Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Koster homoeventyr mer enn heteroeventyr? *forvirret*

Er det klesdraktene som er dyre? ;-)

Med vennlig hilsen

LOL, jeg tenkte mer på å skulle gå til innkjøp av flere nye eventyrbøker med p.k. eventyr.

Men, jeg antar de fleste barnehager har et bokbudsjett som kan brukes til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    137

  • Dorthe

    45

  • morsan

    11

  • BobbyPeru

    10

Mest aktive i denne tråden

Dette er et signal til homobevegelsens beste. Barna er ikke ofret en tanke. Det er en triumf for den norske kjønnsforskningen som utelukkende hevder at kjønn, og seksualtet, er sosialt konstruert.

Jeg tror barn ofte etterspør stabilitet og avgrensninger. I stedet påtvinges de voksnes komplekse interesser.

''Barna er ikke ofret en tanke. ''

hæ?

Hva har dette med "homobevegelsens beste" å gjøre?

Poenget er vel at unger skal være klar over hvordan virkeligheten er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Dette er et signal til homobevegelsens beste. Barna er ikke ofret en tanke. Det er en triumf for den norske kjønnsforskningen som utelukkende hevder at kjønn, og seksualtet, er sosialt konstruert.

Jeg tror barn ofte etterspør stabilitet og avgrensninger. I stedet påtvinges de voksnes komplekse interesser.

''Det er en triumf for den norske kjønnsforskningen som utelukkende hevder at kjønn, og seksualtet, er sosialt konstruert.'' Hvordan da? Det å formidle kunnskap om homofili må vel være enda mer riktig dersom biogene har rett i at homofili er genetisk betinget og dermed en naturlig gitt preferanse på linje med heterofili? Samfunnsforskernes konklusjon åpner jo derimot for muligheten at filer og preferanser ikke finnes i oss, og da inkl homofili, men at samfunnet skaper kultur for ulike filers praksis?

her tror jeg ikke du har fulgt helt med i timen? Det er ingen som benekter at homofili er en naturlig preferanse på linje med hetrofili, men det er en uenighet om hvorvidt det _først og fremst_ er sosi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

''Det er en triumf for den norske kjønnsforskningen som utelukkende hevder at kjønn, og seksualtet, er sosialt konstruert.'' Hvordan da? Det å formidle kunnskap om homofili må vel være enda mer riktig dersom biogene har rett i at homofili er genetisk betinget og dermed en naturlig gitt preferanse på linje med heterofili? Samfunnsforskernes konklusjon åpner jo derimot for muligheten at filer og preferanser ikke finnes i oss, og da inkl homofili, men at samfunnet skaper kultur for ulike filers praksis?

her tror jeg ikke du har fulgt helt med i timen? Det er ingen som benekter at homofili er en naturlig preferanse på linje med hetrofili, men det er en uenighet om hvorvidt det _først og fremst_ er sosi

Obs, den gikk før jeg var ferdig, og jeg hadde en ting til på hjertet. :)

Det jeg tenkte å si tilslutt var at jeg tror at mange voksne også har behov for stabilitet og dermed etterspør barns form for konservatisme, men at det likevel ikke er riktig å skjerme dem for at virkeligheten ser annerledes ut enn de skulle ønske av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helt feil !

Og så giftet prinsen seg med prinsen og så fikk de mange surrogatbarn. Snipp, snapp, snute, så var det (homo)eventyreyt ute.

Det her blir fortsatt helt feil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs, den gikk før jeg var ferdig, og jeg hadde en ting til på hjertet. :)

Det jeg tenkte å si tilslutt var at jeg tror at mange voksne også har behov for stabilitet og dermed etterspør barns form for konservatisme, men at det likevel ikke er riktig å skjerme dem for at virkeligheten ser annerledes ut enn de skulle ønske av den grunn.

Det siste poenget ditt var interressant.

Jeg er ikke antihomofil. Mitt enkle poeng er at når en begynner å rote inn rompesex i eventyr så er det en politisk handling. Det er jo de samme folkene som ivrer så sterkt for å reformulere gamle sanger og eventyr fordi språket er politisk ukorrekt i dag- i ordets rette forstand. Det er husflidsgeriljaen fra sv og dundrene fra Ottar som bestemmer.

At det er en edel pedagosik tenkning rundt dette tror jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det siste poenget ditt var interressant.

Jeg er ikke antihomofil. Mitt enkle poeng er at når en begynner å rote inn rompesex i eventyr så er det en politisk handling. Det er jo de samme folkene som ivrer så sterkt for å reformulere gamle sanger og eventyr fordi språket er politisk ukorrekt i dag- i ordets rette forstand. Det er husflidsgeriljaen fra sv og dundrene fra Ottar som bestemmer.

