Gå til innhold

Menn som bor "hjemme"....


Gjest Iris38

Anbefalte innlegg

Gjest irrere

Ingen "faresignaler"? Jeg ser helst at svigermor har på seg sko når hun kommer på besøk, det er lett å spøre han om hjelp og forvente at det skjer raskt, jeg liker ikke å føle meg "overvåket"- ser helst at vi har litt privatliv osv. Dere som svarer må være godt voksne og ikke på vår alder. Jeg kan ikke forstå at selvstendige kvinner i 30-årene kan tenke seg å flytte inn i samme hus som "svigers". Ikke engang eie sin part....Jeg tror du har rett når du mener at han har bolig og ikke ser behovet...

''Ingen "faresignaler"? Jeg ser helst at svigermor har på seg sko når hun kommer på besøk, det er lett å spøre han om hjelp og forvente at det skjer raskt, jeg liker ikke å føle meg "overvåket"- ser helst at vi har litt privatliv osv. Dere som svarer må være godt voksne og ikke på vår alder. Jeg kan ikke forstå at selvstendige kvinner i 30-årene kan tenke seg å flytte inn i samme hus som "svigers". Ikke engang eie sin part....Jeg tror du har rett når du mener at han har bolig og ikke ser behovet...''

Jeg ser ingen faresignaler. Jeg ser heller ikke noe galt i at barn hjelper sine foreldre når de disponerer lelighet i deres hus. Hvorvidt jeg selv kunne tenkt meg å bo slik avhenger selvsagt av hvordan svigerforeldrene forholder seg til at han og evnt samboer ønsker et privatliv. Et privatliv behøver ikke eksludere svigerforeldre. Et godt og nært forhold til svigerforeldre kan tvert i mot berike livet slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 508
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    118

  • Dorthe

    27

  • Colette

    19

  • PieLill

    17

Mest aktive i denne tråden

Varsellampene ville ha lyst hos meg også.

Kunne nok ikke tenkt meg å flytte inn i kjellerleiligheten til svigers, nei.

Men, du kan jo gi han en sjanse. Kanskje han er klar for å flytte ut og få seg et mer eget sted etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

''han har antakelig en pen sum på bok, om ikke annet. ;-)æ''

Og det skal være attraktivt? At han har snyltet på foreldrene i alle år, og lagt seg opp penger?

Mannen er 38 år og har bodd i samme hus som foreldrene nesten hele livet. Hvor attraktivt er det? Siden han har hatt samboer i mange år, så var det rart at de ikke kjøpte noe sammens. Et av svarene var at dette hadde ikke hatt noe å si for samboeren, siden forholdet hadde vart så lenge. Hun var 25 år da hun flyttet inn, enkelte kjøper ikke leilighet før de er nærmere 30 år. Ingen vet om hun har hatt dette ønsket de siste årene og han ikke ville flytte. Dette er ren "synsing", men det kan like så godt stemme som det ikke stemmer.De fleste i dag eier egen leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg også mener. Derfor spurte jeg om alderen på noen av de som svarte, fordi jeg betviler at selvstendige jenter på noen og trevde år kunne tenke seg å flytte inn der. Ut i fra svarene så mener jeg at det er "svigers" som har svart :-)

Nei, jeg tror ikke det er "svigers" som har svart deg. Men det er ikke normalt å ville bo sammen med foreldrene sine når man er godt voksen. Som voksen har man behov for en selvstendig tilværelse. Og foreldre er noe man tar på seg yttertøy for å besøke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

''Ingen "faresignaler"? Jeg ser helst at svigermor har på seg sko når hun kommer på besøk, det er lett å spøre han om hjelp og forvente at det skjer raskt, jeg liker ikke å føle meg "overvåket"- ser helst at vi har litt privatliv osv. Dere som svarer må være godt voksne og ikke på vår alder. Jeg kan ikke forstå at selvstendige kvinner i 30-årene kan tenke seg å flytte inn i samme hus som "svigers". Ikke engang eie sin part....Jeg tror du har rett når du mener at han har bolig og ikke ser behovet...''

