Gå til innhold

Snåsamannen fant den siste omkomne


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

''Hvis vi hadde vaert godt nok utrustet til aa forhindre fatale konsekvenser, saa ville vi forhindret dem da.''

Ja det er sikkert derfor vi bygger høyhus og bosetter oss i områder vi vet de ikke burde bygges for fare for feks jordskjelv. Vi er alle utrustet til å se de potensielle farene ved våre handlinger, det betyr ikke at vi velger å ikke utføre den handlingen. Det kalles fri vilje.

'Hvis den allmektige Gud fantes, burde han gjort en bedre jobb da han skapte oss.''

Han gjorde en god jobb og han ble trosset. Det beste for oss hadde trolig vært om vi var en mygg eller noe lignende.

Hvordan kunne småungene (som var de som druknet) bosette seg et sted hvor det ikke var tsunamier eller jordskjelv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 745
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    256

  • hidi, the scorpion

    43

  • morsan

    26

  • ShitDiddelyDo

    18

Jeg ser du gjentar deg selv til stadighet med allmektig og tsunami ja.

Ja, for det er en så god kombinasjon at du fremdeles ikke engang har klart å komme med et eneste motargument.

Du *VET* at hvis Gud er allmektig (slik det står i Bibelen) så kunne han ha forhindret jordskjelvet som laget tsunamien.

Det ville ikke vært et problem for ham hvis han hadde eksistert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Et undersjøisk jordskjelv som forårsaket en tsunami som drepte titusenvis av småunger er et godt eksempel på noe som mennesker verken kunne forutse eller forhindre.

Hadde vi brukt de sansene vi er tildelt i større grad enn vi utøver dumskap, så hadde det meste vært unngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi brukt de sansene vi er tildelt i større grad enn vi utøver dumskap, så hadde det meste vært unngått.

Igjen, gjelder ikke for tsunamien eller småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Ja, for det er en så god kombinasjon at du fremdeles ikke engang har klart å komme med et eneste motargument.

Du *VET* at hvis Gud er allmektig (slik det står i Bibelen) så kunne han ha forhindret jordskjelvet som laget tsunamien.

Det ville ikke vært et problem for ham hvis han hadde eksistert.

''Ja, for det er en så god kombinasjon at du fremdeles ikke engang har klart å komme med et eneste motargument.''

Ja, gi deg selv kred hehe

''Du *VET* at hvis Gud er allmektig (slik det står i Bibelen) så kunne han ha forhindret jordskjelvet som laget tsunamien.''

Bibelen er skrevet av mennesker, hverken mer eller mindre.

''Det ville ikke vært et problem for ham hvis han hadde eksistert.''

Det hadde ikke vært noe problem om vi hadde "hørt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Igjen, gjelder ikke for tsunamien eller småbarn.

Du behøver ikke gjenta hver ting tre ganger. Jeg besvarer gjerne, men trenger ikke argumentene dine i flertall for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frillen

Nei, paradis kan umulig være her på jorden. det skjer for mye fælt her. det er for mye sykdom, krig osv. har en svigerinne som mistet sin eneste sønn i en trafikkulykke; hun sa rett ut at hvis det finnes et helvete, så er det her på jorden. det kan ikke finnes verre steder.

tenk bare: man blir født, man vokser opp, man jobber, spiser, sover, opplever sorger og gleder, blir gammel, krymper, visner og dør. hva har vi å se fram til?

''Nei, paradis kan umulig være her på jorden. det skjer for mye fælt her. det er for mye sykdom, krig osv. har en svigerinne som mistet sin eneste sønn i en trafikkulykke; hun sa rett ut at hvis det finnes et helvete, så er det her på jorden. det kan ikke finnes verre steder.''

Jeg er ikke enig med deg i at jorden ikke er et paradis. Den delen av jorden som er uberørt av mennesker og deres ødeleggelser er fantastisk. Jeg forstår din svigerinnes følelser, men Gud skapte ikke biler. Klarer vi å se ting fra opprinnelsen og ikke fra den dagen vi startet ødeleggelsene så er Paradiset jorden.

''tenk bare: man blir født, man vokser opp, man jobber, spiser, sover, opplever sorger og gleder, blir gammel, krymper, visner og dør. hva har vi å se fram til?''

Slik er det for alle og alle i skaperverket. Oppstandelsen er svaret på spørsmålet ditt. Alt gjenoppstår og vi er gitt evig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

''Nei, paradis kan umulig være her på jorden. det skjer for mye fælt her. det er for mye sykdom, krig osv. har en svigerinne som mistet sin eneste sønn i en trafikkulykke; hun sa rett ut at hvis det finnes et helvete, så er det her på jorden. det kan ikke finnes verre steder.''

Jeg er ikke enig med deg i at jorden ikke er et paradis. Den delen av jorden som er uberørt av mennesker og deres ødeleggelser er fantastisk. Jeg forstår din svigerinnes følelser, men Gud skapte ikke biler. Klarer vi å se ting fra opprinnelsen og ikke fra den dagen vi startet ødeleggelsene så er Paradiset jorden.

''tenk bare: man blir født, man vokser opp, man jobber, spiser, sover, opplever sorger og gleder, blir gammel, krymper, visner og dør. hva har vi å se fram til?''

Slik er det for alle og alle i skaperverket. Oppstandelsen er svaret på spørsmålet ditt. Alt gjenoppstår og vi er gitt evig liv.

