Gå til innhold

Jeg klør!


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest villevi

Nei, han har ikke smurt seg. Må nok til med det i morgen.

Jeg får kjøpe en "familiepakning" med Canesten :-D

Hvis ikke mannen din smører seg så blir det lett til at dere aldri blir kvitt det. Det er viktig at han behandles samtidig med deg.

Ellers fikk jeg et råd av gynokologen min om at jeg skulle bruke Canesten en dag eller to etter mens (6-pack, istedet for den pakken med 1 mye sterkere variant i), da det alltid syntes å bli utløst i denne perioden og det har fungert for meg. Og slik vil man ikke bruke mer enn det man som oftest behøver av det når man tar det i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    32

  • Dorthe

    15

  • candyqueen_83

    8

  • Mary Poppins

    6

Mest aktive i denne tråden

Jeg kan varmt anbefale Lactal.

http://www.lactal.no/

Jeg tar den med en gang det begynner å klø. Jeg bruker det ikke fast, men tar bare når det klør. Og gjerne en gang rett etter mensen. På den måten har jeg holdt unna soppkurer i mange år. Dersom du ikke har hatt tatt underlivsprøver siste året, ville jeg ha gått til legen og tatt noen prøver også.

Jeg har kjøpt Lactal nå. Og skal prøve den. Men det ble anbefalt å ta en soppkur først, og deretter bruke Lactal forebyggende. I tillegg til å holde seg unna parfymert intimvask.

Dopapir kan også ha noe å si. Jeg bruker Lambi. Men sist jeg var i Sverige kjøpe jeg en pakning på 24 stk. Og etter en dag begynte jeg å klø....Dette papiret viste seg å være en del grovere, ruere enn det jeg vanligvigvis bruker. Ikke vet jeg, hva som har skylda:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg har kjøpt Lactal nå. Og skal prøve den. Men det ble anbefalt å ta en soppkur først, og deretter bruke Lactal forebyggende. I tillegg til å holde seg unna parfymert intimvask.

Dopapir kan også ha noe å si. Jeg bruker Lambi. Men sist jeg var i Sverige kjøpe jeg en pakning på 24 stk. Og etter en dag begynte jeg å klø....Dette papiret viste seg å være en del grovere, ruere enn det jeg vanligvigvis bruker. Ikke vet jeg, hva som har skylda:-)

Jeg klør meg fordervera dersom jeg bruker toalettpapir som er litt ruere/grovere enn Lambi. Så er er det kun "pent" papir i heimen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272060423' post='4345457]

Jeg klør meg fordervera dersom jeg bruker toalettpapir som er litt ruere/grovere enn Lambi. Så er er det kun "pent" papir i heimen :o)

Men dette var Lambi...Men ved sammenligning med det jeg har fra før, så var det mye ruere:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Men dette var Lambi...Men ved sammenligning med det jeg har fra før, så var det mye ruere:-(

Når du sier det så opplevde jeg en gang at Lambipapiret var grovere på en måte. Husker ikke om det var en annen type Lambi eller om jeg kjøpte den en annen plass.

Sånn til vanlig så er det den 12 pk jeg bruker, og den funker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272060630' post='4345461]

Når du sier det så opplevde jeg en gang at Lambipapiret var grovere på en måte. Husker ikke om det var en annen type Lambi eller om jeg kjøpte den en annen plass.

Sånn til vanlig så er det den 12 pk jeg bruker, og den funker for meg.

Dette var en billigpakning kjøpt i Sverige. 24 stk for kr. 79. Men jeg pleier å bruke Lambi med 4 stk. i pakningen med ekstra mye på rullen. Og det er mye mykere enn dette jeg kjøpte i Sverige. Jeg kjente tydelig forskjell på dem da jeg holdt en bit i hver hånd. Og etter at jeg brukte av dette svenskepapiret kom kløen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Dette var en billigpakning kjøpt i Sverige. 24 stk for kr. 79. Men jeg pleier å bruke Lambi med 4 stk. i pakningen med ekstra mye på rullen. Og det er mye mykere enn dette jeg kjøpte i Sverige. Jeg kjente tydelig forskjell på dem da jeg holdt en bit i hver hånd. Og etter at jeg brukte av dette svenskepapiret kom kløen :-(

Da får vi heller påspandere oss skikkelig toalettpapir, får heller spare inn på noe annet ;o)

Billig er ikke bra for meg i akkurat dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272060984' post='4345464]

Da får vi heller påspandere oss skikkelig toalettpapir, får heller spare inn på noe annet ;o)

Billig er ikke bra for meg i akkurat dette tilfellet.

