Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd

Nei, 6 millioner jøder ble drept i tillegg til 1 millon homofile, og 1 million funksjonshemmde.

Jødene tror på samme gud som den (kristne) Hitler.

Hvis du mener at Hitler var kristen, hvorfor tror du han da ville drepe jøder, homofile og funksjonshemmede?

Han var ikke kristen. Han var en av satans inkarnerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    137

  • Dorthe

    45

  • morsan

    11

  • BobbyPeru

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest fra bergen

Når ungen omtaler ham som pappa?

Nå er det ikke nødvendig å lage unødvendige problemer. Dette tenker nok ikke de små børn på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 275 000 funksjonshemmede.

OK - da tror jeg 1 million er for funksjonshemmede, syke og psykisk syke sammenlagt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hvis du mener at Hitler var kristen, hvorfor tror du han da ville drepe jøder, homofile og funksjonshemmede?

Han var ikke kristen. Han var en av satans inkarnerte...

''Han var en av satans inkarnerte...''

Nå starter galskapen her, ser jeg. *Finner fram popcornet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nettopp det jeg gjør.

Når jeg fordømmer deg for det DU skriver, så baserer jeg meg på det DU har skrevet, og IKKE på "fordommer". Fordommer er hvis jeg mangler informasjon om deg som individ. Det gjør jeg åpenbart ikke, for du oser ut med dine trakasserende innlegg.

"Fordommer er hvis jeg mangler informasjon om deg som individ. Det gjør jeg åpenbart ikke...."

Nei, du er mer raffinert. Du tilpasser den informasjonen du får, løsriver den fra opprinnelig kontekst og plasser den i en ny slik at du selv kan trakasere.

Når jeg forsøkte å snakke om verdier under press (noe jeg faktisk har greie på) underkjente du problemstillingen og kontruerte en beskyldning om at jeg var fordomsfull. Du er ikke i stand til å analytisk skille to elementer fra hverandre i diskusjonen: det ene nivået dreier seg om hvorvidt homofili er greit eller ikke? Jeg mener absolutt det er greit.

Det andre nivået dreier seg om hvorvidt, i hvilken grad og i hvilken form dette homospørsmålet evt helt friksjonsfritt skal integreres som en helt naturlig delv av pedagogikken. Her er jeg, og flere andre usikre. Dette gjør oss til fordomsfulle i beste fall. Snart er vi rasister også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo tro det er en onkel.

Nei, det tror de ikke for du kan regne med at den ungen som to foreldre av samme kjønn har lært for lenge siden at det ikke er skam og derfor svarer at det er pappa som kommer og ser på det som helt naturlig akkurat som andre unger synes det er helt naturlig at mor eller far er gift med en av motsatt kjønn. Har du aldri hørt om første pappa og andre pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke nødvendig å lage unødvendige problemer. Dette tenker nok ikke de små børn på i det hele tatt.

De små ungene tenker på det, men bryr seg ikke, med mindre de blir utsatt for slike fordommer som du er befengt med.

Fordommene er problemet, ikke homofilien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''fordi andre unger har lært at det er "stygt"''

Og hvor har disse ungene lært dette, tro? Unger er i utgangspunktet fordomsfrie helt til foreldrene serverer dem sine fordommer...

Nemlig ;o) Så unger er helt klar over homofili fra barnehagealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Nei, du skrev du var dum.

Jeg skrev at du trakasserer homofile, hvilket er åpenbart for alle som leser i tråden her.

Ja, og du var enig.

Likeledes er det åpenbart for alle som leser tråden her at du trakasserer folk som mener at homofili ikke er like normalt som heterofili og at barn ikke bør lære om homofili i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - da tror jeg 1 million er for funksjonshemmede, syke og psykisk syke sammenlagt.

Med vennlig hilsen

Det tror jeg nok stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fordommer er hvis jeg mangler informasjon om deg som individ. Det gjør jeg åpenbart ikke...."

Nei, du er mer raffinert. Du tilpasser den informasjonen du får, løsriver den fra opprinnelig kontekst og plasser den i en ny slik at du selv kan trakasere.

Når jeg forsøkte å snakke om verdier under press (noe jeg faktisk har greie på) underkjente du problemstillingen og kontruerte en beskyldning om at jeg var fordomsfull. Du er ikke i stand til å analytisk skille to elementer fra hverandre i diskusjonen: det ene nivået dreier seg om hvorvidt homofili er greit eller ikke? Jeg mener absolutt det er greit.

Det andre nivået dreier seg om hvorvidt, i hvilken grad og i hvilken form dette homospørsmålet evt helt friksjonsfritt skal integreres som en helt naturlig delv av pedagogikken. Her er jeg, og flere andre usikre. Dette gjør oss til fordomsfulle i beste fall. Snart er vi rasister også.

Du snur problemstillingen på hodet.

Spørsmålet er vel heller hvorfor barn skal utsettes for fordommer mot homofile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og du var enig.

Likeledes er det åpenbart for alle som leser tråden her at du trakasserer folk som mener at homofili ikke er like normalt som heterofili og at barn ikke bør lære om homofili i barnehagen.

Ja, jeg var enig med deg. Var det galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke nødvendig å lage unødvendige problemer. Dette tenker nok ikke de små børn på i det hele tatt.

Jo, det skal jeg love deg at de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Nemlig ;o) Så unger er helt klar over homofili fra barnehagealder.

Nei, de små børn vet neppe hva homofili er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

De små ungene tenker på det, men bryr seg ikke, med mindre de blir utsatt for slike fordommer som du er befengt med.

Fordommene er problemet, ikke homofilien.

''...slike fordommer som du er befengt med.''

Og DET var liksom ikke en fordomsfull kommentar fra din side, Sør? "Befengt med" er et veldig negativt ladet uttrykk, og du oser av fordomsfullhet (om ikke hat) mot de som har andre oppfatninger enn deg selv. Skalm deg! Noe så flaut for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Hvis du mener at Hitler var kristen, hvorfor tror du han da ville drepe jøder, homofile og funksjonshemmede?

Han var ikke kristen. Han var en av satans inkarnerte...

Nuvel, det var nå litt vel i sterkeste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Nei, de små børn vet neppe hva homofili er.

De veit kanskje ikke hva begrepet "homofili" er, men de vet om at jenter kan være kjærester med jenter og at gutter kan være kjærester med gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at Hitler var kristen, hvorfor tror du han da ville drepe jøder, homofile og funksjonshemmede?

Han var ikke kristen. Han var en av satans inkarnerte...

Jeg "mener" ikke at Hitler var kristen. Han VAR kristen. Noe av det første han gjorde var å stenge alle ikke-kristne skoler i Tyskland.

Kristne har angrepet jøder i hundrevis av år (hele den protestantiske kirken (fra Martin Luther) er basert på jødehat). De kristne har også angrepet homofile, og til og med folk med "lyte" (funksjonshemning), som visstnok ikke kunne sitte foran i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...