Gå til innhold

Menn som bor "hjemme"....


Gjest Iris38

Anbefalte innlegg

Men det er jo de samme enkeltpersonene som betaler skatt for at systemet skal fungere...

Med andre ord, folk blir ikke i like stor grad presset til å passe på folk som før, fordi "pasienten" ikke har noe alternativ.

Med vennlig hilsen

''Men det er jo de samme enkeltpersonene som betaler skatt for at systemet skal fungere...''

...bortsett fra at ca 25% av disse enkeltpersonene stemmer på et parti med adskillig lavere skatter som mål, og mange av dem uten tanke på hva dette måtte bety for velferdsstaten! ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 508
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    118

  • Dorthe

    27

  • Colette

    19

  • PieLill

    17

Mest aktive i denne tråden

''Men det er jo de samme enkeltpersonene som betaler skatt for at systemet skal fungere...''

...bortsett fra at ca 25% av disse enkeltpersonene stemmer på et parti med adskillig lavere skatter som mål, og mange av dem uten tanke på hva dette måtte bety for velferdsstaten! ;-/

Enig, men det er da ikke usansynlig at dette er den "samme" 25% av befolkningen som var egoistisk tidligere også?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men det er da ikke usansynlig at dette er den "samme" 25% av befolkningen som var egoistisk tidligere også?

Med vennlig hilsen

*he he* sant nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gamle besteforeldre på sykehjem/aldershjem, og kjenner meg overhodet ikke igjen i det du forteller, så jeg tror ikke det er allmenngyldig at det er slik, verken mht neddoping, besøksfrekvens eller generell oppfølging.

Du kan se her, to av dem er på samme sted som mora mi

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/634188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se her, to av dem er på samme sted som mora mi

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/634188

Jeg tviler ikke påm din historie altså :-) Men alt er ikke like ille over alt.

Men det at det er bra noen steder hjelper jo fint lite for de stedene der det er fælt, og det er helt uverdig slik du beskriver forholdene for din mor siste tiden hun levde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Kjæresten min er 38 år og bor i kjelleren til mor og far. Han har egen leilighet med egen inngang. Det viser seg at han har bodd der i 15 år (!). Han har et samboerskap bak seg og hun bodde også i kjelleren med han (8 år). Hun var 25 år da hun flyttet inn og jeg tror ikke hun eide noe av leiligheten (huset står nok i moren og farens navn). Siden han har bodd der så lenge og til og med hatt en samboer der, så lurer jeg på om han noen gang kommer til å flytte.... Jeg tviler på det når han ikke har gjort det til nå, og det kan vel være en av grunnene til at forholdet tok slutt? For hvor mange damer vil bo i kjelleren hos svigermor og svigerfar " i lengden". Det frister ikke meg og mannen har hatt fast jobb i alle år med en inntekt som tilsvarer gjennomsnittet. Det skal vel mye til for at han "bryter ut" og kjøper seg leilighet nå? Foreldrene hans er knapt fylt 60 år, faren jobber mye, så sønnen måker snø, klipper plen, skifter utepærer osv. (fungerende vaktmester).

Hei.

Jeg skjønner deg veldig godt. Hadde selv vært skeptisk. Har selv en kjæreste på 38 år som bor hjemme hos mamma og pappa. Han fortalte meg selvsagt ikke det før det var gått mange månder. Han har kun et soverom og mammaen steller for han. Vasker klærne hans, lager mat. Han slipper til og med å ta av bordet etter han har spist. For hun ordner alt. Så når han er hos meg regner han med at jeg skal ordne alt for han. For det er det han er vant med. Når han er ferdig på jobb kjører han til mamma for å få middag og tid med mamma og pappa. Jeg har sagt at jeg kommer aldri til å flytte inn til mammaen hans. Og han vil ikke flytte til ut så vi kommer nok aldri til å flytte sammen. Kjæresten min og har grei økonomi driver eget firma og greier så det er ikke pengene det står på. Vi har vært ilag i 3 år. Trodde det skulle ordne seg men det gjør det ikke. Så vil bare si at du bør tenke deg om før du går inn i det forholdet.

Anonymous poster hash: 9486d...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Så vil bare si at du bør tenke deg om før du går inn i det forholdet.

Anonymous poster hash: 9486d...29c

Tråden er fem år gammel, så problemet er antakelig avklart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...