Gå til innhold

Jeg klør!


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Det var jo ang. fradrag på skatten ;O)

OK:-) Da skjønner jeg :-) Disse lange trådene forvirrer meg når jeg begynner å bli trøtt. Og det er jeg nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    32

  • Dorthe

    15

  • candyqueen_83

    8

  • Mary Poppins

    6

Mest aktive i denne tråden

Sønnen min har sopp i lysken, under en tånegl og fotsopp. Han har valgt å ta en tablettkur på resept. Fordi han følte at det begynte å bli litt mye av det:-/

Jeg skal til legen til uka og ta det opp for nå har jeg smurt med Canesten snart ett år og det blir borte i en uke og så er det på'n igjen. Og det er kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen til uka og ta det opp for nå har jeg smurt med Canesten snart ett år og det blir borte i en uke og så er det på'n igjen. Og det er kjipt.

Har du brukt canesten stikkpiller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt canesten stikkpiller da?

Jada, det fikk jeg når jeg var innlagt for noen uker siden. Og samme skjedde. Nå er det tilbake igjen :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det fikk jeg når jeg var innlagt for noen uker siden. Og samme skjedde. Nå er det tilbake igjen :o(

Det er sånn jeg også har det. Buker stikkpiller/salve og alt er bra. Men etter en ukes tid er det tilbake med kløe. Slik har det vært siden jeg tok en antibiotikakur rundt nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn jeg også har det. Buker stikkpiller/salve og alt er bra. Men etter en ukes tid er det tilbake med kløe. Slik har det vært siden jeg tok en antibiotikakur rundt nyttår.

Har du vært på helsekostforretningen og kjøpt gode bakterier? Jeg tar det nå, men det hjelper ikke.

Antibiotika er kjipe greier egentlig. Dreper både gode og syke bakterier og så går kroppen berserk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vært på helsekostforretningen og kjøpt gode bakterier? Jeg tar det nå, men det hjelper ikke.

Antibiotika er kjipe greier egentlig. Dreper både gode og syke bakterier og så går kroppen berserk.

Nei, bare på apoteket. Vivag og Lactal som er bra for ubalanse i bakteriefloraen i underlivet.

Jeg har aldri reagert slik på antibiotika før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare på apoteket. Vivag og Lactal som er bra for ubalanse i bakteriefloraen i underlivet.

Jeg har aldri reagert slik på antibiotika før.

Jeg pleier heller ikke å reagere på det, men gjorde det i sommer, men har gått på 9 lange kurer siden sommeren og tre av dem har vært intravenøs antibiotika så jeg skjønner at kroppen min reagerer nå.

Så jeg spiser gode bakterier, et annet produkt for å høyne immunforsvaret, calsium, D-vit, tranebær og magnesium ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg begynte med overgangsaldersymptomer da jeg var 38 år og en venninne av meg var enda yngre. Dvs uten at legen så noe på hormonprøver, men hvis du har holdt på så lenge så er det nok ikke det :o)

Hvordan merket du har du var begynt med overgangsalder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ren som bare den

Nå skal ikke jeg kverulere med deg, men kløe som kommer av sopp kommer jo fra skjeden og ikke huden rundt.

Legen min har presisert mange ganger hvor bra det er å bare vaske med vann, og jeg tok et kjapt google og så at de fleste eksperter/leger anbefaler det samme.

Men jeg har skjønt at du synes det er ekkelt så du får ha lykke til med den nye såpen :-)

Holder med deg der Mary Poppins :)

Jeg bruker også bare rent vann, har gjort det i mange, mange år. Har heller aldri noen ubalanse der nede, kløe eller sopp.

Alt av gynokologer og greier som jeg har vært til oppgjennom tidene har sakt det samme, kjempeflott med bare vann. Vi trenger ikke annet.

Vi blir jo ikke skitne der nede, så det skal være helt unødvendig å skure seg.

Hadde vært moro å vite hvor mange av vannbrukerne som var plaget med kløe og sopp, det virker ikke som det er så mange som bare bruker vann, men jeg hører heller aldri at noen av de klager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Holder med deg der Mary Poppins :)

Jeg bruker også bare rent vann, har gjort det i mange, mange år. Har heller aldri noen ubalanse der nede, kløe eller sopp.

Alt av gynokologer og greier som jeg har vært til oppgjennom tidene har sakt det samme, kjempeflott med bare vann. Vi trenger ikke annet.

Vi blir jo ikke skitne der nede, så det skal være helt unødvendig å skure seg.

Hadde vært moro å vite hvor mange av vannbrukerne som var plaget med kløe og sopp, det virker ikke som det er så mange som bare bruker vann, men jeg hører heller aldri at noen av de klager :)

Folk må gjøre som det passer dems kropp.

FInt det er nok med vann for deg- men at det er "kuren" for å ikke få sopp er jeg uenig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ren som bare den

Folk må gjøre som det passer dems kropp.

FInt det er nok med vann for deg- men at det er "kuren" for å ikke få sopp er jeg uenig i.

Klart folk gjør som de vil :)

Men det må jo være litt i det da, når alt av gynokologer og sånn sier det ;)

Foresten så har jeg aldri sagt det er noen "kur" for ikke å få sopp. Rent vann forstyrrer ikke hud og ph-verdi som såpe gjør så kroppen selv klarer å holde seg i balanse enklere uten forstyrrelser.

Jeg har heller ikke utflod f.eks. Det tror jeg er for at skjeden helt enkelt ikke trenger å "skylle ut" eller jobbe for å få balanse, for jeg forstyrrer ikke den i det hele tatt med vann.

