Gå til innhold

Kan en funksjonshemmet bli Lano-unge?


Sør

Anbefalte innlegg

''Mikael (5) leder så langt kåringen om å bli Lano-unge. – Vanskelig for Lano, mener ekspert.

For Mikael Larssen (5) fra Sortland i Nordland er multifunksjonshemmet og 100 prosent pleietrengende. Han sitter i rullestol og har en hjerneskade etter fødselen.

– Han er glad i livet og stort sett hele tiden i godt humør. Et typisk følelsesmenneske, sier mora, Lill Anita Larssen.

Mikael har et hull i halsen, dermed kan han ikke bade. Han kan heller ikke styre armene selv.''

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7194614

Veldig mange interessante aspekter nedover i artikkelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    71

  • Angustia

    28

  • Dorthe

    10

  • frosken

    8

Mest aktive i denne tråden

Gjest harikkenickfortiden

Det er en vanskelig sak å mene noe om. Alle barn er de skjønneste i verden for foreldrene.

Og tviler ikke et sekund at dette barnet er helt nydelig.

Og mener; at hvis barnet får nok stemmer, så vinner det jo. hvis ikke, så må de slutte med denne konkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har stemt på ham også endel som er her inne. Klart han skal bli Lanoungen hvis han vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det er mange som har stemt på ham også endel som er her inne. Klart han skal bli Lanoungen hvis han vinner.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har en stor majoritet av stemmene, som han har med sine snart 50 000 stemmer, så blir han jo årets Lano-unge. Og ingenting er bedre enn det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil iallefall være særdeles dårlig reklame for Lano om de skulle diskvalifisere en evt. vinner med handicap. Lilleborg vil nok ikke forbindes med et slikt menneskesyn, heller ikke for juks og fanteri. Så ja. Om han vinner, så blir han Lano-ungen.

Jeg håper han vinner, dels på grunn av det forkvaklede produktet av et menneskesyn reklamen selger oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil iallefall være særdeles dårlig reklame for Lano om de skulle diskvalifisere en evt. vinner med handicap. Lilleborg vil nok ikke forbindes med et slikt menneskesyn, heller ikke for juks og fanteri. Så ja. Om han vinner, så blir han Lano-ungen.

Jeg håper han vinner, dels på grunn av det forkvaklede produktet av et menneskesyn reklamen selger oss.

Så du tror ikke funksjonshemmede vasker seg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knis, da blir det nok bra reklame for Lilleborg uansett :o)

Jo, vi får da håpe og tro at vi biter på reklamen uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''– Det virker som folk har en del fordommer mot funksjonshemmede barn, og det hadde vært veldig stort om han vant. Kanskje vil folk se på annerledes-barn med et litt mer åpent sinn, sier Larssen til NRK.no.

– Det er ekkelt å lese, det stikker litt i hjertet. Man skulle ikke tro det var voksne mennesker som skriver en del av karakteristikkene.''

Jeg er mest overrasket over at noen er overrasket over dette.

Store deler av nettet er gjennomsyret av hatefulle mennesker, fulle av fordommer mot nær sagt alt. Når folk kan skrive anonymt, noe vi kan på nettet, kommer grumset fram, og det noe til gangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nerda

Heia, heia sier jeg bare! Funskjonshemmede ønskes jo i høyest mulig grad integrert inn i samfunnet, så hvofrof skal ikke de få lov til å reklamere litt? Vis at SELV DE passer til å Lano! Hehehe jeg kom til å tenke på en kompis av meg en gang som kontaktet Lilleborg fabrikker fordi han ville stille til audition for reklame om Blenda Hvitt. Han her albino, og har langt platinablondt hår. Men han ble avvist på grunn av risikoen for å fornerme noen. Selv syntes jeg tanken på en reklamefilm der han satt med frokosblandinga si og strødde "Blendahvitt over var knakende komisk. Likevel skjønner jeg den, for ikke alle har selvironi. Ikke alle ville forstått den heller.

Nei, vi får håpe på at den hittil ledende Lanokandidaten går av med seieren! Det er på tide at også noen som ikke er som alle de "bare" de mest sukkersøte fantastiske ungene som får fjeset sitt på den refillen. Skjønnhetskonkurranser for barn er egentlig noe skitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare så det er sagt: jeg synes selvsagt at det er flott at han leder og vinner. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigarettungen

Nei selvfølgelig ikke. En lano-unge skal fremme salget, ikke stoppe det. Jeg vet at det jeg sier en kontroversielt, men det er ikke uten grunn at de fleste velger abort om ungen har en kromosomfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigarettungen

Bare så det er sagt: jeg synes selvsagt at det er flott at han leder og vinner. :-)

Med vennlig hilsen

Det er trist at han er født slik, men er han et ideal? Jeg blir trist når jeg ser bildet av han, og jeg tviler på at Lano vil gjøre folk triste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at han er født slik, men er han et ideal? Jeg blir trist når jeg ser bildet av han, og jeg tviler på at Lano vil gjøre folk triste.

''Jeg blir trist når jeg ser bildet av han''

Da er det nok du som har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig ikke. En lano-unge skal fremme salget, ikke stoppe det. Jeg vet at det jeg sier en kontroversielt, men det er ikke uten grunn at de fleste velger abort om ungen har en kromosomfeil.

Det er ikke bare "kontroversielt", det minner om nazisme.

Og at han leder i avstemningen tyder jo nettopp på at han fremmer salget. Hvorfor skulle han ikke det?

Abort på grunn av "kromosomfeil" er noe man gjør med fostre, ikke mennesker som er født. Dog hva du ønsker å gjøre med dem tør jeg knapt tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigarettungen

Det er ikke bare "kontroversielt", det minner om nazisme.

Og at han leder i avstemningen tyder jo nettopp på at han fremmer salget. Hvorfor skulle han ikke det?

Abort på grunn av "kromosomfeil" er noe man gjør med fostre, ikke mennesker som er født. Dog hva du ønsker å gjøre med dem tør jeg knapt tenke på.

Så klart unger som han må få det beste Norge kan tilby, men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...