Gå til innhold

Ville du gått til en psykiater som er rasist?


tjohei

Anbefalte innlegg

Gjest trist jente

Du kan jo si det samme som du ville sagt hvis begge var hvite?

Med vennlig hilsen

Ja, det gjør jeg, men tusen hjertelig takk for tipset.

Kjenner jeg deg rett så kommer du bare til å kvelurere på alt, vri og vende alt som vendes kan. Så jeg kommer ikke til å svare deg noe mer angående dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 312
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    81

  • PieLill

    22

  • hidi, the scorpion

    19

  • tjohei

    17

Ja, det gjør jeg, men tusen hjertelig takk for tipset.

Kjenner jeg deg rett så kommer du bare til å kvelurere på alt, vri og vende alt som vendes kan. Så jeg kommer ikke til å svare deg noe mer angående dette.

Det er alltid "morsomt" når noen henvender seg med et spørsmål, og når de får et helt greit svar, så våser de om kverulering.

Her er det du som kverulerer (jeg svarte på det du spurte meg om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ordet neger forbindes vel gjerne med slavetiden, og har derved en nedverdigende klang.

Det kan vel selv du forstå, eller er du komplett historieløs?

Jeg tror jeg har lest like mye histore som gjennomsnittsnordmannen (nordmann er muligens blitt forbudt?).

Men jeg kan lett forstå og akseptere at du forbinder neger med slavetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kalt albino/blekansikt da jeg var yngre, pga min hvite hud og mitt hvite hår ...:) (Jeg har blå øyne...;)) Ble ikke så veldig fornærmet. Jeg var jo hvit med hvitt hår;) Blekansikt forbandt jeg med han kjekke hvite i Sølvpilen....

Det plaget meg lite...

Bra du ikke tok deg nær av det :)

Vi mennesker er jo så forskjellige og kan reagere på vidt ulike ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si i dagligtale da tro, om man har behov for å få det frem? At vedkommende er kortvokst med dvergvekst?

Jeg tror slike kortvokste synes det er greit at man sier de har dvergvekst, men at de ikke ønsker å bli kalt "dverg" - hvis jeg ikke har misforstått totalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Bra du ikke tok deg nær av det :)

Vi mennesker er jo så forskjellige og kan reagere på vidt ulike ting :)

Men jeg skjønner forskjellen på å lide av noe eller bare er noe;) Stor forskjell!

For meg er du døv, og du lider definitivt ikke av noe...Akkurat som en blind er blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg skjønner forskjellen på å lide av noe eller bare er noe;) Stor forskjell!

For meg er du døv, og du lider definitivt ikke av noe...Akkurat som en blind er blind.

Ja, der er vi enige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ordet neger forbindes vel gjerne med slavetiden, og har derved en nedverdigende klang.

Det kan vel selv du forstå, eller er du komplett historieløs?

''Ordet neger forbindes vel gjerne med slavetiden, og har derved en nedverdigende klang''

I enkelte arabiske land finnes det moderne slaver. Indere jobber fra morgen til kveld for 6 kr.timen. Skal vi slutte å kalle dem indere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ordet neger forbindes vel gjerne med slavetiden, og har derved en nedverdigende klang''

I enkelte arabiske land finnes det moderne slaver. Indere jobber fra morgen til kveld for 6 kr.timen. Skal vi slutte å kalle dem indere?

Får disse inderne slengt "inder" etter seg?

Og kom "negrene" fra "Negerland"? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Får disse inderne slengt "inder" etter seg?

Og kom "negrene" fra "Negerland"? ;)

''Får disse inderne slengt "inder" etter seg?"

De blir dårlig behandlet og jeg ble flere ganger vinket forbi dem i køen, noe som var dødsflaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ordet neger forbindes vel gjerne med slavetiden, og har derved en nedverdigende klang''

I enkelte arabiske land finnes det moderne slaver. Indere jobber fra morgen til kveld for 6 kr.timen. Skal vi slutte å kalle dem indere?

Grunnen til at man ikke skal kalle folk "neger" er:

1) Det er et rasebegrep, og man refererer ikke til andre raser ved navn på den måten.

2) Det minner om ordet "nigger", som ble brukt inntil helt nylig i USA.

Med vennlig hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Får disse inderne slengt "inder" etter seg?"

De blir dårlig behandlet og jeg ble flere ganger vinket forbi dem i køen, noe som var dødsflaut.

Triste saker .... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at man ikke skal kalle folk "neger" er:

1) Det er et rasebegrep, og man refererer ikke til andre raser ved navn på den måten.

2) Det minner om ordet "nigger", som ble brukt inntil helt nylig i USA.

Med vennlig hilsen.

''Det er et rasebegrep''

Definisjonen av ordet neger har endret seg gjennom årene: Fra å definere neger etter «rasemessige trekk» til å definere etter hudfarge og geografisk opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alltid "morsomt" når noen henvender seg med et spørsmål, og når de får et helt greit svar, så våser de om kverulering.

Her er det du som kverulerer (jeg svarte på det du spurte meg om).

''så våser de om kverulering.''

Det kan jo ha noe å gjøre med lenge på trådene. For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Grunnen til at man ikke skal kalle folk "neger" er:

1) Det er et rasebegrep, og man refererer ikke til andre raser ved navn på den måten.

2) Det minner om ordet "nigger", som ble brukt inntil helt nylig i USA.

Med vennlig hilsen.

''2) Det minner om ordet "nigger", som ble brukt inntil helt nylig i USA''

''Pakkis'' minner om order pakistaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''så våser de om kverulering.''

Det kan jo ha noe å gjøre med lenge på trådene. For eksempel.

Trådene blir lange fordi det er mange som diskuterer, og fordi emnet fenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er et rasebegrep''

Definisjonen av ordet neger har endret seg gjennom årene: Fra å definere neger etter «rasemessige trekk» til å definere etter hudfarge og geografisk opphav.

"Neger" er fremdeles en rase-benevnelse, i motsetning til hvit (og svart) som er hudfarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådene blir lange fordi det er mange som diskuterer, og fordi emnet fenger.

Og fordi enkelte skriver et par tre hundre innlegg om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jeg tror jeg har lest like mye histore som gjennomsnittsnordmannen (nordmann er muligens blitt forbudt?).

Men jeg kan lett forstå og akseptere at du forbinder neger med slavetiden.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...