Gå til innhold

Han dumper fordi jeg er gravid


Gjest Fru trist

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Jeg forstår det ikke slik at de har prøvd å bli gravide, men at de har hatt ubeskytta sex i 2 år. Hvorvidt det er to sider av samme sak, kan jo selvfølgelig diskuteres.

Men hvis man ikke ønsker å bli gravid, og har sex uten prevensjon, og vet akkurat når man har eggløsning – så ville man vel prøvd å unngått å ha sex rundt den tiden? Med mindre man trodde at det ikke gjorde noe om man ble gravid? Og da kan det jo virke som det er noe mangel på kommunikasjon her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår det ikke slik at de har prøvd å bli gravide, men at de har hatt ubeskytta sex i 2 år. Hvorvidt det er to sider av samme sak, kan jo selvfølgelig diskuteres.

Heh, det kan du si. Det ville jo skje før eller senere.

Spørsmålet er om han

a) er klar over at hun ikke har brukt prevensjon (dette står kanskje i noen av innleggene hennes, men jeg har ikke lest så nøye)

B) var klar over at hun med viten og vilje hadde sex når hun visste at hun hadde eggløsning.

Nå er jo ikke noe av dette barnet sin feil uansett, så han må jo bare stille opp om hun vil beholde. Men sympatien min i forhold til kvinner som med fullt overlegg blir gravid med menn som ikke er med på notene er ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru tris

Jeg undres litt over et par ting.

I det første innlegget du skrev på dol (før du var sikker på at du var gravid), virket det som du virkerlig håpet at du var gravid. Jeg leste gjennom innlegget nå igjen, og jeg klarer ikke tolke det på noen annen måte. Du har også sagt at du ikke har gått på prevensjon på veldig lenge. Har kjæresten din vært klar over dette? Jeg vet at du har skrevet at han har tidligere sagt at han vil støtte deg om du blir gravid, og da har du kanskje tolket det som at han synes det hadde vært hyggelig?

Grunnen til at jeg synes dette er litt vesentlig er fordi jeg kan skjønne hans fortvilelse om han føler han har blitt lurt av deg. Og da tror jeg aldri at deres forhold kan bli bra igjen, uansett om du beholder barnet eller ikke, hvis det er følelsen han sitter igjen med. Når det er sagt, så er det ingen unnskyldning til å prøve å presse noen til abort, så på det punktet oppfører han seg svært umodent med lite respekt for dine følelser. Du burde tenke deg nøye om - ønsker du virkerlig å fortsette med en gutt som er så egoistisk og bare ser seg selv opp i det hele?

Hei, han var med på et 100% hele veien. Han viste at *vi* ikke brukte prevesjon. Han viste at jeg ikke brukte og at han ikke brukte. Noen ganger tok vi en kondom på slutten hvis han ville komme inn i meg i steden for magen, ellers har vi bare hoppet av i svingen. Jeg gikk på p-piller fra jeg var 15 til 18. Men sluttet på grunn av bivirkninger og at jeg nesten aldri så han siden han studerer i et annet land. Så begynte jeg på noe som heter Pearly. Gikk det den i et år. Det er en sånn dings som man tar temperaturen under tunga og ser når man kan ha sikker sex og ikke. Han stolte ikke på den. Så da slutta jeg med den også. (vi håpet bare av i svingen da også når jeg gikk på pearly siden han ikke stolte på den) Så da ente vi med å ikke bruke noen ting. Å det har funka jo en god stund. Frem til nå......

Jeg er jo ikke dum som går å håper på at jeg er gravid når han ikke vil ha. Syntes det er riktig å få når begge vil ha. MEN! nå som jeg er det uplanlagt er det umennskelig for meg å ta abort. Å det har han vist hele tiden. Så han har vært like ansvarsløs som meg med prevasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis han har visst hun ikke har brukt prevensjon, er han jo rett og slett dum hvis han ikke har skjønt hva det kunne føre til.

''

Kjenner til flere voksne presumptivt intelligente menn som tilsynelatende ikke helt har skjønt den sammenhengen der!

Da snakker jeg om voksne kvinner hvis menn stadig har utsatt det å få barn - til slutt har kvinnen tatt skjeen i egen hånd, sluttet på prevensjon, og informert sin kjære om dét (dvs. overlatt ansvaret for evt. prevensjon til dem). Overraskelsen har vært stor...!

