Gå til innhold

Spam/personpreik


Sør

Anbefalte innlegg

''og at folk i Frp stort sett er innvandringskritiske''

Det gjelder ikke alle. Uansett er all generalisering galt.

''Det gjelder ikke alle. Uansett er all generalisering galt.''

Og derfor ordla jeg meg akkurat slik jeg gjorde:

''og at folk i Frp stort sett er innvandringskritiske''

Men nei, "all" generalisering er ikke galt. Ikke når det er basert på relevante fakta, som partitilhørighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    42

  • Colette

    26

  • filiokus81

    11

  • Glimtipper

    2

Mest aktive i denne tråden

''Det gjelder ikke alle. Uansett er all generalisering galt.''

Og derfor ordla jeg meg akkurat slik jeg gjorde:

''og at folk i Frp stort sett er innvandringskritiske''

Men nei, "all" generalisering er ikke galt. Ikke når det er basert på relevante fakta, som partitilhørighet.

''Men nei, "all" generalisering er ikke galt. Ikke når det er basert på relevante fakta, som partitilhørighet.''

Man *alle* Frp'ere er ikke innvandringskritiske. Ingen er enige i ALT et parti står for. Derfor hører slik generalisering ingen steds hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men nei, "all" generalisering er ikke galt. Ikke når det er basert på relevante fakta, som partitilhørighet.''

Man *alle* Frp'ere er ikke innvandringskritiske. Ingen er enige i ALT et parti står for. Derfor hører slik generalisering ingen steds hjemme.

Med tanke på at Frp i årevis har markedsført seg selv med som innvandrerkritiske (på samme måte som Høyre har som kapitalistiske, og AKP(m-l) som kommunistiske), så er det en helt OK generalisering, og spesielt med det forbeholdet jeg tok.

Hvis du ikke liker kommunisme er du neppe medlem i AKP(m-l).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at Frp i årevis har markedsført seg selv med som innvandrerkritiske (på samme måte som Høyre har som kapitalistiske, og AKP(m-l) som kommunistiske), så er det en helt OK generalisering, og spesielt med det forbeholdet jeg tok.

Hvis du ikke liker kommunisme er du neppe medlem i AKP(m-l).

''Med tanke på at Frp i årevis har markedsført seg selv med som innvandrerkritiske''

De har markedsført seg like mye som tilhengere av nedsettelse av skatter og avgifter. Man kan fint være for det ene og mot det andre. Altså er generalisering galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Med tanke på at Frp i årevis har markedsført seg selv med som innvandrerkritiske''

De har markedsført seg like mye som tilhengere av nedsettelse av skatter og avgifter. Man kan fint være for det ene og mot det andre. Altså er generalisering galt.

Det er neppe noen som er særlig pro-innvandring i Frp, på samme måte som det neppe er noen som ønsker å fjerne landbruksstøtte i SP. Det er så store saker at de ikke kan overses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...