Men når man ikke kan stole på at Lambi er Lambi, så er det ikke så greit lenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Dette var en billigpakning kjøpt i Sverige. 24 stk for kr. 79. Men jeg pleier å bruke Lambi med 4 stk. i pakningen med ekstra mye på rullen. Og det er mye mykere enn dette jeg kjøpte i Sverige. Jeg kjente tydelig forskjell på dem da jeg holdt en bit i hver hånd. Og etter at jeg brukte av dette svenskepapiret kom kløen :-(

Jeg reagerer ikke på det Lambi-papiret fra Sverige. Men jeg bruker jo billigpapir til vanlig da. Syns de myke nesten løser seg opp i henda når man tørker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Men når man ikke kan stole på at Lambi er Lambi, så er det ikke så greit lenger :-)

Nei, det sant. Vi kan jo heller ikke be om prøvetørk for vi kjøper ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg reagerer ikke på det Lambi-papiret fra Sverige. Men jeg bruker jo billigpapir til vanlig da. Syns de myke nesten løser seg opp i henda når man tørker seg.

Bruker jeg billigpapir så blir jeg rett og slett dårlig. Klør og får sår.

Det kom helt plutselig, vi brukte billigpapir ( var i hine hårde dager da vi var svært unge samboere og levde på makaroni ;o) ) og jeg ble så dårlig. Var full sjekk hos lege, men ingen konklusjon. Til slutt skjønte jeg jo sammenhengen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272061428' post='4345469]

Bruker jeg billigpapir så blir jeg rett og slett dårlig. Klør og får sår.

Det kom helt plutselig, vi brukte billigpapir ( var i hine hårde dager da vi var svært unge samboere og levde på makaroni ;o) ) og jeg ble så dårlig. Var full sjekk hos lege, men ingen konklusjon. Til slutt skjønte jeg jo sammenhengen selv.

Da er det bare å kjøre på med dyrt ja :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å kjøre på med dyrt ja :o)

Jeg har også brukt billig dopapir i mange år. Da jeg hadde dårlig råd. Men det er vel ikke akkurat der man sparer de store pengene:-) En 10-er i uka for mitt vedkommende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272061252' post='4345467]

Nei, det sant. Vi kan jo heller ikke be om prøvetørk for vi kjøper ;o)

Jeg har aldri vært så fintfølende før. Men jeg kan til og med merke at hvis jeg tørker meg for mye med dopapir som ikke er mykt, så får jeg økt vannlatingstrang i tillegg til kløe. Så det virker som det påvirker hele systemet, og at jeg rett og slett ikke tåler det så godt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Da er det bare å kjøre på med dyrt ja :o)

Ja, jeg unner meg den luksusen ;o)

Faktisk så er det en utgift hos oss, jeg med mine evinnelige problemer i "systemet", gjør at jeg bruker ekstremt mye mer enn vanlige folk. Jaja, vi skal vel alle ha noen laster ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272062096' post='4345476]

Ja, jeg unner meg den luksusen ;o)

Faktisk så er det en utgift hos oss, jeg med mine evinnelige problemer i "systemet", gjør at jeg bruker ekstremt mye mer enn vanlige folk. Jaja, vi skal vel alle ha noen laster ;o)

Du får trekke det av på skatten ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Det er så kjipt å ha det derre styret - men det er klart, det finnes mye som er mye verre.... I fjor var jeg veldig plaget, men nå var det ca et halvt år siden sist, og jeg har tenkt på det de siste ukene at jeg var glad jeg har sluppet det.....

Skal bytte ut Asan....

Jeg bruker bare vann og har aldri hatt sopp eller andre underlivsplager i hele mitt liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg har aldri vært så fintfølende før. Men jeg kan til og med merke at hvis jeg tørker meg for mye med dopapir som ikke er mykt, så får jeg økt vannlatingstrang i tillegg til kløe. Så det virker som det påvirker hele systemet, og at jeg rett og slett ikke tåler det så godt lenger.

Du får nok irritasjon i kanten på urinrøret, og dermed økt vannlatningstrang.

Bestemoren min har så lenge jeg kan husket snakket om dette dopapiret, og at hun alltid har mykt med seg i veska. Før skjønte jeg det jo ikke og synes hun styrte fælt på, men nå forstår jeg jo at hun nok er veldig sensitiv.

Hva som utløste det, eller er akkurat årsaken vet jeg ikke. Jeg har ikke spesielt sensitiv hud eller noe, annet enn i hodebunnen. Og jeg tåler alt av intimsåper merkelig nok, samme med truseinnlegg, tåler det også.

Eller, dvs, jeg har en sykdom som slo seg på slimhinnene i urinblæren, etter at jeg fjernet den, så har slimhinner andre plasser i kroppen blitt mer sårbare, så jeg har tenkt noen ganger at det er årsaken, men siden jeg vet om flere som ikke tåler grovt toalettpapir så har jeg ikke lagt så mye vekt på den teorien heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Du får trekke det av på skatten ;o)

He he, nå klarer jeg nok ikke å bruke såååå mye dopapir da *geiper til Dorthe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flimmer1365381250

Kutt ned på sukkeret! Soppen elsker sukker, og gjær, så hvis du har for mye av det i kosten, så kan det slå ut på oppblussing av sopp i underlivet. Har jeg hørt. "Av ei venninne" som er plaget slik som deg.

Lykke til, Kjempekjedelig å ha dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...