Hehe... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hei, han var med på et 100% hele veien. Han viste at *vi* ikke brukte prevesjon. Han viste at jeg ikke brukte og at han ikke brukte. Noen ganger tok vi en kondom på slutten hvis han ville komme inn i meg i steden for magen, ellers har vi bare hoppet av i svingen. Jeg gikk på p-piller fra jeg var 15 til 18. Men sluttet på grunn av bivirkninger og at jeg nesten aldri så han siden han studerer i et annet land. Så begynte jeg på noe som heter Pearly. Gikk det den i et år. Det er en sånn dings som man tar temperaturen under tunga og ser når man kan ha sikker sex og ikke. Han stolte ikke på den. Så da slutta jeg med den også. (vi håpet bare av i svingen da også når jeg gikk på pearly siden han ikke stolte på den) Så da ente vi med å ikke bruke noen ting. Å det har funka jo en god stund. Frem til nå......

Jeg er jo ikke dum som går å håper på at jeg er gravid når han ikke vil ha. Syntes det er riktig å få når begge vil ha. MEN! nå som jeg er det uplanlagt er det umennskelig for meg å ta abort. Å det har han vist hele tiden. Så han har vært like ansvarsløs som meg med prevasjon.

''Noen ganger tok vi en kondom på slutten hvis han ville komme inn i meg i steden for magen, ellers har vi bare hoppet av i svingen. ''

Trodde det var alment kjent at det å hoppe av i svingen er den minst sikre "prevensjonsmetoden" som finnes. Jeg har to forholdsvis nære venninner som ble gravide på den måten...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Hei, han var med på et 100% hele veien. Han viste at *vi* ikke brukte prevesjon. Han viste at jeg ikke brukte og at han ikke brukte. Noen ganger tok vi en kondom på slutten hvis han ville komme inn i meg i steden for magen, ellers har vi bare hoppet av i svingen. Jeg gikk på p-piller fra jeg var 15 til 18. Men sluttet på grunn av bivirkninger og at jeg nesten aldri så han siden han studerer i et annet land. Så begynte jeg på noe som heter Pearly. Gikk det den i et år. Det er en sånn dings som man tar temperaturen under tunga og ser når man kan ha sikker sex og ikke. Han stolte ikke på den. Så da slutta jeg med den også. (vi håpet bare av i svingen da også når jeg gikk på pearly siden han ikke stolte på den) Så da ente vi med å ikke bruke noen ting. Å det har funka jo en god stund. Frem til nå......

Jeg er jo ikke dum som går å håper på at jeg er gravid når han ikke vil ha. Syntes det er riktig å få når begge vil ha. MEN! nå som jeg er det uplanlagt er det umennskelig for meg å ta abort. Å det har han vist hele tiden. Så han har vært like ansvarsløs som meg med prevasjon.

Ok jeg får ikke det siste du skriver til å stemme med det første innlegget du skrev her inne. Men uansett så er det jo du som vet best, og jeg ønsker deg all lykke. Håper du finner ut av dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff.. mener ikke å være slem nå, men dere er unge, og virker veldig umodene - så det er kanskje best å vente med å få barn? Et barn sm blir født fortjener å få riktig oppfølging, kjærlighet og oppdragelse.

Vet du virkelig hva du går til hvis du blir alenemor? det tror jeg ikke.. det visste jeg ikke selv engang da jeg flyttet fra samoern min med sønnen vår som var 2 år. Det ER jævlig tøft altså! En venninne av meg er 28 år og alene med en på nå 5 mnd. det hender hun sitter hjemme og griner av fortvilese fordi hun er så utmatta. En baby krever ALT av deg døgnet rundt! Du kan glemme fester, trening, venner, søvn, dusj når du vil osv osv.

I det første innlegget du skrev her virka det som om du ikke ville at mensen skulle komme.. så skriver du at han tinger deg til abort.. Har du blitt gravid med hensikt uten at han visste det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg blir alenemor. Å det er den veien jeg vil gå. Men det gjør så vondt i hjerte mitt, hele kroppen min. At han kan gjøre dette mot meg :( Sterk kjærlighets sorg. Uff, nå får jeg tårer i øyene også. Jeg vet jeg klarer meg bra alene, ingen tvil om det. Men føler meg straffet. Det gjør så vondt å ikke ha han i livet mitt. Ikke noe mere oss

Det er muligens brutalt, men en som ikke kan støtte deg i alt er ikke noe å¨ha.. dette har han vært med på også. jeg skjønner også hans side, han ønsker ike barn nå og da er det sikkert en foreferdelig følelse av å ikke kunne være med på å selv bestemme om han skal bli far eller ikke.. men dere begge visste dere ikke brukte prevensjon, så dette var jo ganske naturlig da.. Hvia man ikke ønsker barn bruker man prevensjon..

