Gå til innhold

Det går mot burkaforbud i Frankrike


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest speer

Det gjør vi jo hele tiden, spesielt i Oslo.

jeg ble overrasket da jeg var i Trondheim,

tror jeg så seks burkadamer i løpet av en helg,

hadde jeg vært i Oslo hadde jeg nok sett 60 i løpet av samme tiden :)

Akkurat. Jeg har sikker sett 10-15 i Burka/Niqab Oslo bare denne uken. Om dette er konvertitter eller ikke aner jeg ikke. Det har selvfølgelig ingen betydning heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 334
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Adriana

    24

  • hidi, the scorpion

    16

  • Dorthe

    7

Mest aktive i denne tråden

''Ikke i Norge, men i utlandet er dette normalt.''

Jeg har sett slike oppslag på bensinstasjoner i Norge.

Ånei! :-O Dette er jo diskriminerende mot motorsyklister!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Jeg har sikker sett 10-15 i Burka/Niqab Oslo bare denne uken. Om dette er konvertitter eller ikke aner jeg ikke. Det har selvfølgelig ingen betydning heller.

Det er egentlig å ta overformynderi opp til et nytt nivå. Lovlige og ulovlige klær er noe man hovedsakelig kjenner igjen fra Maos Kina og Nord Korea.

Er du kommunist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kverulerer du bare for å kverulere. Det er faktisk slik at man ikke bruker motorsykkelhjelm, finlandshette, "heldekkende" skjef osv. inne i butikker, banker, postkontorer, offentlige kontorer samt klasserom.

Har det noensinne vært et problem at de har blitt brukt inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Årsaken til at man nå fremhever "forbud mot å dekke ansiktet" er jo nettopp at det har gått opp for dem at det blir latterlig at staten skal diktere hvilke kler du har på.''

Nå kverulerer du bare for å kverulere. Det er faktisk slik at man ikke bruker motorsykkelhjelm, finlandshette, "heldekkende" skjef osv. inne i butikker, banker, postkontorer, offentlige kontorer samt klasserom.

Nå spammr du, ved å poste identiske innlegg.

Dette er besvart i et annet innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt mulig, men hva er da poenget med å forby det?

Særlig uten at noen har spurt de som bruker niqab hva de faktisk mener.

Med vennlig hilsen

Jeg sier ikke noe om det å forby det, kun om frekvensen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er greit at folk velger å bruke disse kvinneundertrykkende stygge plaggene, det er faktisk en del andre samfunnsproblemer som bør tas tak i enn et uskyldig tøystykke. Disse kvinnene har bein nok i nesa til å kjempe denne kampen selv viss de vil. Likevel har ikke disse plaggene noe å gjøre i f.eks. politiet selv om 1.betjent Hansen har et gullkors gjemt under uniformen.

Da bør vi heller bruke tid på å finne ut hva vi skal gjøre med alle overfallsvoldtekter, som stort sett utføres av ikke vestlige menn. Der man tror at det er fritt frem fordi at vi norske jenter ikke går tildekket. Ikke for at det er til hinder for disse mennene å voldta en kvinne selv om hun er tildekket.

Det er klar at jeg er en rasist som ikke forstår at disse kvinnene gjerne vil gå slik kledd og komme med påstander om at de fleste overfallsvoldtekter utføres av ikke vestlige menn fysjom fysjom, slik sier man da ikke høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Det er du som gjør deg dum. En heldekkende motorsykkelhjelm dekker langt mer, og er langt mer utbredt enn niqab og burka til sammen.

Men det passer deg selvsagt ikke å ta det med i regnestykket, ettersom det ikke er kvinnelige muslimer (hovedsakelig) som bruker slike hjelmer.

Hvis du ikke vet det, så bruker motorsyklister helhjelm for å ikke knuse hodet ved et fall/ulykke. De fleste motorsyklister tar nå av seg hjelmen når de går av motorsykkelen, de vandrer ikke rundt i gatene med de. Har lest for et par uker siden at en person som skulle fylle drivstoff på motorsykkelen, måtte ta av hjelmen for å få lov å komme inn og betale. han pleide visst å bruke kort, men den maskinen virka ikke. Og da gikk han med hjelmen inn på bensinstasjonen med hjelmen på, men måtte komme seg ut, hvis ikke han tok av hjelmen. Tilslutt gjorde han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Nå spammr du, ved å poste identiske innlegg.

Dette er besvart i et annet innlegg.

Du har tydeligvis litt tungt for det, derfor er det dessverre nødvendig å gjenta ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Ja, selvsagt er det det, men det betyr ikke at den dekker ansiktet noe mindre.

Hvis det er tildekking av ansiket som er "problemet" (hvilket de påstår) så er selvsagt årsaken irrelevant.

Med vennlig hilsen

''Ja, selvsagt er det det, men det betyr ikke at den dekker ansiktet noe mindre.''

Og man tar også av seg hjelmen når man stiger av sykkelen. Burka-damene må gjerne ha på seg Burka i bilen, men de får ta av seg ansiktssløret når de stiger ut av bilen, og i hvertfall når de går inn i, for eksempel, en bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vet det, så bruker motorsyklister helhjelm for å ikke knuse hodet ved et fall/ulykke. De fleste motorsyklister tar nå av seg hjelmen når de går av motorsykkelen, de vandrer ikke rundt i gatene med de. Har lest for et par uker siden at en person som skulle fylle drivstoff på motorsykkelen, måtte ta av hjelmen for å få lov å komme inn og betale. han pleide visst å bruke kort, men den maskinen virka ikke. Og da gikk han med hjelmen inn på bensinstasjonen med hjelmen på, men måtte komme seg ut, hvis ikke han tok av hjelmen. Tilslutt gjorde han det.

