Gå til innhold

Kan en funksjonshemmet bli Lano-unge?


Sør

Anbefalte innlegg

Og hersketeknikker er du en mester på...

Hersketeknikker er du ikke ekspert på, men jeg VEMMES over argumentasjonen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    71

  • Angustia

    28

  • Dorthe

    10

  • frosken

    8

Mest aktive i denne tråden

''Det jeg skriver til deg er ikke hersketeknikk. DETTE (som DU skrev) er hersketeknikk og det som verre er:''

Du som virker å være så intelligent burde vite at å snakke nedsettende om den man diskuterer med er en hersketeknikk.

''Du som virker å være så intelligent burde vite at å snakke nedsettende om den man diskuterer med er en hersketeknikk.''

Det du skriver om Lano-ungen (eller han som leder) er da langt verre enn det jeg skriver til deg, og jeg skriver det jeg skriver basert på dine menneskefiendtlige utsagn.

Altså, ikke hersketeknikk, men en normal og sunn reaksjon på brunskjortesnakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart unger som han må få det beste Norge kan tilby, men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.

Du skriver: ''men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Kanskje han ikke ser så forskjellig ut fra han her? Ja, for du mener vel det samme om ham?

http://madsenblog.dk/wordpress/wp-content/uploads/news-graphics-2007-_441537a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grotesk verden dessverre. Har du lest at "ingen" leger eller sykepleiere gidder å jobbe på sykehjem? Ikke vær så skinnhellig er du snill. :)

Hvordan opprettholdes sykehjem da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig dette?

Har ikke jeg som døv livets rett? Pr.definisjon er også jeg funksjonshemma.

Et godt samfunn er et samfunn med mangfold. Det vil aldri bli slik at alle mennesker i et samfunn er like, men vi tilfører hverandre verdier og kunnskaper som kan utnyttes til fordel for alle. Visste du f.eks. at søsken av funksjonshemmede oftest utdanner seg innen omsorgsyrker? Det skulle jo tyde på at det å kjenne mennesker med spesielle omsorgsbehov gjør at man lettere blir et omsorgsfullt menneske - og slike mennesker trenger samfunnet.

Hva gjør man med mennesker som i utgangspunktet er friske og som får hjerneskader ved fødsel (slik Lanogutten fikk?) eller i oppvekst/voksen alder? Legger man dem ut i skogen for å dø? Slike tilstander hadde man muligens fått dersom mennesker som deg hadde økt i antall...

Funksjonshemmede mennesker tilfører samfunnet utrolig mye positvt ved at vi lærer medmenneskelighet, noe som er mye viktigere enn det økonomiske aspektet. Skal man dra det enda lengre kan man vel også anta at det ville vært langt flere arbeidsledige i Norge hvis det ikke var for mennesker med spesielle omsorgsbehov, og arbeidsledighet koster også endel penger...

Amen, togli , du skreiv meir eller mindre det jeg ville skrive:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigarettungen

Du skriver: ''men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Kanskje han ikke ser så forskjellig ut fra han her? Ja, for du mener vel det samme om ham?

http://madsenblog.dk/wordpress/wp-content/uploads/news-graphics-2007-_441537a.jpg

Stephen Hawking har ALS til opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du leste ikke at jeg skrev at denne gutten må få det beste Norge kan tilby? At denne gutten ble skadet ved fødselen visste jeg ikke, men det forandrer ingenting. Jeg blir uansett trist når jeg ser han.

Selvfølgelig skal du ikke legge deg i skogen for å dø. Døve mangler hørselen, men de er ikke dumme.

''Selvfølgelig skal du ikke legge deg i skogen for å dø. Døve mangler hørselen, men de er ikke dumme.''

?????????????????????????? Maken til patetisk utsagn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stephen Hawking har ALS til opplysning.

Han er avhengig av samfunnet, hvis man skal "regne" på din måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigarettungen

Han er avhengig av samfunnet, hvis man skal "regne" på din måte.

Feil. Han tjener fett med penger og kan betale for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Han tjener fett med penger og kan betale for seg.

Så hvis han ikke gjorde det fortjenter han ikke å leve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigarettungen

Så hvis han ikke gjorde det fortjenter han ikke å leve?

Jeg gjentar for 3. gang. De som er født fortjener det beste de kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar for 3. gang. De som er født fortjener det beste de kan få.

Mikael er født.

Likevel presterer du å skrive:

''de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Jeg vil påstå at han tilfører samfunnet mer enn det du gjør. Han sprer glede. Det gjør ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Du leste ikke at jeg skrev at denne gutten må få det beste Norge kan tilby? At denne gutten ble skadet ved fødselen visste jeg ikke, men det forandrer ingenting. Jeg blir uansett trist når jeg ser han.

Selvfølgelig skal du ikke legge deg i skogen for å dø. Døve mangler hørselen, men de er ikke dumme.

Bra du modererer deg litt :)

Uansett synes jeg det er fryktelig trist å se at noen faktisk har slike holdninger som deg i dagens moderne samfunn.. Jeg vil tro at de aller, aller fleste som kjenner "dumme" funksjonshemmede (føler du deler dem opp i de "dumme" og de som ikke er "dumme"?) vil si at de har gitt dem nye perspektiver i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Det du skriver her er langt mer "tilbakestående" (for å bruke ditt ord) enn de vanlige årsakene til abort.

Mener du vi bør abortere (eller sette folk ut i skogen) på grunn av slike brunskjortede menneskesyn?

Du skriver da selv at det "bare er fostre" lenger opp.... da er det vel bare å abortere i vilden sky da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Nei, måtte gud forby at noen som så litt annerledes ut vant en skjønnhetskonkurranse for barn!

*Sarkastisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte var at gutten pga hull i halsen ikke kan bade, og at han dermed er avbildet utenfor badekaret, uten såpeskum og fullt påkledd - derfor tenkte jeg at han er ekskludert utelukkende pga dette. Men jeg ser nedover i artikkelen at det ikke er påkrevd med et badebilde, ergo holder ikke argumentasjonen min.

Jeg er rett og slett usikker på hva jeg skal svare - for å være politisk korrekt må jeg jo svare at selvfølgelig kan han også bli Lano-ungen, men jeg er ikke sikker på om jeg faktisk mener det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Så klart unger som han må få det beste Norge kan tilby, men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.

Hvordan kan du skrive at han tilfører ingenting til samfunnet? Det er feil rett og slett. Alle mennesker tilfører noe til samfunnet, ellers hadde vi ikke et samfunn.

Hva tilfører du til samfunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Det jeg skriver til deg er ikke hersketeknikk. DETTE (som DU skrev) er hersketeknikk og det som verre er:''

Du som virker å være så intelligent burde vite at å snakke nedsettende om den man diskuterer med er en hersketeknikk.

Jeg støtter Sør. Du bør skamme deg for det du skrev. Og ha vett til å la være og diskutere de uforskammede uttalelsene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...