Gå til innhold

Kan en funksjonshemmet bli Lano-unge?


Sør

Anbefalte innlegg

Så klart unger som han må få det beste Norge kan tilby, men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.

''men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer,''

Det er jo godt at man ikke vurderer menneskeverd etter utgifter til samfunnet da.

''de tilfører ingenting til samfunnet''

Om så var, så ville det fremdeles vært ufattelig mye bedre enn det du "tilfører" samfunnet med dine holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    71

  • Angustia

    28

  • Dorthe

    10

  • frosken

    8

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Heia, heia sier jeg bare! Funskjonshemmede ønskes jo i høyest mulig grad integrert inn i samfunnet, så hvofrof skal ikke de få lov til å reklamere litt? Vis at SELV DE passer til å Lano! Hehehe jeg kom til å tenke på en kompis av meg en gang som kontaktet Lilleborg fabrikker fordi han ville stille til audition for reklame om Blenda Hvitt. Han her albino, og har langt platinablondt hår. Men han ble avvist på grunn av risikoen for å fornerme noen. Selv syntes jeg tanken på en reklamefilm der han satt med frokosblandinga si og strødde "Blendahvitt over var knakende komisk. Likevel skjønner jeg den, for ikke alle har selvironi. Ikke alle ville forstått den heller.

Nei, vi får håpe på at den hittil ledende Lanokandidaten går av med seieren! Det er på tide at også noen som ikke er som alle de "bare" de mest sukkersøte fantastiske ungene som får fjeset sitt på den refillen. Skjønnhetskonkurranser for barn er egentlig noe skitt.

Hehe, kul kompis du har :))))

Skulle ønske alle hadde hatt selvironi omkring sin funksjonshemning! Jeg er jo døv og har aldri sett på det som noe problem. Det er en del av meg og jeg har hatt lassevis av artige opplevelser nettopp fordi jeg er så heldig å være døv :) Fortsatt blir jeg overraska over folk som nesten ikke greier å bruke ordet "døv" eller som er livredde for å minne meg på at jeg er døv. Direkte komisk :)))

Livet blir så mye bedre å leve når man har selvironi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Nei selvfølgelig ikke. En lano-unge skal fremme salget, ikke stoppe det. Jeg vet at det jeg sier en kontroversielt, men det er ikke uten grunn at de fleste velger abort om ungen har en kromosomfeil.

Jeg tror nettopp dene publisiteten omkring lanoungen vil fremme salget. Jeg kjøper aldri Lano, men vinner denne gutten skal jeg jaggu kjøpe Lano heretter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Så klart unger som han må få det beste Norge kan tilby, men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.

Enten er du ute etter å provosere eller så er du steike gale dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er du ute etter å provosere eller så er du steike gale dum!

Hvorfor enten-eller? Hvorfor ikke både-og? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sigarettungen

Enten er du ute etter å provosere eller så er du steike gale dum!

Hvis alle var tilbakestående hvilket samfunn ville vi ha da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvis alle var tilbakestående hvilket samfunn ville vi ha da?

Og hvis alle tenkte som deg - hvilket samfunn ville vi da ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigarettungen

Og hvis alle tenkte som deg - hvilket samfunn ville vi da ha?

Forhåpentligvis et samfunn som konsekvent valgte abort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Forhåpentligvis et samfunn som konsekvent valgte abort...

Mener du virkelig dette?

Har ikke jeg som døv livets rett? Pr.definisjon er også jeg funksjonshemma.

Et godt samfunn er et samfunn med mangfold. Det vil aldri bli slik at alle mennesker i et samfunn er like, men vi tilfører hverandre verdier og kunnskaper som kan utnyttes til fordel for alle. Visste du f.eks. at søsken av funksjonshemmede oftest utdanner seg innen omsorgsyrker? Det skulle jo tyde på at det å kjenne mennesker med spesielle omsorgsbehov gjør at man lettere blir et omsorgsfullt menneske - og slike mennesker trenger samfunnet.

Hva gjør man med mennesker som i utgangspunktet er friske og som får hjerneskader ved fødsel (slik Lanogutten fikk?) eller i oppvekst/voksen alder? Legger man dem ut i skogen for å dø? Slike tilstander hadde man muligens fått dersom mennesker som deg hadde økt i antall...

Funksjonshemmede mennesker tilfører samfunnet utrolig mye positvt ved at vi lærer medmenneskelighet, noe som er mye viktigere enn det økonomiske aspektet. Skal man dra det enda lengre kan man vel også anta at det ville vært langt flere arbeidsledige i Norge hvis det ikke var for mennesker med spesielle omsorgsbehov, og arbeidsledighet koster også endel penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis et samfunn som konsekvent valgte abort...