Jeg ser ingen faresignaler. Jeg ser heller ikke noe galt i at barn hjelper sine foreldre når de disponerer lelighet i deres hus. Hvorvidt jeg selv kunne tenkt meg å bo slik avhenger selvsagt av hvordan svigerforeldrene forholder seg til at han og evnt samboer ønsker et privatliv. Et privatliv behøver ikke eksludere svigerforeldre. Et godt og nært forhold til svigerforeldre kan tvert i mot berike livet slik jeg ser det.

Kan jeg spørre om du kunne vært "vår svigermor"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Iris38

Nei, jeg tror ikke det er "svigers" som har svart deg. Men det er ikke normalt å ville bo sammen med foreldrene sine når man er godt voksen. Som voksen har man behov for en selvstendig tilværelse. Og foreldre er noe man tar på seg yttertøy for å besøke:-)

Det er det jeg vil frem til jeg også, men det var mange her i starten som syntes dette var ok. Da må si jeg begynte å lure.... Mange snakker om forholdet til svigerforeldrene, men det er vel ikke dette som er "poenget" i saken... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

''han har antakelig en pen sum på bok, om ikke annet. ;-)æ''

Og det skal være attraktivt? At han har snyltet på foreldrene i alle år, og lagt seg opp penger?

?

Skal man ikke kunne veie opp fordeler og ulemper? Prøver å se ulike sider.

Men som sagt - men såpass sterke meninger i utgangspunktet synes jeg bare man skal gå etter sin egen overbevisning.

Jeg har ingen forutsetning for å være verken enig eller uenig med trådstarter, jeg prøver kun å nyansere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er 38 år og har bodd i samme hus som foreldrene nesten hele livet. Hvor attraktivt er det? Siden han har hatt samboer i mange år, så var det rart at de ikke kjøpte noe sammens. Et av svarene var at dette hadde ikke hatt noe å si for samboeren, siden forholdet hadde vart så lenge. Hun var 25 år da hun flyttet inn, enkelte kjøper ikke leilighet før de er nærmere 30 år. Ingen vet om hun har hatt dette ønsket de siste årene og han ikke ville flytte. Dette er ren "synsing", men det kan like så godt stemme som det ikke stemmer.De fleste i dag eier egen leilighet.

Jeg hadde i hvert fall ikke flyttet inn hos en mann på 38 år som bor i kjelleren til foreldrene sine. Det vet jeg helt sikkert:-) Til det vet jeg alt for mye om menn med uselvstendighet og avhengighet av foreldrene. Grøss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Kan jeg spørre om du kunne vært "vår svigermor"?

Du lager deg scenarier og en virkelighet du ikke aner om stemmer. Du vet jo ikke negang hvorfor mannen bor i denne leiligheten, og hvilke planer han har i forhold til dette.

Om dere har kommet så langt som til å være kjærester, synes jeg det er rart du ikke kjenner årsakene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Hehe, nei det kunne jeg ikke ha vært :)

Mener du virkelig at du kunne solgt din leilighet og flyttet inn i svigerforeldrenes hus. Om forholdet hadde gått "på dunken" så hadde det vært akseptabelt å gå derifra uten å får noe igjen, fordi du hadde bodd der gratis? Jeg personlig synes det er bedre å eie en del av en leilighet i en viss avstand fra "svigers" og ikke gå tomhendt etter et brudd... En del her inne er tydeligvis ikke enig i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Ja, det er det jeg også mener. Derfor spurte jeg om alderen på noen av de som svarte, fordi jeg betviler at selvstendige jenter på noen og trevde år kunne tenke seg å flytte inn der. Ut i fra svarene så mener jeg at det er "svigers" som har svart :-)

Men sier han at det eneste aktuelle er å flytte inn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager deg scenarier og en virkelighet du ikke aner om stemmer. Du vet jo ikke negang hvorfor mannen bor i denne leiligheten, og hvilke planer han har i forhold til dette.

Om dere har kommet så langt som til å være kjærester, synes jeg det er rart du ikke kjenner årsakene her.

Herregud...mannen har bodd der hele livet. Er det ikke på tide og rive seg løs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest verinoca

Mener du virkelig at du kunne solgt din leilighet og flyttet inn i svigerforeldrenes hus. Om forholdet hadde gått "på dunken" så hadde det vært akseptabelt å gå derifra uten å får noe igjen, fordi du hadde bodd der gratis? Jeg personlig synes det er bedre å eie en del av en leilighet i en viss avstand fra "svigers" og ikke gå tomhendt etter et brudd... En del her inne er tydeligvis ikke enig i det...