Men det er ingen levende mennesker som vet sikkert at vi har evig liv. Ingen kan si det sikkert.

og jorden kan kanskje være paradis for noen, men det gjelder vel dem som er kronisk lykkelige, og ikke har en bekymring på jord. hvis en ikke har det godt, så er det ikke et paradis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Ja, for det er en så god kombinasjon at du fremdeles ikke engang har klart å komme med et eneste motargument.''

Ja, gi deg selv kred hehe

''Du *VET* at hvis Gud er allmektig (slik det står i Bibelen) så kunne han ha forhindret jordskjelvet som laget tsunamien.''

Bibelen er skrevet av mennesker, hverken mer eller mindre.

''Det ville ikke vært et problem for ham hvis han hadde eksistert.''

Det hadde ikke vært noe problem om vi hadde "hørt".

''Det hadde ikke vært noe problem om vi hadde "hørt"''

Folk blir drept av lynnedslag. Hvordan kan vi forhindre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Men det er ingen levende mennesker som vet sikkert at vi har evig liv. Ingen kan si det sikkert.

og jorden kan kanskje være paradis for noen, men det gjelder vel dem som er kronisk lykkelige, og ikke har en bekymring på jord. hvis en ikke har det godt, så er det ikke et paradis.

''Men det er ingen levende mennesker som vet sikkert at vi har evig liv. Ingen kan si det sikkert.''

Se på skaperverket rundt deg og innse at du er en del av det.

''og jorden kan kanskje være paradis for noen, men det gjelder vel dem som er kronisk lykkelige, og ikke har en bekymring på jord. hvis en ikke har det godt, så er det ikke et paradis.''

Jeg har selv en bror som i disse dager ligger på sykehus svært dårlig av kreft og behandlingen han får. Jeg er lykkelig når jeg holder rundt han og forteller han var hvor glad jeg er i han. Jeg er dypt ulykkelig når jeg reiser derfra, ikke kan være med han, "forestiller meg" hva han gjennomgår alene, hvor redd han må være, hvor vondt han har det. Jeg evner altså å føle både lykke og å være ulykkelig. Jeg skulle gjerne, i likhet med mange andre, verdt den ene følelsen foruten. Jeg lurer samtidig på hvor høyt hadde jeg elsket om jeg ikke risikerte å miste? Hva evner jeg å sette pris på om jeg aldri ble fratatt noe? Jeg finner for tiden lite svar og ingen trøst. Det er slik det er å være menneske. Jeg klarer ikke lengre å fokusere på enkelheten, men allikevel det kompliserte i skaperverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

''Det hadde ikke vært noe problem om vi hadde "hørt"''

Folk blir drept av lynnedslag. Hvordan kan vi forhindre det?

''Folk blir drept av lynnedslag. Hvordan kan vi forhindre det?''

Du står i hvertfall ikke på en åpen slette med noe av metall i hånda hehe. Ut over det er vi mennesker frenetisk opptatt av å unngå det uungåelige. Vi kommer til å dø og gjenoppstå. I likhet med alt annet i skaperverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Folk blir drept av lynnedslag. Hvordan kan vi forhindre det?''

Du står i hvertfall ikke på en åpen slette med noe av metall i hånda hehe. Ut over det er vi mennesker frenetisk opptatt av å unngå det uungåelige. Vi kommer til å dø og gjenoppstå. I likhet med alt annet i skaperverket.

''Vi kommer til å dø og gjenoppstå. I likhet med alt annet i skaperverket''

Hva med oss som havner i helvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

''Vi kommer til å dø og gjenoppstå. I likhet med alt annet i skaperverket''

Hva med oss som havner i helvete?

Det finnes ikke noe helvete. Det er skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Vi kommer til å dø og gjenoppstå. I likhet med alt annet i skaperverket''

Hva med oss som havner i helvete?

Dit kommer alle vi kjenner og vi kommer til å ha et skikkelig party ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det finnes ikke noe helvete. Det er skremselspropaganda.

;-)

Bra, men enkelte kristne mener vi gjør det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Dit kommer alle vi kjenner og vi kommer til å ha et skikkelig party ;o)

Det ser jeg frem til ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

;-)

Bra, men enkelte kristne mener vi gjør det da.

Vel, en del kristne ser sikkert bruken av "helvete" som et trolig effektivt virkemiddel for å oppdra de "ikke-troende". Faren for å havne i helvetet virker ikke en gang avskrekkende på de troende, så de hadde mulig vært best tjent med å glemme hele greiene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Nei, i følge Bibelen er Gud allmektig, som har blitt påpekt av meg til det kjedsommelige i denne tråden. Ergo har han all makt til å forhindre et tsunami når han visste at den ville drukne titusenvis av småbarn.

Så beviset på at Gud ikke eksisterer er døden?

Det blir jo konsekvensen av logikken din? Hvis tsunamien bare er et eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skapte alt - og hvorfor?

Hvorfor skal noen ha skapt noe, og hvorfor skal det være en Mening bak det?

Å referere til en "Skaper" (som noen andre da må ha skapt) gjør det jo bare mer komplisert.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så beviset på at Gud ikke eksisterer er døden?

Det blir jo konsekvensen av logikken din? Hvis tsunamien bare er et eksempel...

For det første er det de som påstår at "noe" eksisterer som har bevisbyrden.

Derimot er det heller ikke noe som tilsier at en gud må eksistere. Konseptet gud er noe som er oppfunnet av mennesker.

Jeg bare påpeker at den kristne Gud (som skal være allmektig, allvitende og god) er en total selvmotsigelse når han lager tsunamier som dreper småbarn. Da er han enten ikke allmektig, ikke allvitende og/eller ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...