Men som jeg skrev så er det ingen unnskyldning for måten han oppfører seg på nå.

Hvis hun har prøvd å lure ham, skjønner jeg godt at han føler seg lurt. Hvis han har visst hun ikke har brukt prevensjon, er han jo rett og slett dum hvis han ikke har skjønt hva det kunne føre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres litt over et par ting.

I det første innlegget du skrev på dol (før du var sikker på at du var gravid), virket det som du virkerlig håpet at du var gravid. Jeg leste gjennom innlegget nå igjen, og jeg klarer ikke tolke det på noen annen måte. Du har også sagt at du ikke har gått på prevensjon på veldig lenge. Har kjæresten din vært klar over dette? Jeg vet at du har skrevet at han har tidligere sagt at han vil støtte deg om du blir gravid, og da har du kanskje tolket det som at han synes det hadde vært hyggelig?

Grunnen til at jeg synes dette er litt vesentlig er fordi jeg kan skjønne hans fortvilelse om han føler han har blitt lurt av deg. Og da tror jeg aldri at deres forhold kan bli bra igjen, uansett om du beholder barnet eller ikke, hvis det er følelsen han sitter igjen med. Når det er sagt, så er det ingen unnskyldning til å prøve å presse noen til abort, så på det punktet oppfører han seg svært umodent med lite respekt for dine følelser. Du burde tenke deg nøye om - ønsker du virkerlig å fortsette med en gutt som er så egoistisk og bare ser seg selv opp i det hele?

Enig med deg at det første innlegget forvirrer. Hun vet når hun hadde eggløsning og må derfor hatt sex uten prevensjon ved eggløsning med viten og vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun har prøvd å lure ham, skjønner jeg godt at han føler seg lurt. Hvis han har visst hun ikke har brukt prevensjon, er han jo rett og slett dum hvis han ikke har skjønt hva det kunne føre til.

Men selv om hun har prøvd å lure ham, kan det jo godt hende hun hadde håpet på en anne reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Enig med deg at det første innlegget forvirrer. Hun vet når hun hadde eggløsning og må derfor hatt sex uten prevensjon ved eggløsning med viten og vilje.

Ja, men det har hun da vært helt åpen på? At de har hatt sex uten prevensjon i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Hvis hun har prøvd å lure ham, skjønner jeg godt at han føler seg lurt. Hvis han har visst hun ikke har brukt prevensjon, er han jo rett og slett dum hvis han ikke har skjønt hva det kunne føre til.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det har hun da vært helt åpen på? At de har hatt sex uten prevensjon i to år.

Hvor de har forsøkt å bli gravid? Hun har holdt øye med eggløsningen og gått for samleie rundt den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hvor de har forsøkt å bli gravid? Hun har holdt øye med eggløsningen og gått for samleie rundt den tiden?

Jeg forstår det ikke slik at de har prøvd å bli gravide, men at de har hatt ubeskytta sex i 2 år. Hvorvidt det er to sider av samme sak, kan jo selvfølgelig diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Enig med deg at det første innlegget forvirrer. Hun vet når hun hadde eggløsning og må derfor hatt sex uten prevensjon ved eggløsning med viten og vilje.

Ja det er det inntrykket jeg sitter med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvis hun har prøvd å lure ham, skjønner jeg godt at han føler seg lurt. Hvis han har visst hun ikke har brukt prevensjon, er han jo rett og slett dum hvis han ikke har skjønt hva det kunne føre til.

''Hvis han har visst hun ikke har brukt prevensjon, er han jo rett og slett dum hvis han ikke har skjønt hva det kunne føre til.

''

Kjenner til flere voksne presumptivt intelligente menn som tilsynelatende ikke helt har skjønt den sammenhengen der!

Da snakker jeg om voksne kvinner hvis menn stadig har utsatt det å få barn - til slutt har kvinnen tatt skjeen i egen hånd, sluttet på prevensjon, og informert sin kjære om dét (dvs. overlatt ansvaret for evt. prevensjon til dem). Overraskelsen har vært stor...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...