Gå til innhold

Snåsamannen fant den siste omkomne


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

Jeg er i grunnen ikke tilhenger av å gjenta og gjenta, men bibelen er, jeg gjentar, skrevet av mennesker. Ikke av Jesus og ei heller av Gud.

Så da kan man altså ikke stole på noe som helst av den, og må forkaste hele Kristendommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 745
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    256

  • hidi, the scorpion

    43

  • morsan

    26

  • ShitDiddelyDo

    18

Irrelevant for deg, relevant for meg.

Nei, du snakker bare "rundt" at det var en tsunami (som ingen mennesker kan holdes ansvarlig for) som druknet titusenvis av småunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Nei, du snakker bare "rundt" at det var en tsunami (som ingen mennesker kan holdes ansvarlig for) som druknet titusenvis av småunger.

Når jeg sier at disse barna ble ofre for en tsunami, så snakker jeg ikke rundt. Det er du som bringer dette temaet på banen hele tiden og ønsker å rette en pekefinger mot en allmektig Gud som burde evnet å stanse denne tsunamien. Den Gud jeg tror på er ikke en Gud som sitter rede til å redde ethvert menneske fra døden. Døden er en naturlig del av livet og skaperverket. Ser du det som en tragedie at blomster/planter visner og dør hver høst for så å dukke opp igjen våren etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Så da kan man altså ikke stole på noe som helst av den, og må forkaste hele Kristendommen?

Ta med i betraktningen at den er skrevet av mennesker og ikke av Jesus og/eller Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "det finnes ikke noe helvete. "

I følge NT:

''Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin herlighets trone.

Da skal han si til dem ved den venstre side: Gå bort fra meg, dere forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler! (...) Og disse skal gå bort til evig pine, men de rettferdige til evig liv.''

Matt. 25:31,41,46

''Slanger og ormeyngel! Hvordan kan dere unngå å bli dømt til helvete?''

Matt. 23:33

''Vær ikke redde for dem som dreper legemet, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller ham som kan ødelegge både sjel og legeme i helvete.''

Matt. 10:28

Fremdeles intet helvete i Bibelen?

Man må skille mellom det som er menneskeskapt og det som ikke er det.

Bibelen er skrevet av mennesker, og jeg har ingen interesse av hverken bibel eller religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier at disse barna ble ofre for en tsunami, så snakker jeg ikke rundt. Det er du som bringer dette temaet på banen hele tiden og ønsker å rette en pekefinger mot en allmektig Gud som burde evnet å stanse denne tsunamien. Den Gud jeg tror på er ikke en Gud som sitter rede til å redde ethvert menneske fra døden. Døden er en naturlig del av livet og skaperverket. Ser du det som en tragedie at blomster/planter visner og dør hver høst for så å dukke opp igjen våren etter?

Den guden som er beskrevet i Bibelen har makt til å redde de titusenvis av ungene som døde på grunn av en tsunami som han forvoldte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med i betraktningen at den er skrevet av mennesker og ikke av Jesus og/eller Gud.

Vel, det du sier er altså at ingenting i Bibelen er til å stole på i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må skille mellom det som er menneskeskapt og det som ikke er det.

Bibelen er skrevet av mennesker, og jeg har ingen interesse av hverken bibel eller religion.

Gud er menneskeskapt.

Og hvis du ikke mener Bibelen er pålitelig, så har du heller ingen andre kilder som beskriver Jesus eller Gud. Ergo er det helt "fritt frem" hva man skal tro om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Gud er menneskeskapt.

Og hvis du ikke mener Bibelen er pålitelig, så har du heller ingen andre kilder som beskriver Jesus eller Gud. Ergo er det helt "fritt frem" hva man skal tro om dem.

"Noe" må stå bak skaperverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noe" må stå bak skaperverket.

I så fall må en annen "noe" stå bak det "noe" som står bak skaperverket.

Og en helt annen "noe" må stå bak.... osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

I så fall må en annen "noe" stå bak det "noe" som står bak skaperverket.

Og en helt annen "noe" må stå bak.... osv osv.

Nei, gud har alltid eksistert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Vel, det du sier er altså at ingenting i Bibelen er til å stole på i det hele tatt?

Stoler du blindt på det som kommer fra et annet menneskes munn? Vi er takk og lov gitt evnen å kunne tenke litt selv og gjøre oss opp egne meninger. Gud har sagt at han er i oss, bibelen er derfor på mange måter overflødig men den er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frillen

Den guden som er beskrevet i Bibelen har makt til å redde de titusenvis av ungene som døde på grunn av en tsunami som han forvoldte.

Den Guden som er beskrevet av mennesker i Bibelen er allmektig. At du og din oppfatning av allmektig gjør dette til at han skulle gripe inn i ethvert tilfelle hvor døden intreffer stemmer ikke med den oppfatningen jeg har av skaperverket hvor "døden" er en naturlig del av livet for at man igjen skal kunne gjennoppstå. Om det, slik du prediker, ikke finnes noen Gud så endrer ikke det det faktum at barn og voksne ble ofre for en tsunami. Å bebreide Gud for at alt vondt som skjer er hans skyld, ser jeg ikke som noe annet menneskets behov for ansvarsfraskrivelse for alt vi selv forvolder og at døden for oss er det absolutt værste som kan inntreffe. Og det er den ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør man ikke det. Det er derfor det kalles "TRO".

...eh... ja.

I motsetning til vitenskap, som man kan underbygge, og som har hypoteser som folk kan sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...