Det du skriver her er langt mer "tilbakestående" (for å bruke ditt ord) enn de vanlige årsakene til abort.

Mener du vi bør abortere (eller sette folk ut i skogen) på grunn av slike brunskjortede menneskesyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nettopp dene publisiteten omkring lanoungen vil fremme salget. Jeg kjøper aldri Lano, men vinner denne gutten skal jeg jaggu kjøpe Lano heretter ;)

Sååå enig, har stemt jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigarettungen

Mener du virkelig dette?

Har ikke jeg som døv livets rett? Pr.definisjon er også jeg funksjonshemma.

Et godt samfunn er et samfunn med mangfold. Det vil aldri bli slik at alle mennesker i et samfunn er like, men vi tilfører hverandre verdier og kunnskaper som kan utnyttes til fordel for alle. Visste du f.eks. at søsken av funksjonshemmede oftest utdanner seg innen omsorgsyrker? Det skulle jo tyde på at det å kjenne mennesker med spesielle omsorgsbehov gjør at man lettere blir et omsorgsfullt menneske - og slike mennesker trenger samfunnet.

Hva gjør man med mennesker som i utgangspunktet er friske og som får hjerneskader ved fødsel (slik Lanogutten fikk?) eller i oppvekst/voksen alder? Legger man dem ut i skogen for å dø? Slike tilstander hadde man muligens fått dersom mennesker som deg hadde økt i antall...

Funksjonshemmede mennesker tilfører samfunnet utrolig mye positvt ved at vi lærer medmenneskelighet, noe som er mye viktigere enn det økonomiske aspektet. Skal man dra det enda lengre kan man vel også anta at det ville vært langt flere arbeidsledige i Norge hvis det ikke var for mennesker med spesielle omsorgsbehov, og arbeidsledighet koster også endel penger...

Du leste ikke at jeg skrev at denne gutten må få det beste Norge kan tilby? At denne gutten ble skadet ved fødselen visste jeg ikke, men det forandrer ingenting. Jeg blir uansett trist når jeg ser han.

Selvfølgelig skal du ikke legge deg i skogen for å dø. Døve mangler hørselen, men de er ikke dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sigarettungen

Det du skriver her er langt mer "tilbakestående" (for å bruke ditt ord) enn de vanlige årsakene til abort.

Mener du vi bør abortere (eller sette folk ut i skogen) på grunn av slike brunskjortede menneskesyn?

Og hersketeknikker er du en mester på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart unger som han må få det beste Norge kan tilby, men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.

Så sjokkert at jeg ikke orker å argumentere :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hersketeknikker er du en mester på...

Du påstår:

''Og hersketeknikker er du en mester på...''

Det jeg skriver til deg er ikke hersketeknikk. DETTE (som DU skrev) er hersketeknikk og det som verre er:

''men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Skam deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigarettungen

Så sjokkert at jeg ikke orker å argumentere :-(

Det er en grotesk verden dessverre. Har du lest at "ingen" leger eller sykepleiere gidder å jobbe på sykehjem? Ikke vær så skinnhellig er du snill. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grotesk verden dessverre. Har du lest at "ingen" leger eller sykepleiere gidder å jobbe på sykehjem? Ikke vær så skinnhellig er du snill. :)

''Det er en grotesk verden dessverre.''

Ja, det du skriver tyder jo på det. Heldigvis er ikke dine synspunkter vanlige etter 1945.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigarettungen

Du påstår:

''Og hersketeknikker er du en mester på...''

Det jeg skriver til deg er ikke hersketeknikk. DETTE (som DU skrev) er hersketeknikk og det som verre er:

''men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Skam deg!

''Det jeg skriver til deg er ikke hersketeknikk. DETTE (som DU skrev) er hersketeknikk og det som verre er:''

Du som virker å være så intelligent burde vite at å snakke nedsettende om den man diskuterer med er en hersketeknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''– Det virker som folk har en del fordommer mot funksjonshemmede barn, og det hadde vært veldig stort om han vant. Kanskje vil folk se på annerledes-barn med et litt mer åpent sinn, sier Larssen til NRK.no.

– Det er ekkelt å lese, det stikker litt i hjertet. Man skulle ikke tro det var voksne mennesker som skriver en del av karakteristikkene.''

Jeg er mest overrasket over at noen er overrasket over dette.

Store deler av nettet er gjennomsyret av hatefulle mennesker, fulle av fordommer mot nær sagt alt. Når folk kan skrive anonymt, noe vi kan på nettet, kommer grumset fram, og det noe til gangs.

Ja det har sjokkert meg mang en gang. Lurer på om det er det disse menneskene virkelig mener, eller om de bare er tøff i trynet på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...