Gå til innhold

Snåsamannen fant den siste omkomne


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

Gjest kongen dy.

''Halleluja!''

...eh... ja!

Det oppsummerer vel det meste.

Har du noen personlig glede av å tråkke på det som flertallet av verdensbefolkning har hellig? Her det så at man er en liten psykopat-faen? Tror du virkelig at du klarer å "omvende" noen med de latterlige banalitetene du klarer å hoste opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 745
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    256

  • hidi, the scorpion

    43

  • morsan

    26

  • ShitDiddelyDo

    18

Har du noen personlig glede av å tråkke på det som flertallet av verdensbefolkning har hellig? Her det så at man er en liten psykopat-faen? Tror du virkelig at du klarer å "omvende" noen med de latterlige banalitetene du klarer å hoste opp?

''Har du noen personlig glede av å tråkke på det som flertallet av verdensbefolkning har hellig?''

Nei.

''Her det så at man er en liten psykopat-faen?''

Ah! Det vanlige svaret fra noen som ikke evner å diskutere: personangrep.

''Tror du virkelig at du klarer å "omvende" noen med de latterlige banalitetene du klarer å hoste opp?''''

Nei, ikke på grunn av det *jeg* skriver, men mer på grunn av det DU (og dine likesinnede) skriver av personangrep, manglende svar, floskler og lignende, som kommer støtt og stadig når noen stiller spørsmål ved guden.

Det at du ikke har svar, men må ty til å snakke om psykopater, sier masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen personlig glede av å tråkke på det som flertallet av verdensbefolkning har hellig? Her det så at man er en liten psykopat-faen? Tror du virkelig at du klarer å "omvende" noen med de latterlige banalitetene du klarer å hoste opp?

''Har du noen personlig glede av å tråkke på det som flertallet av verdensbefolkning har hellig?''

Flertallet på verdensbasis?

''Her det så at man er en liten psykopat-faen?''

Hvorfor ty til personangrep om argumentene dine er holdbare?

''Tror du virkelig at du klarer å "omvende" noen med de latterlige banalitetene du klarer å hoste opp?''

Tror du noen blir omvendt eller overbevist av dine banaliteter?

Lova meg sjøl å ikke svare i denne tråden som jeg har lest en brøkdel av, men klarte ikke å la være nå :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har du noen personlig glede av å tråkke på det som flertallet av verdensbefolkning har hellig?''

Nei.

''Her det så at man er en liten psykopat-faen?''

Ah! Det vanlige svaret fra noen som ikke evner å diskutere: personangrep.

''Tror du virkelig at du klarer å "omvende" noen med de latterlige banalitetene du klarer å hoste opp?''''

Nei, ikke på grunn av det *jeg* skriver, men mer på grunn av det DU (og dine likesinnede) skriver av personangrep, manglende svar, floskler og lignende, som kommer støtt og stadig når noen stiller spørsmål ved guden.

Det at du ikke har svar, men må ty til å snakke om psykopater, sier masse.

Uuups, du er raskere enn meg - en datafossil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuups, du er raskere enn meg - en datafossil :-)

Jeg er meget glad for selskap! :-)

Spesielt fordi det gjør det mye vanskeligere for "dem" å bedrive personangrep hvis det er flere av oss som har lignende kommentarer.

Takk! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Selvsagt finnes det ingen gud.

Og til det andre du skriver: hvis Gud kan lage paradis andre steder, kan han også lage det på Jorden.

'Og til det andre du skriver: hvis Gud kan lage paradis andre steder, kan han også lage det på Jorden.''

Paradiset er her på jorden. Beklagelig nok evner få å se nettopp det og flertallet tiden sin til å destruere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'Og til det andre du skriver: hvis Gud kan lage paradis andre steder, kan han også lage det på Jorden.''

Paradiset er her på jorden. Beklagelig nok evner få å se nettopp det og flertallet tiden sin til å destruere det.

Med all ærbødighet tror jeg at de som ble truffet av tsunamien ikke nødvendigvis er enig i at Paradis er her på Jorden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget glad for selskap! :-)

Spesielt fordi det gjør det mye vanskeligere for "dem" å bedrive personangrep hvis det er flere av oss som har lignende kommentarer.

Takk! :-)

Med vennlig hilsen

Ikke sant? Har som oftest vært enig med deg når jeg har lest og svart på tråder, men også uttrykt min uenighet.

En ting vi uansett har felles er : Diskuter sak og ikke person, uansett hvilken debatt / tråd man velger å delta i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Har du noen personlig glede av å tråkke på det som flertallet av verdensbefolkning har hellig? Her det så at man er en liten psykopat-faen? Tror du virkelig at du klarer å "omvende" noen med de latterlige banalitetene du klarer å hoste opp?