Ønsker deg lykke til. får håpe dere klarer å samarbeide om barnet i hvert fall da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler slik med deg - så vondt det må være for deg :(

Men du, du klarer dette!!! Og lurer på noe eller trenger litt støtte, så er vi her :) *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru tris

Føler slik med deg - så vondt det må være for deg :(

Men du, du klarer dette!!! Og lurer på noe eller trenger litt støtte, så er vi her :) *klem*

Takk jubalong07 :'-) Jeg er så utrolig redd, gruer meg så til i morgen å se han på amathea møte. Kommer til å gjøre vondt å høre de ordene at han ikke vil være sammen med meg fordi jeg ikke tar hans valg. :(

Jeg prøver å overbevise meg selv til en abort for hans skyld, men klarer ikke :( bryter bare sammen. og skjønner ikke at han ikke kan forstå hvor hardt jeg prøver men ikke klarer.

Det gjør meg så vondt, skulle ønske jeg var følelses kald og bare gjorde det. Men det føles så feil :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Ja, det var trist..

Han burde være villig til å snakke skikkelig med deg før dette møtet. For min del tror jeg ikke det ville være aktuelt å fortsette forholdet med en dropper meg på et slikt grunnlag, og i tillegg ikke vil treffes privat for å snakke om det.

Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

La ham få tid på seg til å fordøye dette. Han vet at du er på vippen til å ta abort for å beholde ham og den muligheten vil han nok benytte seg av. Vær helt klar på at du har tenkt å beholde barnet (dersom det er det DU vil) og ikke vis at du nøler. Jeg tror det er ganske sannsynlig at han kommer på bedre tanker etterhvert (spesielt siden dere har et langt forhold bak dere).

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Noen ganger tok vi en kondom på slutten hvis han ville komme inn i meg i steden for magen, ellers har vi bare hoppet av i svingen. ''

Trodde det var alment kjent at det å hoppe av i svingen er den minst sikre "prevensjonsmetoden" som finnes. Jeg har to forholdsvis nære venninner som ble gravide på den måten...!

"Hoppe av i svingen" funka for oss i to år og jeg ble gravid i løpet av fire-fem uker alle tre gangene vi gikk inn for å få barn ;)

Men for all del - jeg vet det ikke er en sikker prevensjonsmetode, så jeg kan kun anbefale den dersom det ikke er noen krise å bli gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru tris

La ham få tid på seg til å fordøye dette. Han vet at du er på vippen til å ta abort for å beholde ham og den muligheten vil han nok benytte seg av. Vær helt klar på at du har tenkt å beholde barnet (dersom det er det DU vil) og ikke vis at du nøler. Jeg tror det er ganske sannsynlig at han kommer på bedre tanker etterhvert (spesielt siden dere har et langt forhold bak dere).

Lykke til :)

Åååå :) tusen takk togli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

"Hoppe av i svingen" funka for oss i to år og jeg ble gravid i løpet av fire-fem uker alle tre gangene vi gikk inn for å få barn ;)

Men for all del - jeg vet det ikke er en sikker prevensjonsmetode, så jeg kan kun anbefale den dersom det ikke er noen krise å bli gravid ;)

Og jeg kjenner også til én som var utsatt for avhopp i svingen én eneste gang... og der satt'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Og jeg kjenner også til én som var utsatt for avhopp i svingen én eneste gang... og der satt'n!

Ja, er nok ingen særlig trygg metode ;)

Gubben her er litt kry fordi han har så god kontroll på sakene *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Åååå :) tusen takk togli

Uansett er det babyen du skal bruke all din energi på nå, så får du overlate resten til "skjebnen" og håpe det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jubalong07 :'-) Jeg er så utrolig redd, gruer meg så til i morgen å se han på amathea møte. Kommer til å gjøre vondt å høre de ordene at han ikke vil være sammen med meg fordi jeg ikke tar hans valg. :(

Jeg prøver å overbevise meg selv til en abort for hans skyld, men klarer ikke :( bryter bare sammen. og skjønner ikke at han ikke kan forstå hvor hardt jeg prøver men ikke klarer.

Det gjør meg så vondt, skulle ønske jeg var følelses kald og bare gjorde det. Men det føles så feil :(

Du skal ikke være trist fordi du har følelser - det er en god ting, selv om det betyr at du av og til også får triste følelser.

Jeg har ikke sett etter om du har skrevet noe om hvordan det gikk på Amathea, men jeg håper du finner styrke til å gjøre det som hele du vet er det riktige for deg.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...