Nå er jo ikke dette noe hokus pokus da. I alle år har vi vel hørt at vi ikke skal niskure oss på huden med såpe heller, og at et par dusjinger om dagen er for mye slik at vi kan få tørr og sår hud og sånn på kroppen. At vi skal la fettlaget vi har i huden være der så mye som mulig. Har du ikke hørt det?

Det er jo mye av det samme prinsippet dette da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med deg der Mary Poppins :)

Jeg bruker også bare rent vann, har gjort det i mange, mange år. Har heller aldri noen ubalanse der nede, kløe eller sopp.

Alt av gynokologer og greier som jeg har vært til oppgjennom tidene har sakt det samme, kjempeflott med bare vann. Vi trenger ikke annet.

Vi blir jo ikke skitne der nede, så det skal være helt unødvendig å skure seg.

Hadde vært moro å vite hvor mange av vannbrukerne som var plaget med kløe og sopp, det virker ikke som det er så mange som bare bruker vann, men jeg hører heller aldri at noen av de klager :)

''Alt av gynokologer og greier som jeg har vært til oppgjennom tidene har sakt det samme, kjempeflott med bare vann. Vi trenger ikke annet.''

Jeg har brukt intimsåpe omtrent daglig i minst 20 år og har aldri hatt sopp eller ande ting nedentil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Been there done that

Jeg har kjøpt Lactal nå. Og skal prøve den. Men det ble anbefalt å ta en soppkur først, og deretter bruke Lactal forebyggende. I tillegg til å holde seg unna parfymert intimvask.

Dopapir kan også ha noe å si. Jeg bruker Lambi. Men sist jeg var i Sverige kjøpe jeg en pakning på 24 stk. Og etter en dag begynte jeg å klø....Dette papiret viste seg å være en del grovere, ruere enn det jeg vanligvigvis bruker. Ikke vet jeg, hva som har skylda:-)

Ja det kan være lurt å ta en soppkurs først hvis du vet at du har det. Men det fine med Lactal er at jeg klarer å forhindre å få nye soppkurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ren som bare den

''Alt av gynokologer og greier som jeg har vært til oppgjennom tidene har sakt det samme, kjempeflott med bare vann. Vi trenger ikke annet.''

Jeg har brukt intimsåpe omtrent daglig i minst 20 år og har aldri hatt sopp eller ande ting nedentil.

Selvsakt er det ikke en regel som gjelder for alle Lillemus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Natta til deg, og lykke til med oppgaven:-) Jeg tok selv studiekompetanse i voksen alder, og det er mye morsommere enn det var på den tiden jeg egentlig skulle ha tatt den:-) Jeg fikk 6 på engelsk- og nynorskeksamen :-) Så stå på :-)

Takk :o)

Fordelen med å ta det i voksen alder er jo at jeg faktisk synes det er moro, lærer mye. Akkurat nå har det vært litt mye, så jeg har kjørt meg litt fast, må bare brette opp ermene og ta en ting av gangen, så kommer jeg nok i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merket du har du var begynt med overgangsalder?

Jeg fikk først uregelmessige blødninger, jeg har hele livet fått mensen torsdag klokka 16 og plutselig så kunne det gå en uke og så kunne det gå seks uker og så hadde jeg mye større blødninger. Så jeg hadde en utskrapning som var løsningen for det før. Og etterat jeg fikk minstemann var det bare tull. Fikk mensen igjen fem uker etter fødselen, 8 mnd med de to andre, og så begynte jeg å få hetetokter og så ble blødningen mindre og mindre og enda kunne ikke legen se noe på blodprøvene. Men jeg klarte jo å få barn oppi alt dette da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Holder med deg der Mary Poppins :)

Jeg bruker også bare rent vann, har gjort det i mange, mange år. Har heller aldri noen ubalanse der nede, kløe eller sopp.

Alt av gynokologer og greier som jeg har vært til oppgjennom tidene har sakt det samme, kjempeflott med bare vann. Vi trenger ikke annet.

Vi blir jo ikke skitne der nede, så det skal være helt unødvendig å skure seg.

Hadde vært moro å vite hvor mange av vannbrukerne som var plaget med kløe og sopp, det virker ikke som det er så mange som bare bruker vann, men jeg hører heller aldri at noen av de klager :)

Enig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest prust

Jeg er plaget med akkurat det samme. Det hjelper når jeg tar Canesten salve/stikkpiller, men etter en ukes tid klør det igjen:-( Spesielt om natta.

Jeg ble anbefalt å ta en Canestenkur til, og vaske meg med uparfymert såpe. Og etter kuren ta Vivag som forebyggende.

Hva slags intimvask bruker du?

Fant en gammel tråd jeg skrev en gang om denne hersens kløingen.

Ikke noe bedring for min del - selv om det innimellom kan gå noen måneder uten. Jeg hadde en ny hestekur i vinter eller i fjor høst - men nå er jeg skikkelig plaget igjen.

Var på apoteket på mandag (etter 3-4 dager intens kløe og sviing) - og nå var det kommet et nytt produkt som skulle være veldig bra:

http://www.pharmex.no/multi-gyn.htm

Så jeg smører meg inn med denne. Virker som det har dempet irritasjonen ganske bra, men det er jo ikke borte ennå. Varmer først på en deilig måte noen minutter, så kjennes det kjølende. Er litt klissete å gå med om dagen, men pytt, pytt.

Har du prøvd det? Har du noen gode råd å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...