At det er en edel pedagosik tenkning rundt dette tror jeg ikke på.

''Jeg er ikke antihomofil. Mitt enkle poeng er at når en begynner å rote inn rompesex i eventyr så er det en politisk handling. ''

Hva i all verden er det som får deg til å tro at man skal skrive om rompesex? Eller annen form for sex, for den saks skyld?

Det er ganske betegnende for din egen skitne fantasi at det eneste du tenker på når det gjelder homofili er sex, og ikke kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Barna er ikke ofret en tanke. ''

hæ?

Hva har dette med "homobevegelsens beste" å gjøre?

Poenget er vel at unger skal være klar over hvordan virkeligheten er.

"Poenget er vel at unger skal være klar over hvordan virkeligheten er".

Man bør starte med de voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''Barna er ikke ofret en tanke. ''

hæ?

Hva har dette med "homobevegelsens beste" å gjøre?

Poenget er vel at unger skal være klar over hvordan virkeligheten er.

Hvordan virkeligheten på alle områder er, trenger de ikke å lære i barnehagen.

Som BobbyPeru sier; Kunnskap rompesex hører ikke hjemme i barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er ikke antihomofil. Mitt enkle poeng er at når en begynner å rote inn rompesex i eventyr så er det en politisk handling. ''

Hva i all verden er det som får deg til å tro at man skal skrive om rompesex? Eller annen form for sex, for den saks skyld?

Det er ganske betegnende for din egen skitne fantasi at det eneste du tenker på når det gjelder homofili er sex, og ikke kjærlighet.

uff da. la meg reformulere til "kjærlighet mellom personer med samme kjønn".

Ver det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Og så giftet prinsen seg med prinsen og så fikk de mange surrogatbarn. Snipp, snapp, snute, så var det (homo)eventyreyt ute.

Det her blir fortsatt helt feil for meg.

enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da. la meg reformulere til "kjærlighet mellom personer med samme kjønn".

Ver det bedre?

Ja, selvsagt er det bedre.

Og hvorfor skal ikke også kjærlighet mellom to av samme kjønn behandles respektfullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Kanskje for å hjelpe et barn som sliter med følelsen av å være "annerledes"?

''Kanskje for å hjelpe et barn som sliter med følelsen av å være "annerledes"?''

skal alle barnehagebarn lære om at homofili er like normalt som heterofili pga den lille prosentandelen som kanskje ved et seinere tidspunkt i livet finner ut at de "annerledes" mht seksuell legning?

Homofili har aldri vært, er ikke, og kommer heller ikke til å bli like normalt som heterofili. Skal alle former for avvik læres om i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvsagt er det bedre.

Og hvorfor skal ikke også kjærlighet mellom to av samme kjønn behandles respektfullt?

Nei, hvorfor skal det ikke det?

Det har ikke jeg sagt noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Poenget er vel at unger skal være klar over hvordan virkeligheten er".

Man bør starte med de voksne.

Det ene forhindrer ikke det andre, og de fleste voksne er uansett klar over at homofili eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan virkeligheten på alle områder er, trenger de ikke å lære i barnehagen.

Som BobbyPeru sier; Kunnskap rompesex hører ikke hjemme i barnehagen!

...øøøøh...

Hvorfor skriver du om "rompesex", Solfryd? Ingen andre enn deg har tenkt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...øøøøh...

Hvorfor skriver du om "rompesex", Solfryd? Ingen andre enn deg har tenkt på det.

Joda, en annen i tråden tenker akkurat likedan...;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

...øøøøh...

Hvorfor skriver du om "rompesex", Solfryd? Ingen andre enn deg har tenkt på det.

He he, jeg så at BobbyPeru skrev det i et annet innlegg lenger opp i denne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan virkeligheten på alle områder er, trenger de ikke å lære i barnehagen.

Som BobbyPeru sier; Kunnskap rompesex hører ikke hjemme i barnehagen!

Hvem har snakket om rumpesex? Eller sex i det hele tatt.

Har ikke fått folk med seg enda at det er like stor prosent hetrofile som har analsex som homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg så at BobbyPeru skrev det i et annet innlegg lenger opp i denne tråden...

Og så skal du være like tåpelig og trakasserende?

Hvorfor skal sexen beskrives i eventyr hvor noen er homofile, for den blir ikke nevnt for heterofile i barneeventyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...