Hvorfor må alle være enige?

Og hvilken rolle spiller det overhodet, når du er så klar i din overbevisning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Herregud...mannen har bodd der hele livet. Er det ikke på tide og rive seg løs?

Hva vet du om det?

Jeg vet ingenting om omstenighetene her, og gidder ikke spekulere. Hva i all verden er poenget? Lage drama?

Damer ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok vært litt skeptisk og hadde brukt lengre tid på å bestemme meg for om jeg skulle flytte sammen med en mann i dette tilfellet enn om han hadde bodd i en "vanlig leilighet" for å si det sånn.

Men det kan jo hende at han har hjulpet foreldrene sine med f.eks. snømåking, gressklipping og forefallende arbeide av den typen (som man også må gjøre om man bor i eget hus) mot at han fikk bo der gratis. Det er vel sannsynlig at ordningen er til glede for begge parter?

Det kommer helt an på hvordan både foreldrene og mannen selv er rett og slett. Men terskelen er meget, meget høy for å bo i samme hus som svigers, det innrømmer jeg. Jeg liker å kunne tasse rundt i undertøyet etter en dusj f.eks. uten å være redd for at svigerfar plutselig står i stua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Men sier han at det eneste aktuelle er å flytte inn der?

Det virker sånn når han ikke engang kjøpte leilighet sammens med sin forrige samboer og mannen har bodd der i 15 år....Sannsynligheten for at han har andre ønsker er vel ikke så stor, eller? Vi snakker om 15 år og mannen er 38 år. Her er det ikke snakk om 5 år og en mann på 28 år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok vært litt skeptisk og hadde brukt lengre tid på å bestemme meg for om jeg skulle flytte sammen med en mann i dette tilfellet enn om han hadde bodd i en "vanlig leilighet" for å si det sånn.

Men det kan jo hende at han har hjulpet foreldrene sine med f.eks. snømåking, gressklipping og forefallende arbeide av den typen (som man også må gjøre om man bor i eget hus) mot at han fikk bo der gratis. Det er vel sannsynlig at ordningen er til glede for begge parter?

Det kommer helt an på hvordan både foreldrene og mannen selv er rett og slett. Men terskelen er meget, meget høy for å bo i samme hus som svigers, det innrømmer jeg. Jeg liker å kunne tasse rundt i undertøyet etter en dusj f.eks. uten å være redd for at svigerfar plutselig står i stua...

For meg har dette mye mer med denne mannens holdninger å gjøre, enn det rent praktiske til daglig. Hvem kan tenke seg å bo hos foreldrene når man er voksen, og hvor mye til "mann" er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og å ikke eie noe som helst.... Huset eies av foreldrene. Nei, dette kan der ikke mene. Jeg har ikke kunne ha tenkt meg dette uansett om han hadde eid leiligheten eller ikke.

Hvorfor er det så viktig å eie gods og gull? Og hvorfor er det så viktig å følge en bestemt skala som sier at når man er så og så gammel skal man eie egen bolig? Livet går ikke alltid etter opptrukne løyper, og noen bryr seg (heldigvis) lite om hva man burde eller ikke burde.

På den annen side kan jeg til en viss grad forstå at man kan ha slike meninger som du har, på generelt grunnlag.

Men en forelskelse tar ikke slike hensyn, og hvis jeg først hadde blitt forelsket i selve mennesket, hadde jeg gitt katten i hvordan han bodde, med mindre han holdt til i en søppelcontainer.

At han har et godt forhold til foreldrene sine, ville jeg ansett som et pluss så lenge moren ikke lager middagen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Det virker sånn når han ikke engang kjøpte leilighet sammens med sin forrige samboer og mannen har bodd der i 15 år....Sannsynligheten for at han har andre ønsker er vel ikke så stor, eller? Vi snakker om 15 år og mannen er 38 år. Her er det ikke snakk om 5 år og en mann på 28 år.....

...."det virker sånn" og "sannsynligheten for.."

Hvor godt kjenner du denne kjæresten din? Og hvorfor spør du han ikke, istedet for å spekulere og lage negative scenarier her?

Jeg personlig synes det rare her er at man kan være kjøærester i såpass voksen alder, og vite så lite om den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...