Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Hvis du hadde bodd litt ute i provinsen, så ville du for lenge siden oppdaget skiltet på døra til lensmannen; Åpningstid 0900-1500 man- fre untatt helg/helligdager. I nødstilfeller; ring veterinæren!

:0D

Nå bor ikke jeg ute i provinsen så jeg har nok ikke sett slikt skilt nei;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Da bør du heller ikke ha det minste problem å handle på hverdager + lørdag. Alle andre klarer det helt fint.

Men man trenger mat på søndag også. Jeg har handlet i dag, men jeg skulle gjerne handlet litt til og det hadde vært fint å gjøre det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Du mener kanskje at de som føler seg trøtte etter en hel arbeidsdag bare burde blitt uføretrygdet?

Nei, kanskje man burde jobbe litt mindre? Eller handle på lørdag.

Og butikkansatte blir også slitne og er sikkert glad for søndagsfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Så siden du ikke liker å handle på søndag, så skal ingen andre få gjøre det heller.

Så bra!

Jeg tenker langt frem i tid og syns det er utrolig deilig med denne annerledes og kanskje litt kjedelige dagen i uka. Om det blir åpne butikker forsvinner etterhvert denne annerledes dagen og blir akkurat slik som alle andre dager. Søndager slipper vi mas om å kjøpe ditt og kjøpe datt for da kan vi bare si at, "det er søndag og alt er stengt"

Shopaholikerne trenger også en dag fri;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Men man trenger mat på søndag også. Jeg har handlet i dag, men jeg skulle gjerne handlet litt til og det hadde vært fint å gjøre det i morgen.

Du får lære deg å planlegge bedre. Det er ikke vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Vi kan stenge politistasjonene på søndager også og se om ikke kriminaliteten blir lavere;-)

Den var rett og slett tåpelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Tenk på de stakkars ansatte da som må jobbe søndagene.

Dessuten tror jeg vi bare har godt av å ha en dag der vi ikke kan handle, der vi kan besøke folk, slappe av, kanskje rydde litt, se litt tv og andre ting.

Man rekker å handle om man vil.

Her legger vi handelen til fredags ettermiddag eller lørdag med det samme det åpner i titiden, så handler vi for en hel uke. Fordelen er at vi ikke blir fristet til å kjøpe ting vi ikke burde :) Funker helt fint det for oss :)

Jeg kan godt tenke meg å slappe av, besøke noen, se tv og lese bøker på andre dager enn søndager.

Jeg har bodd i USA og handlet på søndager og kan ikke si at jeg brukte noe mer penger av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker langt frem i tid og syns det er utrolig deilig med denne annerledes og kanskje litt kjedelige dagen i uka. Om det blir åpne butikker forsvinner etterhvert denne annerledes dagen og blir akkurat slik som alle andre dager. Søndager slipper vi mas om å kjøpe ditt og kjøpe datt for da kan vi bare si at, "det er søndag og alt er stengt"

Shopaholikerne trenger også en dag fri;-)

Men DU trenger da ikke handle på søndag.

Men la gjerne oss andre få lov til å gjøre det VI vil, uten å trykke dine regler ned over oss.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag er ikke helligdag for muslimer, jøder, hinduer, buddhister, ateister og mange flere. Norge har religionsfrihet. Hvorfor får ikke jøder og muslimer lov til å ha butikkene sine åpne på søndager?

Her har muslimene åpent på søndag, men utvalget er lite og dyrere i vanlige forretninger bortsett fra spesialvarene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Søndag er ikke helligdag for muslimer, jøder, hinduer, buddhister, ateister og mange flere. Norge har religionsfrihet. Hvorfor får ikke jøder og muslimer lov til å ha butikkene sine åpne på søndager?

Er det plutselig slik at vi skal innrett oss etter alle andres religioner nå da? Hadde noen av disse kommet å krevd noe ville vel pipa fått en annen låt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

"skulle ikke" - i følge hvem?

Du er så overformyndersk at det er latterlig.

''"skulle ikke" - i følge hvem?''

Det er ikke vanskelig med litt planlegging.

''Du er så overformyndersk at det er latterlig.''

Slettes ikke. Jeg vil ha vin og sprit i mabutikkene, og fri prostitusjon (for de som måtte ønske å tjene penger på den måten),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Det fungerer helt fint. Forbruket må ned, og stengte butikker på søndag gjør det lettere å oppnå dette.

Jeg ville ikke trenge mer hvis butikkene var åpne på søndager. Jeg ville bare ha mer frihet til å handle når det passet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Er det plutselig slik at vi skal innrett oss etter alle andres religioner nå da? Hadde noen av disse kommet å krevd noe ville vel pipa fått en annen låt...

Alle andre enn hva???? Det er religionsfrihet i Norge, og da snakker vi ikke om en dag som helligdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Men DU trenger da ikke handle på søndag.

Men la gjerne oss andre få lov til å gjøre det VI vil, uten å trykke dine regler ned over oss.

Med vennlig hilsen

Men skjønner du ingenting da? Jeg syns denne søndagen er fin slik den er. ingen skal ut å handle og ingen MÅ på butikken osv.. Det er ikke MIN regel foressten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plutselig slik at vi skal innrett oss etter alle andres religioner nå da? Hadde noen av disse kommet å krevd noe ville vel pipa fått en annen låt...

Hvordan "innretter" du deg om "de" får lov til å ha butikkene åpne på søndag?

Og både muslimer og ateister er født i Norge. Vi kommer ikke "utenfra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Er det plutselig slik at vi skal innrett oss etter alle andres religioner nå da? Hadde noen av disse kommet å krevd noe ville vel pipa fått en annen låt...

Selvfølgelig ikke. Det er et latterlig argument. Norge er en kristen nasjon. Det er nedfelt i Grunnloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjønner du ingenting da? Jeg syns denne søndagen er fin slik den er. ingen skal ut å handle og ingen MÅ på butikken osv.. Det er ikke MIN regel foressten...

Og fordi du synes det er fint, så skal ingen andre få lov til å handle?

Snakk om overformynderi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nei, kanskje man burde jobbe litt mindre? Eller handle på lørdag.

Og butikkansatte blir også slitne og er sikkert glad for søndagsfri.

Skal du bestemme arbeidstida til de som blir trøtte?? Hehe snakk om mangel på argumenter.

Det er ingen som snakker om at butikkansatte ikke skal ha vanlig fritid som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...