Gå til innhold

Barbere leggene til 7-åring?


Angustia

Anbefalte innlegg

Linken din er "hårreisende", Colette! Jeg ville aldri støtta noe slikt, vesla har ikke hull i ørene heller til tross for mas...

Ho er ei glad, harmonisk, aktiv og populær "guttejente" som plagdes så veldig over dette. Nå har jeg dratt høvelen; ho går stolt i shorts og vil svømme igjen. Mot alle mine prinsipper, men sant :-(

Stötter din avgjörelse! Viktig à bruke sunn fornuft en gang i blant; alt trenger ikke à vaere komplisert hele tiden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    53

  • Sør

    29

  • Colette

    23

  • hidi, the scorpion

    17

Jeg vil påstå det er noe vesetlig galt i hodene til folk som sammenligner barbering av legger med barbering av kjønnsorganer hos barn.

Da er det de som har problemer, for å si det høflig.

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer Doler

Stötter din avgjörelse! Viktig à bruke sunn fornuft en gang i blant; alt trenger ikke à vaere komplisert hele tiden:-)

Så enig, så enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer Doler

Ja, hun er for ung, helt enig med deg der, men man må ofte bare bestemme seg for hvilke "kamper" man skal ta og hvilke ting som ikke er så viktige eller farlige å gi seg på.

Du kan jo forsøke å snakke med henne, fortelle at hår på leggene er helt normalt og naturlig og at man ikke fjerner dem før man evt. blir ungdom? Mulig du alt har gjort dette da.

Jeg har selv 2 sønner og har skjønt at det er et par dilemmaer jeg slipper unna som de som har døtre må ta stilling til.

En merkelig ting å evt si til et barn. Hvis man sier at det er helt naturlig med hår på leggene, hvorfor sier man da at det kan man fjerne når man blir ungdom? Hårene blir vel ikke mer unaturlige når man blir ungdom?'

Jeg er sikker på at alle i denne tråden som er så "naturlige" av ser enten aldri har hatt problemer med hårvakst, eller som deg har sønner.

Angustia gjorde helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å ikke høre på de negative kommentarene. Blir lei meg på dine vegne. Er helt sikker på at datteren din er ef fri og flott jente med masse selvtillit. Men noen komplekser kan man ha for det. Og tenk på det gode forholdet hun har til deg når hun tar opp problemet/ertinga.

Og det er slettest ikke sikkert at de som som ertet legger merke til at hårene er borte. Det er nok hårene de har sett. At de er borte legger de kanskje ikke merke til engang. Håper i hvertfall det. Tenker på dere:)

Takk, Sommer Doler - det varma et morshjerte som er sååå stolt av den frie og glade dattera si :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det tror jeg også. For du "liker" svarene som sier ja til barbering, mens du misliker svarene som sier nei. Du har nok egentlig bare vært ute etter støtte, fordi du er litt i tvil om det er galskap. Og når noen er positive til det, så letter det byrden for deg. Men det er jo greit nok.

Jeg var faktisk i kjempetvil og opplevde et stort moralsk dilemma!

Etter hvert likte jeg best argumentasjonen til de som syntes det var OK. Nå som ho har barberte legger, like jeg naturlig nok støtteinnlegg best;-)

Men jeg har prøvd å svare begge "leire" på en ærlig måte, og har også gitt uttrykk for at "motparten" har hatt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk i kjempetvil og opplevde et stort moralsk dilemma!

Etter hvert likte jeg best argumentasjonen til de som syntes det var OK. Nå som ho har barberte legger, like jeg naturlig nok støtteinnlegg best;-)

Men jeg har prøvd å svare begge "leire" på en ærlig måte, og har også gitt uttrykk for at "motparten" har hatt rett.

Ikke bry deg om slike innlegg. Hadde hun ikke barbert leggene, så hadde det vært det motsatte. Det er bare sutring for å sutre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer Doler

Ikke bry deg om slike innlegg. Hadde hun ikke barbert leggene, så hadde det vært det motsatte. Det er bare sutring for å sutre.

Med vennlig hilsen

Klokt sagt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Rart ingen andre har kommentert denne særdeles smakløse sammenligningen mellom en voksen manns seksuelle preferanser og et barns legger.''