Har du gaatt tom for argumenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Med all ærbødighet tror jeg at de som ble truffet av tsunamien ikke nødvendigvis er enig i at Paradis er her på Jorden.

Med vennlig hilsen

Det gjør sikkert ikke de som på grunn av andres griskhet sulter i hjel heller. Eller de som drepes i krig pga av andres behov for å utøve makt. Det vil kreve mye av menneskeheten for å snu det vi trygt kan kalle en "dårlig trend". Men det vil til slutt ikke være andre muligheter enn å leve slik vi var ment å leve hvis paradiset skal kunne gjenerobres. Dessverre ser det ikke ut til at det er noen ende på galskapen vi er i stand til å utøve for å sikre oss mest mulig til egen vinning. Slik lærer vi og det er det som vil få oss til å snu...en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør sikkert ikke de som på grunn av andres griskhet sulter i hjel heller. Eller de som drepes i krig pga av andres behov for å utøve makt. Det vil kreve mye av menneskeheten for å snu det vi trygt kan kalle en "dårlig trend". Men det vil til slutt ikke være andre muligheter enn å leve slik vi var ment å leve hvis paradiset skal kunne gjenerobres. Dessverre ser det ikke ut til at det er noen ende på galskapen vi er i stand til å utøve for å sikre oss mest mulig til egen vinning. Slik lærer vi og det er det som vil få oss til å snu...en gang...

Intet av så mye som begynner å forklare hvorfor titusenvis av småbarn ble drept av en tsunami i dette paradiset...

Det var ikke mennesker som drepte dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Har som oftest vært enig med deg når jeg har lest og svart på tråder, men også uttrykt min uenighet.

En ting vi uansett har felles er : Diskuter sak og ikke person, uansett hvilken debatt / tråd man velger å delta i :-)

Jeg synes bare det er fint (og ofte interessant) hvis folk er uenig, og kan argumentere for det (slik du kan).

Der hvor alle tenker likt, er det ingen som tenker særlig mye.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg synes bare det er fint (og ofte interessant) hvis folk er uenig, og kan argumentere for det (slik du kan).

Der hvor alle tenker likt, er det ingen som tenker særlig mye.

Med vennlig hilsen

Men denne tråden begynner å bære preg av at ingen tenker. Her er det full autopilot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kongen dy.

''Har du noen personlig glede av å tråkke på det som flertallet av verdensbefolkning har hellig?''

Flertallet på verdensbasis?

''Her det så at man er en liten psykopat-faen?''

Hvorfor ty til personangrep om argumentene dine er holdbare?

''Tror du virkelig at du klarer å "omvende" noen med de latterlige banalitetene du klarer å hoste opp?''

Tror du noen blir omvendt eller overbevist av dine banaliteter?

Lova meg sjøl å ikke svare i denne tråden som jeg har lest en brøkdel av, men klarte ikke å la være nå :-/

''Flertallet på verdensbasis?''

Flertallet er religiøse og tror på gud ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kongen dy.

Har du gaatt tom for argumenter?

Nei, men andre med sitt evendelige tsunamikjør har det. Det ligger utenfor den menneskelige fattevne å forstå gud. Gud bare er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kongen dy.

Intet av så mye som begynner å forklare hvorfor titusenvis av småbarn ble drept av en tsunami i dette paradiset...

Det var ikke mennesker som drepte dem.

Med vennlig hilsen

Paradiset er ikke her i denne jammerdalen. Hallaluja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men andre med sitt evendelige tsunamikjør har det. Det ligger utenfor den menneskelige fattevne å forstå gud. Gud bare er.

''Det ligger utenfor den menneskelige fattevne å forstå gud.''

Nei, det er mennesker som har funnet på gud, så det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Intet av så mye som begynner å forklare hvorfor titusenvis av småbarn ble drept av en tsunami i dette paradiset...

Det var ikke mennesker som drepte dem.

Med vennlig hilsen

Jeg har heller aldri påstått at mennesker drepte dem. De ble ofre for en tsunami. Mange mennesker har opplevd fatale konsekvenser av å være på feil sted til feil tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Flertallet på verdensbasis?''

Flertallet er religiøse og tror på gud ja.

''Flertallet er religiøse og tror på gud ja.''

Gud er et universielt begrep; kan du definere hvilken Gud. eller hvike guder de er?

Hvem har fasit her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kongen dy.

''Det ligger utenfor den menneskelige fattevne å forstå gud.''

Nei, det er mennesker som har funnet på gud, så det går fint.

Undersøkelser viser oss at over 90% av verdens befolkning i dag tror på Guds eksistens eller på en høyere makt.

Og universet er en så utrolig konstruksjon at det bare kan være en skapende kraft bak alt. En gudekraft. Men man kan ikke definere hva gud er. Man prøver da å plassere Gud innenfor en ramme skapt i menneskesinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...