Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Du har ikke vært inne på tanken at du ikke kjenner et representativt utvalg av muslimer?

Hva får deg forresten til å tro at trådstarter ikke er etnisk norsk? Det er ikke slik at alle muslimer er arabiske terrorister.

''Det eneste vi kan gjøre er å være sterke, og opplyse om at dette er fordommer.''

Ja, faktisk:-) Muslimer er nok like forskjellige som de fleste andre mennesker er, og til og med dyr:-). Jeg har f.eks. 5 katter, og de har alle forskjellig personlighet. Enda de er søsken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes du Sør, glorifiserer muslimer for mye. Klart Norge er "vårt land", vi som er etnisk norske.

Ditt syn på innvandrere generelt og muslimer spseielt er på grensen til å være naiv.

Du skulle bare visst hva mørkhudete innvandrere fra land som f.eks. Pakistan, India, Iran, Irak tenker og mener om lyse, europeiske mennesker. For dem er vi ikke annet enn "horer" og "dumskaller" og det viktigste: Lette å lure og å utnytte.

Det er fakta for veeeeldig mange. Har innside informasjon. Har hørt dem snakke, de har sagt det til meg.

Ikke har du kunnskap om muslimer, og ikke kan du argumentere, men skrive vil du.

For det første, etnisk norske er gjerne muslimer. Da de talte kvinner med niqab i Danmark var over 50% av dem etnisk danske!

Generaliseringene dine høres ut som det menn sa om kvinner da kvinner skulle få stemmerett. Men selv om det du sier faktisk hadde vært korrekt, så ville det faktisk IKKE berettige din oppførsel mot dine medborgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere en eks-kollega: "Jeg diskriminerer ikke! Jeg hater ALLE!" ;-)

Med vennlig hilsen

''Jeg diskriminerer ikke! Jeg hater ALLE!" ;-)''

LOL:-) Da er det jammen enkelt å leve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er IKKE nordmann hvis en ikke har norsk utseende. Det er nå iallefall min mening. Jeg blir jo ikke iraner om jeg hadde vært født og oppvokst i Iran. Eller kineser om jeg hadde vært født og oppvokst i Kina. Det skjønner vel alle. Jeg har jo norsk utseende.

Feil.

Vi har ikke flere klasser nordmenn i Norge. Har man norsk statsborgerskap så er man 100% nordmann - uten noen "innskrenkninger", selvsagt.

Ut over det er din "det er slik i Iran så da bør det være slik i Norge også" heller foruroligende.

"Norsk utseenede" er summen av alle som har norsk statsborgerskap, enten de har svart, rødt, lyst, brunt hår eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Jeg baserer heldigvis ikke meningene rundt slike ting, på de jeg tilfeldigvis skulle treffe på. Så lettvint skal det ikke være for noen faktisk. Og ikke for oppegående folk i hvert fall.

Jeg vanket flere år i et muslimsk miljø. Var sammen med en gutt av iransk opprinnelse på 80/90-tallet i min ungdom. Da hørte og opplevde jeg mye rart.

Det gikk "greit" inntil jeg ble voldtatt av et par stk som "kjæresten" min hadde gitt "tillatelse" til...

Siden den gangen har jeg lagt muslimer for hat. Så kom ikke å si at jeg baserer meg på "tilfeldige" bekjentskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vanket flere år i et muslimsk miljø. Var sammen med en gutt av iransk opprinnelse på 80/90-tallet i min ungdom. Da hørte og opplevde jeg mye rart.

Det gikk "greit" inntil jeg ble voldtatt av et par stk som "kjæresten" min hadde gitt "tillatelse" til...

Siden den gangen har jeg lagt muslimer for hat. Så kom ikke å si at jeg baserer meg på "tilfeldige" bekjentskaper.

Hva synes du om sekten fra Knutby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vanket flere år i et muslimsk miljø. Var sammen med en gutt av iransk opprinnelse på 80/90-tallet i min ungdom. Da hørte og opplevde jeg mye rart.

Det gikk "greit" inntil jeg ble voldtatt av et par stk som "kjæresten" min hadde gitt "tillatelse" til...

Siden den gangen har jeg lagt muslimer for hat. Så kom ikke å si at jeg baserer meg på "tilfeldige" bekjentskaper.

Mange europeere var nazister. Betyr det at alle europeere er nazister (inkl. deg)?

Det er fælt å høre hva du har vært utsatt for, men det ble utført av individer, og andre er faktisk ikke ansvarlig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er IKKE nordmann hvis en ikke har norsk utseende. Det er nå iallefall min mening. Jeg blir jo ikke iraner om jeg hadde vært født og oppvokst i Iran. Eller kineser om jeg hadde vært født og oppvokst i Kina. Det skjønner vel alle. Jeg har jo norsk utseende.