Ser du ikke at standaren vi setter på voksne drypper ned på barna? Hvis du vil ha en verden hvor barn kan ha hår på leggene uten å bekymre seg, så må du godta, til og med applaudere, hår på leggene hos voksne.

Jeg med mine preferanser er et del av problemet, men jeg kan ikke styre hva jeg tenner på. Det være seg kroppshår, hårfarge, kroppsfasong eller annet. Jeg er fullstendig klar over at problemet ligger hos meg. Det er ikke normalt å være så redd for hår som det jeg er.

Men en voksen manns tenningsmønster har fint lite i en debatt om barneoppdragelse og de holdningene vi (eller dere - jeg er ikke forelder) vil gi sine barn å gjøre. Det hele ga meg pedofile assosiasjoner. Det dreier seg tross alt ikke om tenning når vi snakker om 7 år gamle barn, i sterk kontrast til mine (tidligere) innlegg på seksualitetsforumet, her et forum for voksne.

(Dog innlegg skrevet med såpass mye selvironi at jeg tror de fleste forsto at jeg dro til litt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En merkelig ting å evt si til et barn. Hvis man sier at det er helt naturlig med hår på leggene, hvorfor sier man da at det kan man fjerne når man blir ungdom? Hårene blir vel ikke mer unaturlige når man blir ungdom?'

Jeg er sikker på at alle i denne tråden som er så "naturlige" av ser enten aldri har hatt problemer med hårvakst, eller som deg har sønner.

Angustia gjorde helt rett.

Ja, jeg mener at hun gjorde det rette jeg også. Det går ikke an å lage en så stor sak ut av dette som enkelte har gjort her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer Doler

Ja, jeg mener at hun gjorde det rette jeg også. Det går ikke an å lage en så stor sak ut av dette som enkelte har gjort her.

Godt å høre at vi er litt enige:)

Ble veldig engasjert i denne tråden. Syntest det var så leit for trådstarter at mange var så negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at vi er litt enige:)

Ble veldig engasjert i denne tråden. Syntest det var så leit for trådstarter at mange var så negative.

Ja, det er så lett å sitte der på sin høye hest når man ikke må ta valget selv og ikke er midt oppe i det selv på ordentlig. Noen av kommentarene trådstarter fikk var direkte kvalme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sommer Doler

Ja, det er så lett å sitte der på sin høye hest når man ikke må ta valget selv og ikke er midt oppe i det selv på ordentlig. Noen av kommentarene trådstarter fikk var direkte kvalme!

Akkurat det følte jeg også. Ble nesten uvel når det å fjerne hår på leggene av enkelte nesten ble sammenlignet med intimbarbering. Ikke rart trådstarter ble usikker. Godt at det gikk som det gikk:)

Ble litt masse MEG i mine innlegg. Men fikk sånn sympati med den lille jenta, og kjente meg så godt igjen. Heldige alle med lite hår. Men så godt at vi som føler for det kan få fjerna for å føle oss vel:)

Ha en fin sommer!! Pøøøøøsregn hos oss i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Linken din er "hårreisende", Colette! Jeg ville aldri støtta noe slikt, vesla har ikke hull i ørene heller til tross for mas...

Ho er ei glad, harmonisk, aktiv og populær "guttejente" som plagdes så veldig over dette. Nå har jeg dratt høvelen; ho går stolt i shorts og vil svømme igjen. Mot alle mine prinsipper, men sant :-(

Bare så det er sagt; jeg hadde nok gjort det samme som deg.

Men; jeg barberer ikke, jeg vokser. Og jeg angret i mange år bittert på at jeg i det hele tatt begynte å barbere. Derfor tror jeg ikke at jeg hadde latt Billa barbere seg, jeg hadde tatt henne med til en salong og latt henne vokse. Og jeg hadde forklart henne hvorfor. Kanskje, men bare kanskje - hadde hun latt være noen år fremover med tanke på at smerten ikke er verdt utseende..? Jeg vet ikke... Men vi har snakket om det, fordi hun har like kraftig hårvekst som meg, og jeg har sagt at hun skal få vokse leggene når hun blir gammel nok. Foreløpig lar hun seg ikke sjenere av det (hun er 7), hun bare kommenterer at hun har mye hår på leggene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Hva ville du gjort med en 7-åring som ønsker seg krøller? Eller har krøller, og _vil_ ha flatt hår fordi hun får kommentarer fra venninnene?

