Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Det ene forhindrer ikke det andre, og de fleste voksne er uansett klar over at homofili eksisterer.

Da får vi åpne opp for selvmord, selvskading og psykiske lidelser i eventyr også. Det er jo absolutt realiteter. Kirkebrenning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    137

  • Dorthe

    45

  • morsan

    11

  • BobbyPeru

    10

Mest aktive i denne tråden

''Kanskje for å hjelpe et barn som sliter med følelsen av å være "annerledes"?''

skal alle barnehagebarn lære om at homofili er like normalt som heterofili pga den lille prosentandelen som kanskje ved et seinere tidspunkt i livet finner ut at de "annerledes" mht seksuell legning?

Homofili har aldri vært, er ikke, og kommer heller ikke til å bli like normalt som heterofili. Skal alle former for avvik læres om i barnehagen?

''skal alle barnehagebarn lære om at homofili er like normalt som heterofili pga den lille prosentandelen som kanskje ved et seinere tidspunkt i livet finner ut at de "annerledes" mht seksuell legning?''

Det er ikke en bittelille prosentandel. Det dreier seg om mange mennesker. Og det er ille at de helt fra de er bittesmå skal lære hva "standarden" er - og streve med å bryte ut av det senere - sannsynligvis i de mest sårbare årene. Vet du at selvmordsprosenten er drastisk høyere hos homofile? Kan du tenke deg at det kan ha noe med omverdenens synspunkter og foventninger å gjøre?

*Opprørt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Da får vi åpne opp for selvmord, selvskading og psykiske lidelser i eventyr også. Det er jo absolutt realiteter. Kirkebrenning også.

Ja, og pedofili og voldtekt også.

"Lille Ole gikk en dag ut for å leke. På veien møtte han en mann som spurte om han ville ha litt godteri. Lille Ole ble veldig glad og ble med mannen inn i bilen hans..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi åpne opp for selvmord, selvskading og psykiske lidelser i eventyr også. Det er jo absolutt realiteter. Kirkebrenning også.

Hva har kirkebrenning med homofili å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og troll, drager, prinser og prinsesser, havfruer, dyr som snakker, magi og spøkelser, er det også normalen?

Det blir ganske kjedelige eventyr om den norske kjernefamilien som ikke er fattig og ikke er rik og som drar på shopping til Strømstad eller i svømmehallen. "Eventyret om gutten som hadde salami på brødskiva i barnehagen"

:- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''skal alle barnehagebarn lære om at homofili er like normalt som heterofili pga den lille prosentandelen som kanskje ved et seinere tidspunkt i livet finner ut at de "annerledes" mht seksuell legning?''

Det er ikke en bittelille prosentandel. Det dreier seg om mange mennesker. Og det er ille at de helt fra de er bittesmå skal lære hva "standarden" er - og streve med å bryte ut av det senere - sannsynligvis i de mest sårbare årene. Vet du at selvmordsprosenten er drastisk høyere hos homofile? Kan du tenke deg at det kan ha noe med omverdenens synspunkter og foventninger å gjøre?

*Opprørt*

''Vet du at selvmordsprosenten er drastisk høyere hos homofile?''

Nei, det visste jeg ikke. Jeg trodde den var høyest hos dem med depresjoner og andre psykiske lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og pedofili og voldtekt også.

"Lille Ole gikk en dag ut for å leke. På veien møtte han en mann som spurte om han ville ha litt godteri. Lille Ole ble veldig glad og ble med mannen inn i bilen hans..."

Hva har pedofili og voldtekt med homofili å gjøre?

Det du skriver er så trakasserende at DOLs ledelse burde vurdere å utestenge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I alle dager

Da får vi åpne opp for selvmord, selvskading og psykiske lidelser i eventyr også. Det er jo absolutt realiteter. Kirkebrenning også.

Her nevner du skikkelig problematiske og negative ting. Tenker du at et homofilt samliv er traumatisk og negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vet du at selvmordsprosenten er drastisk høyere hos homofile?''

Nei, det visste jeg ikke. Jeg trodde den var høyest hos dem med depresjoner og andre psykiske lidelser.

Les setningen du besvarer, før du dummer deg ut ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har kirkebrenning med homofili å gjøre?

Ingenting. Jeg tar bare tak i din begrunnelse for at homofili er greit i eventyr. Det er ditt standpunkt at barn skal lære om det faktiske samfunn. Kirkebrenning og selvskading er en realitet og gjenspeiler samfunnet vårt - akkurat som homofili og heterofili gjør det. La oss derfor innlemme disse tingene i evtyrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi åpne opp for selvmord, selvskading og psykiske lidelser i eventyr også. Det er jo absolutt realiteter. Kirkebrenning også.

*djeez*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Hva har pedofili og voldtekt med homofili å gjøre?

Det du skriver er så trakasserende at DOLs ledelse burde vurdere å utestenge deg.

Jeg har flere ganger spurt i mail om å få stengt tilgangen min til dol, men de tar det aldri til etterretning.

Ikke min feil det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg tar bare tak i din begrunnelse for at homofili er greit i eventyr. Det er ditt standpunkt at barn skal lære om det faktiske samfunn. Kirkebrenning og selvskading er en realitet og gjenspeiler samfunnet vårt - akkurat som homofili og heterofili gjør det. La oss derfor innlemme disse tingene i evtyrene...

Kirkebrenning og selvskading er kriminelle/negative handlinger.

Hetero-, bi- eller homofili er det åpenbart ikke.

Kanskje eventyrene burde ha med noen tåpelige homofober?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Dette er et signal til homobevegelsens beste. Barna er ikke ofret en tanke. Det er en triumf for den norske kjønnsforskningen som utelukkende hevder at kjønn, og seksualtet, er sosialt konstruert.

Jeg tror barn ofte etterspør stabilitet og avgrensninger. I stedet påtvinges de voksnes komplekse interesser.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg tar bare tak i din begrunnelse for at homofili er greit i eventyr. Det er ditt standpunkt at barn skal lære om det faktiske samfunn. Kirkebrenning og selvskading er en realitet og gjenspeiler samfunnet vårt - akkurat som homofili og heterofili gjør det. La oss derfor innlemme disse tingene i evtyrene...

Det er helt bak mål å sammenligne med ulovlige og/eller destruktive ting.

Du burde heller sammenligne det med da man for en generasjon siden begynte å flette inn alenemødre, arbeidende mødre osv i barnebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg har flere ganger spurt i mail om å få stengt tilgangen min til dol, men de tar det aldri til etterretning.

Ikke min feil det...

Er det noen som tvinger deg til å logge inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger spurt i mail om å få stengt tilgangen min til dol, men de tar det aldri til etterretning.

Ikke min feil det...

Nei, men det er ditt ansvar og ditt feil at du trakasserer uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger spurt i mail om å få stengt tilgangen min til dol, men de tar det aldri til etterretning.

Ikke min feil det...

LOL, så det er ikke din feil at du fortsetter å logge deg på dol? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...