Nå begynner jeg å tro at du troller.

Farmoren min som var født og oppvokst i Tyskland, men som altså hadde norsk utseende, var hun norsk synes du?

Naboen som ble adoptert fra Korea da han var noen få mnd. gammel, er han koreansk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men  du vil vel bedras

Feil.

Vi har ikke flere klasser nordmenn i Norge. Har man norsk statsborgerskap så er man 100% nordmann - uten noen "innskrenkninger", selvsagt.

Ut over det er din "det er slik i Iran så da bør det være slik i Norge også" heller foruroligende.

"Norsk utseenede" er summen av alle som har norsk statsborgerskap, enten de har svart, rødt, lyst, brunt hår eller ei.

Feil!

Selv om ditt syn er PK og "opplest og vedtatt" som den godkjente sannhet, så gir ikke det forbud mot at ikke andre kan ha andre meninger/oppfatninger.

Jeg har lært at en persons sannhet ikke nødvendigvis stemmer med en annen persons sannhet. Her i landet har vi ytringsfrihet og det er rom for mange meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Nå begynner jeg å tro at du troller.

Farmoren min som var født og oppvokst i Tyskland, men som altså hadde norsk utseende, var hun norsk synes du?

Naboen som ble adoptert fra Korea da han var noen få mnd. gammel, er han koreansk?

Nei på begge spørsmål.

Jeg selv hadde en mormor fra Skottland. Hun var ikke norsk men skotsk. Min mor er halvt skotsk, og jeg er kvart skotsk. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Nei på begge spørsmål.

Jeg selv hadde en mormor fra Skottland. Hun var ikke norsk men skotsk. Min mor er halvt skotsk, og jeg er kvart skotsk. Sånn er det bare.

Mener nei på første spørsmål og ja på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil!

Selv om ditt syn er PK og "opplest og vedtatt" som den godkjente sannhet, så gir ikke det forbud mot at ikke andre kan ha andre meninger/oppfatninger.

Jeg har lært at en persons sannhet ikke nødvendigvis stemmer med en annen persons sannhet. Her i landet har vi ytringsfrihet og det er rom for mange meninger.

Nei, du står helt fritt til å mene at askeavkok kurerer kreft. Helt sant.

Derimot er det ingen hjemmel i noen som helst lov/regel som tilsier at du er "mer norsk" enn andre nordmenn. Du kan selvsagt får lov til å tro det, men du ER det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest men du vil vel bedras

Ikke har du kunnskap om muslimer, og ikke kan du argumentere, men skrive vil du.

For det første, etnisk norske er gjerne muslimer. Da de talte kvinner med niqab i Danmark var over 50% av dem etnisk danske!

Generaliseringene dine høres ut som det menn sa om kvinner da kvinner skulle få stemmerett. Men selv om det du sier faktisk hadde vært korrekt, så ville det faktisk IKKE berettige din oppførsel mot dine medborgere.

Og jeg synes du har for høy tro på deg selv og dine kunnskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei på begge spørsmål.

Jeg selv hadde en mormor fra Skottland. Hun var ikke norsk men skotsk. Min mor er halvt skotsk, og jeg er kvart skotsk. Sånn er det bare.

Nasjonaliteten din avgjøres av statsborgerskapet ditt.

Og hvis man skal bruke din "argumentasjon" så er vi jo fra Somalia alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg synes du har for høy tro på deg selv og dine kunnskaper!

Det kan du selvsagt tro og mene, men du har ikke klart å motsi noe som helst av det jeg har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Nei, du står helt fritt til å mene at askeavkok kurerer kreft. Helt sant.

Derimot er det ingen hjemmel i noen som helst lov/regel som tilsier at du er "mer norsk" enn andre nordmenn. Du kan selvsagt får lov til å tro det, men du ER det ikke.

Nei, jeg er kvart skotte. Har visst noe svenskeblod i meg også har jeg hørt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var hemmelige muslimer! ;-)

Med vennlig hilsen

LOL:-) For noe mer ufyselig skal man vel lete lenge etter, enn den sekten der:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Nasjonaliteten din avgjøres av statsborgerskapet ditt.

Og hvis man skal bruke din "argumentasjon" så er vi jo fra Somalia alle sammen.

He he, ja da får vi kalle oss somaliere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir matt

Og jeg synes du har for høy tro på deg selv og dine kunnskaper!

Tja, du vet ikke om jeg en gang har konkludert. Men jeg vet litt om hvilket grunnlag av kunnskap jeg trenger for synspunktene mine. Så jeg fungerer nok på et litt annet plan enn deg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...