Gå til innhold

Dr. Dahl. Forlenging av spm. om støtte-/terapisamtale


Villanda

Anbefalte innlegg

Takker for svaret!

Nå har det seg slik, at da jeg var hos lege, ville han kun gi meg resept på et SSRI, hvis jeg også ville komme til en fast lege for samtaler. (Han jeg var hos, var veldig flink, men dessverre bare vikar)

Fått innkalling nå. Skal gå til timen.

Men lurte på om jeg likgodt kunne snakke med velferdskonsulent på skolen? Hun er utdanna Psykiatrisk sykepleier. Sa at elever gikk til samtaler hos henne, men hun kunne "ikke gi terapisamtaler, bare støttesamtaler".

Trur av ulike årsaker at det vile føles "tryggere" å snakke med henne.....

Hm...veit ikke om du fikk tak i hva jeg egentlig spurte om.

Kanskje er det litt uklart for meg selv også :-)

Var vel om velferdskonsulent er like bra som allmennlege, trur jeg....

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

jeg kan ikke svare deg på dette spørsmålet. Jeg tror ikke dette først og fremst handler om yrkesbakgrunn. Viktigere er kunnskap og erfaring i å behandle personer med sosial fobi.

Det bør legges vekt på "her og nå" og fortolkninger en gjør av nåværende situasjoner. Kognitiv terapi med eksponering.

Ligg unna de som vil behandle barndomskonfliker som du ikke en gang vet at du har hatt.

Legen må styre medisineringen.

"Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...