Ja, og hva så?

Det er da vitterlig ikke vært et problem at kvinner i niqab raner bensinstasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis litt tungt for det, derfor er det dessverre nødvendig å gjenta ting.

At du ikke evner å forstå betyr selvsagt ikke at jeg har tungt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, selvsagt er det det, men det betyr ikke at den dekker ansiktet noe mindre.''

Og man tar også av seg hjelmen når man stiger av sykkelen. Burka-damene må gjerne ha på seg Burka i bilen, men de får ta av seg ansiktssløret når de stiger ut av bilen, og i hvertfall når de går inn i, for eksempel, en bank.

Jaha? Og dette har vært et problem?

Eller er det bare en unnskyldning?

De fleste bruker da nettbank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Ja, og hva så?

Det er da vitterlig ikke vært et problem at kvinner i niqab raner bensinstasjoner.

Nei, kan ikke tro det. Men de sa nå at motorsyklisten måtte ta av hjelmen pga de skulle se ansiktet hans, og det er vel det det dreier seg om, denne diskusjonen.

Og hva hadde du sagt hvis det var en gruppe mennesker i Norge som kledde seg i f.eks. søppelsekker, med kun to hull til øynene. Det var tradisjon hos dem. Hadde du ansatt en av dem i din bedrift? Hvis du hadde hatt en bedrift altså. Hadde du likt å møte en av dem når du hadde et ærend i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan ikke tro det. Men de sa nå at motorsyklisten måtte ta av hjelmen pga de skulle se ansiktet hans, og det er vel det det dreier seg om, denne diskusjonen.

Og hva hadde du sagt hvis det var en gruppe mennesker i Norge som kledde seg i f.eks. søppelsekker, med kun to hull til øynene. Det var tradisjon hos dem. Hadde du ansatt en av dem i din bedrift? Hvis du hadde hatt en bedrift altså. Hadde du likt å møte en av dem når du hadde et ærend i butikken?

Jeg har hatt en bedrift, og ansetter folk etter hva de gjør, og ikke etter hvordan de kler seg.

En søppelsekk er noe søkt (fordi den er plast/skitten) men hvis en kvinne i niqab ønsket å jobbe i firmate mitt ville jeg gjort mitt ytterste for å tilrettelegge for henne, for jeg ville sett på det som en god mulighet for å få henne bedre integrert i det norske samfunnet.

Alternativet er jo at hun skulle blitt mer og mer isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg har hatt en bedrift, og ansetter folk etter hva de gjør, og ikke etter hvordan de kler seg.

En søppelsekk er noe søkt (fordi den er plast/skitten) men hvis en kvinne i niqab ønsket å jobbe i firmate mitt ville jeg gjort mitt ytterste for å tilrettelegge for henne, for jeg ville sett på det som en god mulighet for å få henne bedre integrert i det norske samfunnet.

Alternativet er jo at hun skulle blitt mer og mer isolert.

''men hvis en kvinne i niqab ønsket å jobbe i firmate mitt ville jeg gjort mitt ytterste for å tilrettelegge for henne, for jeg ville sett på det som en god mulighet for å få henne bedre integrert i det norske samfunnet.''

Hyggelig gjort av deg.

Men for de fleste så ville det være kvalifikasjoner som bestemmer- og ikke ønske om å legge til rette for integrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Har det noensinne vært et problem at de har blitt brukt inne?

Er det ikke det denne diskusjonen handler om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Argumentet som blir brukt av speer er at man ikke skal ha lov til å dekke ansiktet offentlig. Dette for at det ikke skal se ut som om det er bare niqab eller burka de vil forby, hvilket det selvsagt er.

De påstår altså at det har ingenting å gjøre med om det er undertrykkende eller ei.

Jeg påpeker at "argumentet" åpenbart er vikarierende, ettersom motorsykkelhjelmer, finlandshetter, skjerf og mye annet kan dekke ansiktet, uten at noen vil forby det.

Med vennlig hilsen

Å du er deg selv lik. Hvem i alle dager møter opp i butikken med hjelm, finlandshette o.l.? Da må det i tilfelle pga uærlige hensikter. Men normale folk trenger ikke ha et forbud mot det, for å ikke bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men hvis en kvinne i niqab ønsket å jobbe i firmate mitt ville jeg gjort mitt ytterste for å tilrettelegge for henne, for jeg ville sett på det som en god mulighet for å få henne bedre integrert i det norske samfunnet.''

Hyggelig gjort av deg.

Men for de fleste så ville det være kvalifikasjoner som bestemmer- og ikke ønske om å legge til rette for integrering.

Ja, jeg mente selvsagt under forutsetning av at hun var kvalifisert til å gjøre jobben.

Jeg har jobbet med black empowerment treningsfirma i Sør Afrika (derav nicket), og har sett hva man kan få mennesker til å forstå/utrette med "mindre støtte enn man skulle tro".

Jeg mener at et forbud mot niqab er noe folk som ønsker å lage "krig" har funnet på for å lage en "oss" og "dem" holdning.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

''men hvis en kvinne i niqab ønsket å jobbe i firmate mitt ville jeg gjort mitt ytterste for å tilrettelegge for henne, for jeg ville sett på det som en god mulighet for å få henne bedre integrert i det norske samfunnet.''

Hyggelig gjort av deg.

Men for de fleste så ville det være kvalifikasjoner som bestemmer- og ikke ønske om å legge til rette for integrering.

Ja, og det er jo lett å snakke sånn, fordi det kan aldri bevises. Vi kan jo alle skryte og si at hadde vi hatt det og det, så skulle vi gjort sånn og slik.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...