Eller hva med misfargede tenner, ville du bleket dem?

Å få hår på kroppen er en del av det å vokse til. Man kan vinkle det positivt også, de fleste 7-åringer lengter deseperat etter å bli store.

Jeg har krøller, syvåringen min har ikke. Om du hadde visst hva jeg gikk gjennom som barn bare fordi jeg hadde krøller ville du ALDRI skrevet det du nettopp skrev. Heldigvis for meg så tok mamma meg på alvor, og lot meg glatte ut håret mitt i salong. Mange ganger.

Når datteren min ønsker seg krøller, så ruller vi håret. Når hun vil ha kreppet hår sover hun med fletter. Når hun vil ja slett hår så gjør vi ingenting, og den gangen hun gjerne ville ha mørke striper fikk hun fire extensions.

Jeg ser ikke problemet i det hele tatt!

Og når hun ville klippe seg kort før sommeren, så fikk hun selvfølgelig gjøre det også. Det skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Da tror du feil! Hvor tror du at syvåringer, ser hvordan de skal se ut? Familiebilder?

De kikker i bladene, som mamma kjøper eller de ser på reklamen. Barn er ikke dumme, men de vet ikke bedre.

Men Hidi da...

Min syvåring vet at jeg vokser når det trengs. Hun vet også at jeg ikke ser ut når jeg sparer til å vokse. Hun vet at hun har mer hår på leggene enn de andre jentene i klassen, det har vi snakket om mange ganger. Det hadde hun allerede i barnehagen. Når den dagen kommer at hun vil fjerne det, så skal hun få lov til det. Nå plager det henne ikke, hun bare konstaterer at det er sånn.

Men det er HELT feil at hun har det fra mine blader ol! Her ligger det barberhøvler i dusjen, mormor har barberhøvler på badet, tantene hennes har det, stemoren - alle har det.

Hun er verken døv, blind eller dum - og det handler ikke om tv-reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men Hidi da...

Min syvåring vet at jeg vokser når det trengs. Hun vet også at jeg ikke ser ut når jeg sparer til å vokse. Hun vet at hun har mer hår på leggene enn de andre jentene i klassen, det har vi snakket om mange ganger. Det hadde hun allerede i barnehagen. Når den dagen kommer at hun vil fjerne det, så skal hun få lov til det. Nå plager det henne ikke, hun bare konstaterer at det er sånn.

Men det er HELT feil at hun har det fra mine blader ol! Her ligger det barberhøvler i dusjen, mormor har barberhøvler på badet, tantene hennes har det, stemoren - alle har det.

Hun er verken døv, blind eller dum - og det handler ikke om tv-reklame.

Tror jeg på;) Men det går masse reklame på tv om hårfrie legger etc....

At en syvåring, bekymrer seg om hår på leggene, synes jeg er forferdelig! Min datter har fregner, som hun hater, hva skal vi gjøre med det?

Visse ting kan vente til tenårene, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Tror jeg på;) Men det går masse reklame på tv om hårfrie legger etc....

At en syvåring, bekymrer seg om hår på leggene, synes jeg er forferdelig! Min datter har fregner, som hun hater, hva skal vi gjøre med det?

Visse ting kan vente til tenårene, mener jeg.

Det er litt annerledes å bekymre seg for fregner. Jeg hatet krøllene mine helt til jeg ble voksen - det var vanskelig å gjøre noe med dem. Hår på leggene er lett å gjøre noe med, det er akseptert av hele befolkningen - det er faktisk forventet at man fjerner det av store deler av befolkningen, og det vil komme en tid hvor hun ønsker å fjerne det uansett.

Ting man enkelt kan gjøre noe med, og som "alle andre" gjør noe med, ser jeg ingen grunn til å nekte henne. Men det skal gjøres ordentlig, og så det i minst mulig grad skaper mer problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...